וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוש שותף: כמה עולה לגור בת"א ואיך משיגים חדר בחינם?

15.9.2017 / 0:00

באיזה אזור יש היצע הגדול ביותר לדירות שותפים, איזו שכונה מובילה בביקושים בעיר ללא הפסקה וכמה בכלל עולה לגור עם שותף בדירה שכורה? מדד השכירות של וואלה! נדל"ן ויד 2

בניינים בתל אביב. מרץ 2017. ראובן קסטרו
הכי מבוקשת בקרב שותפים. תל אביב/ראובן קסטרו

כולם מדברים על רכישת דירות בימים אלה, אבל אי אפשר להתעלם משוק מרכזי מאוד בעולם הנדל"ן, שגם יכול ואמור לסייע ליציבות במחירים ככל שההיצע שלו יגדל והפיקוח עליו יהודק. מדובר, כמובן, בשוק השכירות שמציג ביקושים קשיחים - בין היתר גם למגורים עם שותפים. במסגרת סקירת הנדל"ן החודשית שעורך אתר יד2 עבור וואלה! נדל"ן, בדקנו את מדד הביקושים לדירות עם שותפים בישראל.

אזור המרכז הוא האזור בו יש הכי הרבה היצע של דירות לשותפים. באתר ניתן למצוא כיום כ-600 מודעות המחפשות אחר שותף. בעיר תל אביב יש בלוח כ-200 מודעות המחפשות אחר שותף שני בדירה; כ-100 מודעות המחפשות אחר שותף שלישי; ועוד כ-15 מודעות שמחפשות אחר שותף רביעי וחמישי.

בחלוקה לשכונות בתל אביב, ניתן לראות כי דרום העיר מובילה במספר המודעות למגורים משותפים, עם 62 מודעות שמפורסמות בלוח. במקום השני הרשימה שכונת הצפון הישן עם 45 מודעות; אחריה שכונת לב תל אביב עם 30 מודעות; אזור צפון העיר ושכונת רמת אביב עם 22 מודעות; ואזור כיכר המדינה עם 15 מודעות למגורים משותפים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז כמה עולה לגור בדירה שכורה עם שותפה?

ברמת גן הסמוכה יש 59 מודעות לשותף שני ומספר כמעט דומה גם לשותף שלישי. כשמדובר בשותף רביעי או חמישי המספרים נמוכים יותר, כאשר בלוח יש רק 17 מודעות אחר שותף שלישי וארבע מודעות בלבד לשותף חמישי.

באזור ירושלים המספרים נמוכים באופן משמעותי לעומת אזור המרכז. כיום ישנן 174 מודעות המציעות לשכור דירת שותפים באזור. לעומת אזור המרכז, ההיצע נמוך משמעותית בשיעור של כ- 70%. בבאר שבע יש 95 מודעות למגורים משותפים, ועם נתון כמעט דומה מדורגת העיר חיפה. למעשה ניתן לראות שמדובר בערים בהן יש ריכוז של צעירים וריכוז של סטודנטים שהם קהל היעד העיקרי של מגורים עם שותפים.

מבחינת מחירי השכירות בדירה להשכרה עם שותפים, בדיקת אתר יד2 מעלה כי עבור שותף שני בתל אביב, המחירים נעים בממוצע בין 2,300-2,550 שקל בחודש, תלוי באזור המבוקש. המחירים הנמוכים מפורסמים בעיקר בשכונות הדרומיות, לעומת המחירים הגבוהים שמבוקשים בשכונות הצפוניות והיקרות יותר. כך, דמי השכירות במגורים משותפים עומדים בממוצע באזור הצפון הישן בעיר על כ-3,000 שקל לשותף; לעומת סך של 2,400 שקל בממוצע למגורים משותפים בדרום העיר.

ברמת גן הסמוכה המחירים נעים בים 1,850 שקל לשלושה שותפים ועד 2,100 שקל לשני שותפים. ביתר הערים המחירים משמעותית נמוכים יותר: בירושלים שכר הדירה לדירת שני שותפים עומד על כ-1,800 שקל בחודש; בחיפה על כ-1,300 שקל בחודש; ובבאר שבע על כ-1,100 שקל בחודש למגורים בדירה שכורה עם שני שותפים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחפשים שותף למגורים בחינם - תמורת עבודה במשק

על פי הנתונים, ישנן כיום באתר כ-1,360 מודעות שותפים להשכרה בכל הארץ. מניתוח הנתונים עולה כי מתוך המודעות שפורסמו באתר, רוב הדירות (60% מכלל המודעות מסוג זה) הן עבור מגורים עם שני שותפים. בסך הכול מפורסמות 809 מודעות כאלו, כאשר אחריהן ברשימה 442 מודעות (שהן 33% מתוך ההיצע) עבור דירות עם שלושה שותפים.

עוד עולה מהנתונים כי 91 מודעות, המהוות 7% מההיצע, הן של דירות לארבעה שותפים; 15 מודעות בלבד, שהן רק 1% מההיצע, הן של דירות לחמישה שותפים; ובסך הכול שתי מודעות הן של דירות לשישה שותפים.

"אמנם באופן טבעי מגורים עם שותפים מאפיינים בעיקר צעירים וסטודנטים, אולם בשנים האחרונות אנו רואים שיש גם מקרים של בוגרים, בעיקר הורים חד הוריים, שמחפשים שותפים לדירה וגם בקרב הגיל השלישי", אומרת גל עופרים, סמנכ"לית שיווק ומוצר באתר יד2. לדבריה, "מהסטטיסטיקות שלנו עולה שהביקושים למגורים משותפים עלו באופן תדיר בשנה האחרונה. נראה כי למרות מאמצי הממשלה מחירי הדירות ומחירי השכירות ממשיכים לעלות, ולא מותירים ברירה אלא למצוא פתרונות מוזלים למגורים".

למה עופרים מתכוונת? אולי למודעות המיוחדות בלוח, המציעות מגורים משותפים תמורת ביצוע מטלות. כך למשל, מצאנו מודעה בכפר יהושע שבמועצה האזורית עמק ישראל, המציעה "דירה מדהימה בחווה לגידול בקר. מחפשים שותף שיגור במשק תמורת שעתיים עבודה בבוקר - גידול בקר, תחזוקה ועוד. כולל מים, חשמל וארנונה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגורים תמורת עזרה בבית/מערכת וואלה!, צילום מסך

במודעה בשכונת בית הכרם בירושלים מציעים הדיירים "מגורים הכול כלול (חוץ מאוכל) תמורת 20 שעות שבועיות של עזרה בבית (ניקיון, בישול, קניות ולהוציא את האישה המבוגרת לטיול מדי יום) – מדובר בארבע שעות כל יום ללא שישי ושבת". ואילו במודעה בחיפה מציע המפרסם מגורים עם שותף בשכונת נווה שאנן בחיפה בהנחה, תמורת "עזרה קלה בבית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגורים תמורת שעתיים עבודה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דירה בחיפה תמורת עבודה בבית/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully