וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאישור מהיר: 8,300 דירות חדשות בעכו; 600 יחידות דיור ומלון באבו גוש

23.11.2017 / 13:46

הותמ"ל אישרה תוכנית להקמת רובע מגורים ראשון במסגרת הסכם הגג שנחתם בעכו. התוכנית באבו גוש מיישמת את המלצות צוות מאה ועשרים לקידום בנייה ביישובי מיעוטים

צילום:אבי כהן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: העורכת הכלכלית הילה ציאון מדווחת על חדשות הנדל"ן במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

בנייה חדשה בהילוך מהיר: הותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור), שתפקידה לאשר תוכניות בנייה רחבות היקף בהליך מזורז, אישרה אתמול (רביעי) שתי תוכניות למגורים בעכו ובאבו גוש הכוללות כ-8,900 יחידות דיור.

בעכו כוללת התוכנית הקמת רובע מגורים חדש עם 8,300 יחידות דיור בתמהיל מגוון, הכולל בנייה מרקמית של עד 10 קומות, בנייה גבוהה של עד 20 קומות ובנייה צמודת קרקע בהיקף מצומצם. כ-1,000 יחידות יוקצו עבור דירות קטנות, שעשויות להתאים בין היתר לזוגות צעירים, ו-300 יחידות יוקצו עבור דיור מוגן.

התוכנית ממוקמת מעברו המזרחי של כביש 4 וכוללת 455 דונם עבור שטחי ציבור פתוחים, 280 דונם עבור שטחי ציבור (בהם גני ילדים, בתי ספר, מבני דת ורווחה) וכן הקמת מוזיאון. בנוסף, 314 דונם יוקצו עבור שטחי תעסוקה בהיקף של 800 אלף מ"ר, ו-64 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר המשולבים בשדרות המרכזיות של השכונה.

הדמיה מזרח עכו. יחיאל קורין אדריכלים בעמ, משרד הבינוי והשיכון,
מזרח עכו/יחיאל קורין אדריכלים בעמ, משרד הבינוי והשיכון

התוכנית, שקודמה ביוזמת משרד הבינוי והשיכון ועיריית עכו ונערכה על ידי משרד קורין אדריכלים, מציעה הסדרה לנחל עכו, תוך שימור השטחים הפתוחים המקיפים אותו; הקמת שבילי הליכה ואופניים; וכן צירים המחברים את רובע המגורים עם שאר חלקי העיר.

הדמיה מזרח עכו. יחיאל קורין אדריכלים בעמ, משרד הבינוי והשיכון,
מזרח עכו/יחיאל קורין אדריכלים בעמ, משרד הבינוי והשיכון

אבו גוש: 600 דירות ובית מלון

התוכנית באבו גוש כוללת כ-600 יחידות דיור, מתוכן 60 דירות יוקצו עבור דירות קטנות שעשויות להתאים לאוכלוסיות שונות כגון קשישים וזוגות צעירים. התוכנית, הממוקמת בחלקו המערבי של היישוב, כוללת מבני מגורים בבנייה רוויה של עד 4 קומות וכן כ-26 דונם עבור שטחים פתוחים. עוד כוללת התוכנית הקמת מלון חדש עם 100 חדרים.

התוכנית, שקודמה ביוזמת משרד הבינוי והשיכון ונערכה על ידי משרד ארי כהן אדריכלות ובינוי ערים, נמצאת בחלקה על קרקעות שבבעלות המדינה, דבר שיאפשר את שיווקה גם לחסרי קרקע, וזאת בהתאם להחלטת ממשלה ליישום המלצות צוות מאה עשרים הימים לעניין תכנון ובנייה במגזר המיעוטים, תוך מתן מענה למצוקת הדיור במגזר הערבי.

אריאל יוצר, יו"ר הוועדה, ציין כי "אישור התוכניות מהווה אבן דרך חשובה ביישום הסכם הגג בעכו, וביישום החלטת הממשלה וצוות מאה עשרים הימים לקידום בנייה ביישובי מיעוטים". דקלה פרסיקו, מתכננת הוועדה, הוסיפה כי "בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות המקומיות, אישרה הותמ"ל שתי תוכניות חשובות - המייצרות כל אחת מהן שכונות איכותיות שמתחשבות במאפיינים הייחודים של היישובים".

הדמיה אבו גוש רובע מערב. אדר' ארי כהן, משרד הבינוי והשיכון,
אבו גוש/אדר' ארי כהן, משרד הבינוי והשיכון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully