וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן החקירה: הכנסת תדון בהצעה של ביטן להגדיל אחוזי בנייה בשטחי תעסוקה

5.12.2017 / 7:00

בזמן שחבר הכנסת דוד ביטן נחקר בחשד לקבלת שוחד, בעת ששימש יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בראשון לציון וקידם אזורי תעסוקה בעצמו, ועדת הפנים תדון בהצעת חוק עליה הוא חתום - המבקשת להרחיב את סמכות הוועדות המקומיות

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: דוד ביטן מחוץ לביתו אחרי 13 שעות חקירה במשרדי להב 433)

בזמן שפרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון, במסגרתה נחקר ח"כ דוד ביטן (ליכוד) על מעורבותו בפרשות נדל"ניות שאירעו בזמן שכיהן בוועדה המקומית בעיר ממשיכה להיחקר, צפויה הכנסת לדון היום (שלישי) בתיקון לחוק התכנון והבנייה שיזם ביטן. במסגרת התיקון, יוכלו ועדות מקומיות לזכות בסמכויות נרחבות להגדלת שטחי תעסוקה בתחומן.

על פי התיקון לחוק, עליו חתום ביטן לצד שורה של חברי כנסת נוספים, בהם מירב בן ארי, רועי פולקמן, עפר שלח ואחמד טיבי, תוכל ועדה מקומית "רגילה" - כלומר ועדה מקומית שלא הוגדרה כוועדה עצמאית - להגדיל את השטח המותר לבנייה במגרש לתעסוקה ב- 60% ובתנאי שהשטח הכולל המותר לבנייה במגרש לא יעלה על 450%.

נכון להיום, רק ועדות מקומיות עצמאיות (קטגוריה מאוד מצומצמת של ועדות שהוסמכו לכך ומספרן מועט) יכולות לבצע מהלכים כאלה. הוועדות המקומיות העצמאיות יכולות כיום להגדיל אחוזי בנייה בהיקפים של עד 40% ובתנאי שהמהלך לא עולה על 350% משטח המגרש. כלומר, מהלך זה מגדיל משמעותית את סמכויותיהן של כל הוועדות המקומיות ברחבי הארץ - הרגילות והעצמאיות. במידה והמהלך יאושר, יוכלו כל הוועדות המקומיות לאפשר הגדלת אחוזי בנייה בהיקפים נרחבים בשטחים המיועדים כבר לבנייה ובתוכניות שכבר אושרו על ידי הוועדות המחוזיות.

ח"כ דוד ביטן נחקר במשך 13 שעות בלהב 433 בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. צילום: אבי כהן, עריכה: ניב מעוז, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ דוד ביטן/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אבי כהן, עריכה: ניב מעוז

אחד מאזורי התעסוקה הגדולים במדינה - מתחם האלף

יצוין כי ביטן נחקר בין השאר בחשד שאיש משפחת הפשע, חוסם ג'רושי, הסכים לכסות את חובותיו בתמורה לקבלת מכרז של מתחם האלף בראשון לציון, מתחם מבוקש במערבה של ראשון לציון. במתחם האלף, הממוקם בין נתיבי איילון לבין הים, מוקם אחד מאזורי התעסוקה הגדולים במדינה. האזור יכלול מתחם בגודל 1,000 דונם מדרום לשדרות רחבעם זאבי עם 1.7 מיליון מ"ר של שטחי משרדים, מסחר, ובילוי וכן 5,500 דירות.

בדברי ההסבר לתיקון לחוק נכתב בין השאר כי "התעשייה הישראלית היא אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים במשק, ומכאן החשיבות להבטיח כי התעשייה תמשיך להתפתח ולהתרחב באופן תדיר בהתאם לדרישות ולצרכים המשתנים. אחד מהחסמים המונעים התאמתו של הענף למציאות המשתנה, טמון בהליכי התכנון והבנייה ובהיעדר סמכויות בוועדות המקומיות לאשר תוכניות שעיקרן הוספת זכויות בנייה על אלו הקיימות לפי התוכנית החלה. סמכות כזו יכולה לסייע בהרחבת מפעלים קיימים ובנייתם של חדשים".

בהצעה נכתב עוד כי "על אף שתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה העניק מקצת סמכויות אלו לוועדות המקומיות, הן ניתנו רק לוועדות מקומיות עצמאיות. היות שהליך הסמכתן של ועדות מקומיות עצמאיות הוא הליך ארוך ומורכב, לא ניתן למעשה כיום לעשות שימוש נרחב בסמכות זו. לפיכך, מוצע להעניק לוועדה מקומית שאינה ועדה מקומית עצמאית, סמכויות לאשר תוכניות שעיקרן הגדלת אחוזי בנייה, בשטחים המיועדים כבר, לפי התוכנית החלה, לתעסוקה, על מנת לאפשר לוועדות המקומיות גמישות ומתן מענה מהיר ויעיל לצורכי התעסוקה המשתנים בתחומן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully