וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביג מרכזי קניות רוכשת מאשטרום נכסים 50% מקניון בת ים

14.12.2017 / 8:00

אחרי שהקפיאה את פעילות פלטפורמת הסחר המקוון שלה, ביג ממשיכה לפנות לכיוון החנויות הפיזיות: חתמה על מזכר הבנות עם חברת הנדל"ן המניב, לפי שווי 555 מיליון שקל

מערכת וואלה!

(בווידאו: העורכת הכלכלית, הילה ציאון, עם דיווח נדל"ני במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

ביג מרכזי קניות דיווחה אמש (רביעי) על חתימה על מזכר הבנות לרכישת 50% מקניון בת ים מחברת אשטרום נכסים, לפי שווי של כ-555 מיליון שקל לקניון, אשר ממוקם במרכז העיר על רחוב יוספטל. בחברה מציינים כי בעתיד צפויה להיות מוקמת בסמוך לקניון תחנת הקו האדום של הרכבת הקלה. עם השלמת העסקה יחזיקו החברות במשותף בנכס ויפעלו להשבחתו.

שטחו המסחרי של קניון בת ים (GLA) עומד על כ-21 אלף מ"ר, כאשר בקניון למעלה מ-100 חנויות שונות. עם השוכרים ניתן למנות רשתות כמו H&M, קסטרו, רנואר, פוקס, אלדו, מקדולנדס וסטימצקי. כמו כן, הוא כולל כ-1,000 מקומות חניה.

עסקת הרכישה צפויה להתבצע באמצעות רכישת 50% ממניות חברת הנכס מידי אשטרום נכסים (אשר טרום הרכישה מחזיקה בבעלות המלאה במניות חברת הנכס), כך שתמורת הרכישה ביג צפויה לשלם כ-126 מיליון שקל המשקף את שווי החברה נטו בניכוי התחייבויותיה.

מרכז ביג עפולה. creative commons, Creative Commons
מרכז ביג/Creative Commons, creative commons

"מזהים פוטנציאל השבחה משמעותי"

חי גאליס, משנה למנכ"ל ביג, ציין כי "אנחנו שמחים לרכוש מאשטרום נכסים אחזקה מהותית (50%) בקניון בת ים, בו אנו מזהים פוטנציאל השבחה משמעותי. רכישת הקניון תחזק את תיק הנכסים של ביג בישראל. לאורך שנים קניון בת ים נהנה מיציבות, וזאת לאור מיקומו האסטרטגי וכן לאור מיצובו התחרותי המוביל. אנו מעריכים בצורה חיובית את תנופת הבנייה, ההתחדשות העירונית והצמיחה של בת ים בשנים האחרונות וכן את תכניות הפיתוח העתידיות של העיר, לגבי אטרקטיביות הפעילות של הקניון".

ירון רוקמן, מנכ"ל אשטרום נכסים, מסר: "מדובר בצעד אסטרטגי שבו אנו מתחילים בשותפות לעתיד. אנו שמחים על חתימת מזכר הבנות עם ביג, ועל כניסתה הצפויה כשותפה בפרויקט קניון בת ים. המהלך המשותף בין הצדדים יביא להשבחתו של הקניון והפיכתו לאחד המובילים בישראל, וזאת בנוסף לפוטנציאל ההשבחה הקיים בשטחי ליברטי הצמודים לקניון אשר לגביהם מתנהל מו"מ לרכישה".

ביג, שנמצאת בשליטת יהודה ורוני נפתלי ומנוהלת על ידי איתן בר-זאב, מחזיקה ב-51 מרכזי מסחר, מתוכם 27 בארה"ב, בשטח כולל של כמיליון מ"ר. נזכיר כי השבוע הודיעה ביג כי היא מקפיאה את פעילות פלטפורמת הסחר המקוון שלה.

אשטרום נכסים, המשתייכת לקבוצת הנדל"ן והתשתיות אשטרום ומנוהלת על ידי ירון רוקמן, מתרכזת אף היא בהשקעות בנדל"ן מניב בעיקר בישראל וגם בגרמניה, ובסך-הכול היא מחזיקה בשטחי משרדים, מסחר, תעשייה ומלונאות בהיקף של כ-504 אלף מ"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully