וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם שיאפשר הקמת 11 אלף דירות חדשות בלוד

17.9.2017 / 11:50

במסגרת ההסכם תעביר המועצה האזורית עמק לוד שטחים אל העיר לוד, במטרה להקים שכונת מגורים חדשה. בתמורה יתאפשר למושב ניר צבי לבצע הרחבה הכוללת 180 דירות

שכונת שניר בלוד. ראובן קסטרו
ממשיכה להתרחב. העיר לוד/ראובן קסטרו

נחתם הסכם להעברת שטחים מהמועצה האזורית עמק לוד אל העיר לוד, במטרה להקים שכונת מגורים חדשה שתכלול 11 אלף יחידות דיור בעיר שבמרכז הארץ. בתמורה להעברת השטח, יתאפשר למושב ניב צבי שבמועצה האזורית לבצע הרחבה, עליה יוקמו 180 דירות חדשות.

ההסכם נחתם בין ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו, לראש מועצת עמק לוד, דוד יפרח, במסגרת הסכם הגג עליו חתמה לוד עם הממשלה לפני מספר חודשים. חברת דירה להשכיר, בראשות המנכ"ל עוזי לוי, מובילה את תכנון המתחם. על פי ההסכם, יוכנסו שינויים והתאמות בתכנון התוכנית ויוסרו ההתנגדויות של המועצה האזורית.

הסכם הגג צפוי להכפיל את מספר בתי האב בלוד ל-40 אלף בתי אב, וכולל שיווק של 20 אלף יחידות דיור (כ-3,000 מתוכן בעיר העתיקה); עוד 3,000 יחידות דיור באמצעות מיזמים של התחדשות עירונית; ו-14 אלף דירות בשטחים שיצורפו לעיר מהמושבים בן שמן וניר צבי.

שכונה חדשה לוד בנייה נדלן. הדמיה: חברה כלכלית לוד,
כך צפויה להיראות השכונה החדשה/הדמיה: חברה כלכלית לוד

לדברי רביבו, "הסכם הגג בלוד הוא הסכם היסטורי שיהפוך אותה לעיר מובילה אשר תיתן מענה משמעותי למשבר הדיור, בלב אזורי הביקוש. ההסכם מצעיד את לוד לעבר שיקומה ומוכיח שבהקרבה והבנה הדדית יכולות גם העיר לוד וגם המועצה האזורית עמק לוד להשיג הרבה יותר".

יפרח הוסיף כי "ההסכם התקדימי הושג לאחר מו"מ ארוך וענייני, ומתוך הכרה בצרכים של האחר לטובת כל הצדדים. אנו פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם תושבי ניר צבי, ונדאג לכך שכל העקרונות עליהם הוסכם יאושרו במוסדות התכנון ויביאו בשורה של ממש לפיתוח היישוב ולשיפור איכות חיי תושביו. בנוסף, תהנה המועצה מהגדלת הכנסותיה כחלק מתוכנית הפיתוח לה היא שותפה, הכוללת הקמת אזור תעסוקה ומסחר עם העיר לוד".

לוי מסר כי "ההסכם החדש סולל את הדרך ליציאה לתכנון וביצוע הפרויקט באופן מיטבי, המתחשב בכלל הנוגעים בדבר. ראשי הרשויות השכילו להגיע להסכמה שתשרת נאמנה את האזור כולו. ההסכם מהווה נדבך מרכזי ביישומו של הסכם הגג ללוד, שיהפוך אותה לעיר אטרקטיבית בלב אזור הביקוש, לצד שמירה על צביון המושבים השכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully