וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו מניעה לקבוצת הרכישה בשרונה: לא יתקבלו החלטות באסיפת החברים

15.10.2017 / 12:55

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את בקשתם של כ-50 מחברי הקבוצה למניעת ההצבעה באסיפה המתוכננת. המבקשים טענו כי מארגני הקבוצה הסתירו מהם מידע בקשר לנטילת הלוואה

מגדלים בשרונה הדמיות. סיטי בי אדריכלים,
הדמיית הפרויקט/סיטי בי אדריכלים

קבוצת הרכישה שאורגנה על ידי מינהל מגורים ישראל, בבעלות מוטי פלד, בפרויקט יונייטד שרונה במתחם רשות השידור לשעבר הולכת ומתפרקת – וכעת מגיע התהליך גם לפתחו של בית המשפט. בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את בקשתם של כ-50 מחברי קבוצת הרכישה והוציא צו מניעה זמני שימנוע את קיומה של הצבעה במהלך האסיפה הכללית שתוכננה להתקיים הערב (ראשון) בשל מה שהם מכנים "פגמים מהותיים" שנפלו בתהליך כינוס האסיפה – ובעיקר פגמים מהותיים הנוגעים להלוואה שניטלה מקרן ילין לפידות עבור מימון הפרויקט, בהיקף כולל של מאות מיליוני שקלים.

לטענת המבקשים, האופן שבו ניטלה ההלוואה היה פגום וחברי הקבוצה לא קיבלו לידיהם את מלוא המידע בטרם ההצבעה על נטילת ההלוואות. רק לאחר אישור המהלך התברר כי הוא כולל גם ערבות צולבת בין חברי הקבוצה.

בבקשה, שהוגשה על ידי עו"ד זוהר לנדה ונועה הבדלה ממשרד ברנע, בשם עשרות מרוכשי היחידות בפרוייקט "יונייטד שרונה", נכתב בין השאר כי בהליך כינוס האסיפה נפלו פגמים הכוללים החסרת מידע מהותי שהוסתר, לטענתם, מחברי הקבוצה. מידע זה כולל לטענתם מסמכים, נתונים ומידע שהיו נחוצים לצורך קיום ההצבעה והכרעת עתיד הקבוצה. בבקשה מפרטים חברי קבוצת הרכישה את האופן שבו התגבשה הקבוצה, שהגישה את אחת ההצעות הגבוהות ביותר אי פעם למכרז מדינה של רשות מקרקעי ישראל. בין השאר, טוענים הפונים, כי מתחילת הדרך ארגון הקבוצה לווה במצגי שווא.

עוד באותו נושא

לשכת עורכי הדין: לבטל את המכרז לקבוצת הרכישה בשרונה

לכתבה המלאה

כדור שלג בעל השלכות קשות

"שיאם של דברים היה בהגשת ההצעה למכרז שנעשתה תוך מניפולציות בכל הנוגע לתנאי הסף שנקבעו על ידי המשיבים עצמם – בטפסי ההצטרפות – כי יידרשו 90% מכלל יחידות הפרויקט (מגורים, מסחר, משרדים) כתנאי להגשת הצעה. בהקשר זה נציין כי המשיבים בחרו להציג שורה של מצגים מטעים כאילו עמדו בתנאי מקדמי זה, אלא שבפועל התברר כי המשיבים לא גייסו את אותם 90% מערכם הכלכלי של היחידות בפרויקט", נכתב בבקשה.

"חטא קדמון זה של המשיבים יצר כדור שלג וגרר אחריו השלכות קשות על חברי הקבוצה שהצטרפו לקבוצה בטרם מתן ההצעה, באופן בו מצאו עצמם חברי דור א' (המצטרפים הראשונים – י"ד) מחויבים כלפי רשות מקרקעי ישראל בשיעור כמעט כפול מהיחידות אותן רכשו בפועל". בהמשך מאשימים חברי הקבוצה את התנהלותם של מארגני הקבוצה (מינהל מגורים ישראל) גם בתכנון מס לקוי שגרם לטענתם לרשות המסים לשלוח שומות בהיקף של מאות אלפי שקלים לחברי הקבוצה, בשל חישוב שגוי של מספר היחידות אותן כביכול רכשו.

בית המשפט אישר את הבקשה לצו המניעה, באופן שלא יאפשר הערב קיום הצבעה. לצד זה, בית המשפט אישר כי לא תתאפשר חתימה על מסמכים המהווים ייפוי כוח בשם חברי הקבוצה. בשיחה עם וואלה נדל"ן ציין עו"ד זוהר לנדה כי "ההחלטה שהתקבלה היום על ידי בית המשפט אינה מאפשרת הצבעה או חתימה על מסמכים המהווים ייפוי כוח בשם חברי הקבוצה וכמו כן, נקבע דיון בנושא ביום חמישי - ועד אז אנחנו שוקלים צעדים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully