וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת הרכישה במתחם שרונה פועלת להחלפת חברת ניהול הפרויקט

25.9.2017 / 14:13

נציגות הדיירים הגיעה להסכמות עם חברת אמפא על ניהול הפרויקט שאמור לקום על קרקע רשות השידור בת"א - עליה התחייב מארגן הקבוצה, מוטי פלד, לשלם מעל מיליארד שקל. בעקבות קושי במימון, צפויה אמפא להזרים כ-100 מיליון שקל לקופת הקבוצה לצורך השלמתו

מגדלים בשרונה הדמיות. סיטי בי אדריכלים,
ההדמיה של הפרויקט בתל אביב/סיטי בי אדריכלים

התפתחות במחלוקת על הקרקע היקרה בישראל: על רקע הדיווחים על התפרקות קבוצת הרכישה של פרויקט המגורים "יונייטד שרונה", אשר אמור לקום על קרקע רשות השידור בסמוך למתחם שרונה באזור דרום הקריה בתל אביב, בעקבות קושי לגיוס מימון לפרויקט - מדווחת היום (שני) חברת הנדל"ן אמפא כי הגיעה להסכמות עם נציגות הקבוצה. לפי ההסכמות, החברה תנהל את הפרויקט ותדאג להובלתו עד לשלב מסירת מפתחות לדיירים.

עם זאת, הסכמות אלו טעונות אישור תחת מספר תנאים, שיועלו בישיבת נציגות חברי הקבוצה שתתקיים ביום חמישי הקרוב. אם הן יאושרו כפי שמעריכים באמפא, וכן אם בעיות המימון של הפרויקט ייפתרו והוא אכן ייצא לדרך, תמלא למעשה החברה את מקומה של חברת הניהול הנוכחית, שהיא זרוע ביצועית של חברת מינהל מגורים ישראל שבשליטת מוטי פלד אשר ארגן את קבוצת הרכישה.

קבוצת הרכישה של מוטי פלד במתחם שרונה מושכת תשומת לב רבה בימים אלה, על רקע הפרסומים השונים בדבר כוונת חלק מחברי הקבוצה לדרוש את ביטול העסקה. במרץ 2016 גברה הצעתה של מינהל מגורים על הצעות מתחרות במכרז של המדינה להקמת שלושה מגדלים על שטחי רשות השידור בסמוך למתחם שרונה - לאחר שהציעה סכום כמעט חסר תקדים של 1.06 מיליארד שקל.

תמורת סכום זה זכתה הקבוצה באפשרות להקים במקום פרויקט שיכלול כ-400 יחידות דיור, שטחי משרדים ומסחר; אולם בימים האחרונים, כאמור, נראה כי סכום המימון של הפרויקט טרם גויס במלואו - בעיה שצפויה להביא לחילוט הערבויות בפרויקט.

עוד בנדל"ן

ערי הפריפריה שיכפילו את עצמן: "10 שנים לא בנו כאן דירה אחת"

לכתבה המלאה

השלמת ההתקשרות עם החברה החדשה תלויה בשלושה תנאים

על פי הסכם ההבנות שמפרסמת כעת חברת אמפא, החברה תיטול הלוואה בהיקף של כ-100 מיליון שקל, ואף תישא בריבית בגין חלק זה, אשר יועמד עבור הקבוצה לצרכי מימוש הקרקע כמקדמה על חשבון מכירות עתידיות.

עם זאת, השלמת ההתקשרות עם חברת אמפא תלויה בשלושה תנאים: הראשון הוא הגעה להסכם מפורט, סופי ומחייב בינה לבין הקבוצה; השני, אישורו של הגורם המממן להתקשרות והסדרת המסמכים מול הגורם המממן והתאמת מסמכי המימון; והתנאי השלישי הוא אישור האסיפה הכללית של הקבוצה.

ההסכם טרם אושר אך באמפא ציינו כי "מדובר באחד הפרויקטים האיכותיים ביותר בישראל כיום ובקבוצת רכישה חזקה. הפרויקט נמצא במרכז תל אביב, צמוד למתחם שרונה ועל קו הרכבת הקלה שתיכנס לפעילות במקביל להקמתו. עם קבלת אישור אסיפת חברי הקבוצה, בכוונת אמפא להתחיל בעבודות חפירה ודיפון ברבעון הראשון של 2018".

מחברת מינהל מגורים ישראל נמסר בתגובה: "מארגנת הקבוצה תפעל ככל שיידרש לטובת חברי הקבוצה כדי להביא למימוש הקרקע והשלמת הפרויקט. באסיפת הרוכשים הקרובה יבחנו מספר אפשרויות, בהן החלפת חברת הניהול, האמונה על הניהול המימוני וההנדסי של הפרויקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully