וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית המתאר שתגדיל את העיר נתניה ל-350 אלף תושבים

9.10.2017 / 12:02

התוכנית שהחליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז להפקיד תאפשר בניית 35 אלף יחידות דיור חדשות ותקצה שטח רב לשימוש הציבור ולמסחר ותעסוקה. רצף שטחים ירוקים יחצה את העיר ממערב למזרח

נתניה. ShutterStock
נתניה/ShutterStock

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז החליטה להפקיד את תוכנית המתאר של נתניה, שתאפשר להוסיף לעיר כ-35 אלף יחידות דיור, לצד תוספת משמעותית של כ-800 אלף מ"ר עבור שטחי ציבור, כ-7,880,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, וגם כ-7,700 חדרי מלון שיתווספו לעיר בשנים הקרובות.

על פי יעדי התוכנית, המהלך התכנוני צפוי לתת מענה להיקף אוכלוסייה עתידי של כ-350 אלף נפש – לעומת כ-210 אלף תושבים כיום. התוכנית הוגשה על ידי עיריית נתניה ונערכה על ידי משרד יער אדריכלים.

במינהל התכנון ציינו כי במסגרת התוכנית יוקמו צירי תחבורה עירוניים שיאחדו את העיר הנחצית על ידי כביש החוף ליחידה עירונית אחת. מדובר בצירים עירוניים שיחברו את מזרח העיר עם מערבה. כמו כן, יוקם ציר עבור מערכת תחבורה עתירת נוסעים ממזרח לכביש החוף, שיחצה את העיר מצפון לדרום ויעבור באזור התעשייה.

כמו כן, התוכנית קובעת רצף של שטחים פתוחים ("צירים ירוקים") שיחצו את העיר ממזרח למערב לטובת הציבור. מהלך זה כולל בין השאר שדרה אורבנית לאורך רחוב הרצל, שצפוי להפוך למוקד משיכה תיירותי, בדגש על מסחר, בילוי, מגורים ומבני תרבות וציבור. בנוסף צפויה השקעה גם בציר הכולל את חורשת הסרג'נטים, הקריה האוניברסיטאית והפארק העירוני המרכזי "פארק הלב הירוק" ומסתיים בחוף הים. ציר נוסף, המתחיל בשטחי אזור הנופש המטרופוליני אילנות ועובר דרך המכללה, שלולית החורף, שמורת האירוסים ושמורת פולג – יפותח גם הוא. לאורך צירים אלה יוקמו שבילי אופניים והולכי רגל.

בנוסף, התוכנית קובעת כלים תכנוניים להתחדשות עירונית בשכונות העיר הוותיקות בעיקר במרכז העיר ובאזורי התעסוקה. התוכנית מאפשרת העצמת אזורי התעסוקה של העיר וזאת על ידי תוספת שטחי תעסוקה לצד מגורים. התוכנית מעודדת בנייה לגובה לאורך צירים ראשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully