וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: בתי רכבת נהרסו לטובת דירות במגדלים ששוות מיליון שקל יותר

18.9.2017 / 16:27

החברות שיכון ובינוי נדל"ן ותדהר החלו בהריסת שני מבני רכבת ישנים בשכונת רייספלד בקריית אונו, לאחר ששניים מתוך ארבעה מגדלים חדשים בפרויקט מסוג "בינוי פינוי" כבר הוקמו. הדיירים קיבלו דירה שערכה מוערך ב-1.5 מיליון שקל יותר משווי הנכס הישן

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: צפו בהריסת בנייני הרכבת הישנים בשכונת רייספלד בקריית אונו)

פרויקט התחדשות עירונית בקריית אונו יוצא לדרך: חברת שיכון ובינוי נדל"ן וחברת תדהר החלו אמש (ראשון) בהריסת בניינים ישנים בפרויקט "בינוי פינוי" בשכונת רייספלד בעיר. במסגרת פרויקט מסוג זה, תחילה בונות החברות את הפרויקט החדש, ורק לאחר שדיירי הבניינים הישנים מתאכלסים - מתחילה ההריסה של הבניינים הישנים (וזאת בניגוד לפרויקט פינוי בינוי, שם קודם הורסים את הבניינים הישנים, משכנים את הדיירים בדירות שכירות על חשבון היזם – ואז מתחילים לבנות).

היקף הפרויקט, המכונה "חלומות קריית אונו", למעלה מחצי מיליארד שקל. אמש והיום החלה, כאמור, הריסת הבניינים - מדובר בשני בתי רכבת ישנים הכוללים 60 דירות מתפוררות בנות 2-3 חדרים, 15 כניסות ושתי קומות בכל מבנה. הפרויקט החדש, לעומת זאת, כולל ארבעה מגדלי מגורים בני 11-13 קומות ו-180 יחידות דיור חדשות בסך הכול; מתוכן משווקות 120 דירות בתמהיל מגוון לציבור הרחב.

הדיירים אוכלסו בחודשיים האחרונים בדירות בנות 4-5 חדרים בשטח ממוצע של 100-119 מ"ר. הדירות כוללות חניה תת קרקעית ומחסן. בחברות מעריכים כי הדיירים שעזבו בתים שערכם 1-1.5 מיליון שקל, קיבלו במקום דירתם הישנה דירה שערכה מוערך ב-2.5-3 מיליון שקל. בחברות מציינים כי בנייתם של שני המגדלים הראשונים כבר הסתיימה וכל הדירות בהן נמכרו. כעת יצא לשיווק הבניין השלישי, וגם בו נותרו לשיווק רק 10 דירות.

פינוי בינוי קריית אונו הריסה ובנייה מחדש נדלן. אופוס מדיה,
הריסת המבנים בקריית אונו/אופוס מדיה
פינוי בינוי הריסה ובנייה מחדש קריית אונו נדלן. אופוס מדיה,
הריסת המבנים בקריית אונו/אופוס מדיה

ישראל גל, ראש העיר קריית אונו, אמר: "פרויקט בינוי פינוי, בו קודם בונים את הדירות החדשות ולאחר שהדיירים הוותיקים עברו למבנה החדש הורסים את המבנה הישן, הוא ראשון מסוג זה באזור. שיתוף הפעולה בין העירייה לתושבים ולחברת הבנייה מאפשר הריסת הבניינים לשם הרחבת רחוב שלמה המלך לכל אורכו, מאזור הקניון ועד דרך בן גוריון, ויאפשר כניסה ויציאה מהירות יותר אל העיר וממנה".

תמיר דגן, מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן, הוסיף: "היקפי הפרויקטים של התחדשות עירונית מצביעים על מגמה של התפתחות משמעותית ומרשימה. התחדשות עירונית אינה רק הריסה ובנייה של מבנים חדשים, אלא שינוי ושדרוג מרקם החיים בסביבת הפרויקט מהקצה לקצה. פרויקט חלומות קריית אונו בשכונת רייספלד הוא הוכחה חיה לשילוב מקסימלי ומתבקש בין הקמת שכונת מגורים חדשה בעיר לבין התחדשות עירונית במיטבה".

גיל גבע, בעלים ויו"ר קבוצת תדהר, ציין: "אנו אמנם במחצית הדרך, אך אין ספק כי מדובר בפרויקט המייצר ערך אמיתי לדיירים ולתושבים - בהגדלת היצע הדירות, התחדשות השכונה ושיפור פני העיר. מדובר בפרויקט ייחודי ומאתגר בו קודם בנינו את הבניינים החדשים, אכלסנו את הדיירים וכעת אנו מתפנים להריסת הבניינים הישנים, זאת על מנת לא לפגוע בשגרת חייהם של דיירי השכונה. מתווה זה הוא תוצאה של שיתוף פעולה פורה בין העירייה, רשות מקרקעי ישראל התושבים והיזמים".

פינוי בינוי הריסה ובנייה מחדש קריית אונו נדלן. אופוס מדיה,
הריסת המבנים בקריית אונו/אופוס מדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully