וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: מאות יחידות דיור ציבורי על קרקע של הסוכנות היהודית

14.11.2017 / 11:12

פרסום ראשון: תוכנית מינהל התכנון לבניית 417 דירות באשקלון הופקדה ביוזמת הסוכנות היהודית - שנתיים לאחר חתימת הסכם להגדלת מלאי הדיור הציבורי עם המדינה. תוכניות דומות מקודמות באשדוד ובבת ים, כאשר שכ"ד באשדוד יעמוד על כ-300 שקלים בחודש

הדמיה- דיור לגיל השלישי באשקלון. יח"צ,
הפרויקט באשקלון/יח"צ

כשנתיים לאחר שהמדינה חתמה על הסכם ראשון מסוגו להקמתן של כ-2,650 יחידות דיור על קרקעות הסוכנות היהודית, במטרה להגדיל את מלאי הדיור הציבורי, לוואלה! נדל"ן נודע כי מאות יחידות דיור יוצאות לדרך כעת במתכונת זו. תוכנית חדשה להקמתו של מתחם מגורים חדש באשקלון, הכוללת 417 יחידות דיור עבור זכאי משרד העלייה והקליטה ומשרד הבינוי והשיכון, אותה יזמה הסוכנות היהודית, הופקדה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום שבמינהל התכנון.

התוכנית החדשה, שנערכה על ידי האדריכלית טולו אמיתי, הוגשה על ידי המגבית המאוחדת לישראל בקנדה וחברת עמיגור, שתתחזק ותנהל את המתחם. תוכנית זו, שתקודם כאמור על קרקע של הסוכנות היהודית, מיועדת לספק פתרון עבור קשישים המוגדרים זכאי משרד העלייה והקליטה ומשרד הבינוי והשיכון, חסרי דירה או דיירי השיכון הציבורי, המתקיימים מקצבת זקנה והשלמת הכנסה של הביטוח הלאומי.

על פי הנתונים, כיום מספר הזכאים הממתינים למגורים במקבצי הדיור מסוג זה מוערך בכ-20 אלף קשישים. התוכנית הוגשה על ידי חברת עמיגור בשם הסוכנות היהודית ותכנון המתחם הופקד בידי האדריכל אלישע האוסמן.

הדמיה בית קנדה באשדוד. יח"צ,
בית קנדה אשדוד/יח"צ
"היוזמות הללו פונות לאוכלוסיות הקשות ביותר, לאנשים שאין להם שום אפשרות לשלם על דיור, גם לא במקומות זולים"

מבדיקת וואלה! נדל"ן עולה כי תוכנית זו איננה התוכנית היחידה להגדלת הדיור הציבורי המקודמת בימים אלה. זאת, לאחר שבמשך שנים מלאי הדיור הציבורי לא גדל, אלא התכווץ ואילו רשימת הממתינים, על אף מהלכים לאכלוסן של מאות דירות שעמדו ריקות בשנים האחרונות, לא התקצרה.

באשדוד אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום, בראשות דוד לפלר, תוספת של 220 יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך במסגרת סל הדיור הציבורי. במינהל התכנון אישרו את הפרטים וציינו כי תוספת זו תינתן במסגרת פרויקט לאומי של בנייה ציבורית להשכרה ארוכת טווח עבור זכאים, עולים וקשישים. במסגרתה התוכנית יורחב מרכז הקליטה 'בית קנדה' הממוקם ברחוב שבי ציון שברובע א' בעיר ועם סיום פיתוח המתחם הוא יכלול 310 יחידות דיור.

תוכנית זו כוללת תוספת של דירות קטנות בנות 2 חדרים, בשטח ממוצע של כ-58 מ"ר, שייבנו באגף נפרד בן 20 קומות לצד המבנה הקיים כיום. מהלך זה כולל את הגדלתו של המבנה הקיים בן ארבע הקומות, ב-9 קומות נוספות. בנוסף, יכלול האגף החדש 810 מ"ר שטחים פתוחים, לצד מועדון דיירים בשטח של כ-150 מ"ר. על פי התוכנית, עלות שכר הדירה במקום יעמוד על כ-300 שקלים בלבד לחודש.

בית קנדה תוכנן בשנות ה-60 על ידי האדריכלים משה לופנפלד וגיורא גמרמן בצורת מלבן רחב עם שתי חצרות פנימיות גדולות פתוחות לשמיים, הוא מרכז הקליטה הראשון שנבנה באשדוד. המבנה תוכנן כך שסביב החצרות הוקמו החללים הציבוריים הכוללים בין היתר כיתות לימוד וחדר אוכל. בשלושת הקומות ממוקמות כיום 90 דירות מגורים.

בשיחה עם וואלה! נדל"ן ציין יו"ר ועדה מחוזית דרום, דוד לפלר, כי "פנה אליי מנכ"ל חברת עמיגור, יובל פרנקל, וביקש לקדם במהירות את התוכניות הללו - וכמובן שהבנו את החשיבות ופעלנו באופן יחסי לקדם אותן מהר. היוזמות הללו פונות לאוכלוסיות הקשות ביותר, לאנשים שאין להם שום אפשרות לשלם על דיור, גם לא במקומות זולים. הדירות הן קטנות יחסית, מתאימות לזוג או לבודד אבל מאובזרות ומאפשרות לחיות בכבוד ולכן אני חושב שזה צעד מאוד יפה וחשוב חברתית. באשקלון מדובר על מתחם מגורים חדש ובאשדוד יסבו את מרכז הקליטה הקייים ליחידות מגורים באופן שיאפשר להשכיר בשכר דירה מינימלי וסמלי יחידות דיור קטנות, ולא חדרים".

תוכנית מעון פנקוס בת ים. אדריכל רוני זייברט,
הדמיית הפרויקט בבת ים/אדריכל רוני זייברט

תוספת של 291 יחידות דיור בבת ים

לצד מהלכים אלו במחוז דרום, מבדיקת וואלה! נדל"ן עולה כי גם בבת ים החליטה הוועדה המחוזית תל אביב, בראשות דניאלה פוסק, להפקיד תוכנית עבור תוספת של 291 יחידות דיור למעון פינקוס בעיר. התוכנית החדשה מתפרשת על שטח של כ- 6.3 דונם ברחוב יוספטל פינת רחוב כצנלסון בעיר, בו ממוקם כיום "מעון פינקוס", המשמש כהוסטל לקשישים ובו 169 יחידות דיור. לאחר התוספת, יכלול המבנה 460 יחידות דיור ובנוסף מתוכננת בו תוספת של 200 מ"ר עבור שטחי מסחר שימוקמו בחזית המבנה, לצד 1,200 מ"ר למשרדים, לשימוש החברה המנהלת את המעון.

מדובר במבנה שנבנה בשנת 1966 ושימש כמעון לקליטת עולים חדשים. עם השנים הפך להוסטל לשיכון קשישים והוא מכיל דירות בכמה גדלים, לרבות שטחים משותפים. המבנה מהווה את אחד מסמלי שכונת רמת יוסף שקלטה בשנות ה-60 עולים רבים והוא מצוי ברשימת השימור העירונית. בשל ההיסטוריה של המבנה הוחלט שהתוספת המבוקשת בתכנית תהיה באמצעות יצירת אגף חדש למבנה, בן 23 קומות, שישלים את המבנה הוותיק מבלי לפגוע במבנה הקיים.

במינהל התכנון מסרו כי "הפרוייקט יתרום בנוסף גם להתחדשות ציר רחוב יוספסטל, זאת באמצעות שדרה רחבה להולכי רגל לאורך הרחוב ועל ידי הקמת כיכר עירונית בצד המערבי של המבנה בה תהיה חזית מסחרית פעילה". תוכנית זו הוגשה על ידי חברת עמיגור ניהול נכסים בע"מ ונערכה על ידי אדריכל זייברט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully