וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצא לדרך השלב הראשון בדרך של דיירי הדיור הציבורי לקניית דירה

18.9.2017 / 13:40

משרד הבינוי והשיכון פרסם קריאה ראשונה ליזמים המתעניינים במודל של תוכנית "משכנתא רוכשת". במסגרת התוכנית, זכאים שכבר מקבלים סיוע בשכר דירה יקבלו סיוע נוסף, ויחד עם הון עצמי של 50 אלף שקל בלבד יוכלו לקנות דירה בתשלומים במשך 25 שנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלב ראשון בתוכנית "משכנתא רוכשת" לזכאי דיור ציבורי, שאמורה לאפשר להם לרכוש דירה. משרד הבינוי והשיכון פרסם היום (שני) קריאה ראשונה ליזמים המתעניינים בתוכנית, במסגרתה המדינה תאפשר לזכאי משרד הבינוי והשיכון שמקבלים סיוע בשכר דירה, לרכוש את דירתם בפריסה נוחה לתשלומים חודשיים.

על פי התוכנית החדשה, הזכאים ימשיכו לקבל את הסיוע הממשלתי בשכר דירה, כאשר לסיוע זה יתווסף סכום של עד 1,500 שקל לחודש (סיוע מוגבר). ההון הראשוני הנדרש לרכישת דירה יהיה נמוך ויעמוד על כ-50 אלף שקל, ואילו יתרת הסכום תשולם בתשלומים חודשיים של 2,000 שקל בכל חודש לתקופה של 25 שנה.

מספר הדירות שיכללו בתוכנית בשלב זה עומד על כ-1,000 יחידות דיור בערים באזור חיפה, אשדוד וירושלים. במסגרת התוכנית, שני יזמים ירכשו דירה במימון עצמי, ישכירו אותה לזכאים לתקופה שנקבעה ובסופה יעבירו את הדירה לבעלות הדייר ללא תמורה נוספת. במהלך תקופת ההתקשרות המדינה והדייר יעבירו ליזם, כל אחד בנפרד, תשלום חודשי קבוע מראש.

ככל שדייר יבחר להפסיק את ההתקשרות ולחדול את התשלומים, למדינה תהיה זכות ראשונים לרכוש את הדירה מהיזם. משכך, הדירה תירשם כבר ביום הראשון על שם היזם עם הערת אזהרה על שם המדינה. בשלב הנוכחי, הרפורמה פתוחה לבקשות מידע ראשוני והתעניינות במודל. בהתאם לממצאים, משרד הבינוי והשיכון יפרסם מכרז שבסופו ייבחרו שני היזמים. יצוין כי התוכנית נמצאת כעת בשלב של אפיון ראשוני ועלתה לאתר משרד הבינוי והשיכון.

לדברי שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, "תוכנית משכנתא רוכשת היא פן נוסף במעטפת הסיוע שאנו מציעים לדיירי הדיור הציבורי, על מנת להוציא אותם ממעגל העוני ולתת להם מפתח לחיים עצמאיים ללא תלות במדינה בעתיד. זהו פתרון ארוך טווח כפי שנדרש בדיור הציבורי. עצם העיקרון לפיו הדירות בתוכנית יימצאו באזורים עירוניים - יוביל לצמצום פערים בחברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully