וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר סופית: 3,000 דירות חדשות במקום חלק ממחנה צריפין

4.12.2017 / 15:00

הוועדה המחוזית מרכז אישרה למתן תוקף את מתחם 3 שבשטח הבסיס הצבאי המיועד לפינוי, הכולל שטחי מסחר וציבור בהיקף אלפי מ"ר, פארק ציבורי ענק ופארק ספורט ונופש

צילום: משרד הביטחון

(בווידאו: פינוי חלק ממחנה צריפין)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה היום (שני) למתן תוקף את תוכנית מתחם 3 בשטח מחנה צריפין - המיועד לפינוי כחלק ממעבר מחנות צה"ל לנגב. המשמעות: מדובר באישור סופי להקמה של כ-3,000 דירות. מדובר בתוכנית מפורטת למתחם אחד מתוך 8 מתחמי תכנון המצויים בשטח המחנה, והוא עתיד להסתפח למועצה המקומית באר יעקב.

התוכנית כוללת הקמת מבני מגורים בני 7 קומות ומבני מגורים גבוהים יותר, בני כ-19 קומות, שיוקמו בצירים המרכזיים בהם, כאמור, כ-3,000 יחידות דיור בסך הכול. מתוך כלל יחידות הדיור במתחם, 250 יוקצו עבור דיור מוגן. לצד מבני המגורים, יוקמו כ-11 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר וכ-140 אלף מ"ר שטחים עבור מבני ציבור - בהם גני ילדים, בתי ספר תיכון ומתנ"ס.

כל החניות שיוקמו במתחם יהיו תת-קרקעיות. כמו כן, התוכנית כוללת שימור מספר רב של עצים הקיימים בשטח המחנה המתפנה ומאפשרת הקמת 2 פארקים - פארק ציבורי על שטח של 225 דונם; וכן פארק המיועד לספורט ונופש על שטח של 38 דונם, הכולל בין היתר אולם ספורט, בריכת שחייה, מגרשי ספורט, מתקני אתלטיקה קלה ועוד.

הדמיה מתחם 3 צריפין. קורין אדריכלים,
שכונת המגורים החדשה שתכלול 3,000 דירות/קורין אדריכלים

את התוכנית חוצה רשת של שבילי אופניים. במנהל התכנון מציינים כי במסגרת הכנת התוכנית נעשתה בדיקה סביבתית מקיפה, שכללה בין היתר בדיקת זיהום קרקע, והיא אושרה על ידי נציגי המשרד להגנת הסביבה.

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, שירה ברנד, ציינה כי "התוכנית נותנת מענה לכלל הצרכים של התושב במתחם, ושמה את האדם במרכז - כולל מוסדות חינוך, פארקים רחבים, נופש וספורט שישרתו את תושבי באר יעקב והאזור". את התוכנית יזמה רשות מקרקעי ישראל והיא נערכה על ידי משרד קורין אדריכלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully