וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חשיפת וואלה! נדל"ן: סגן ראש העיר פ"ת התפטר מחברת בנייה

7.9.2017 / 8:00

התחקיר חשף כי איציק דיעי כיהן במקביל לתפקידו בעירייה גם כדירקטור בחברת משה"ב, הבונה מאות דירות בעיר. בעקבות חשיפת וואלה! נדל"ן הוא הגיש את התפטרותו

פרויקט "נחלים" של חברת משה"ב בפתח תקווה. ראובן קסטרו
הפרויקט של חברת משה"ב בפתח תקווה/ראובן קסטרו

סגן וממלא מקום ראש עיריית פתח תקווה, עו"ד איציק דיעי, המשמש גם ראש מנהל הנדסה בעירייה, התפטר מתפקידו כדירקטור בחברת הנדל"ן משה"ב - המקימה מאות דירות בעיר. התפטרותו של דיעי מדירקטוריון החברה, לאחר 12 שנים שבהן כיהן בתפקיד, מגיעה בעקבות תחקיר וואלה! נדל"ן, במסגרתו פורסם כי הוא מכהן בשני התפקידים ועד לאחרונה פעל ללא הסכם ניגוד עניינים.

התחקיר חשף גם פרטים בנוגע לאופן התנהלותו של פרויקט מגורים גדול שהחברה מקדמת בפתח תקווה. בחברת משה"ב אישרו את הפרטים ומסרו כי "יצחק דיעי הודיע ליו"ר הדירקטוריון על סיום כהונתו בחבר דירקטוריון בחברת משה"ב".

פרויקט המגורים הגדול של חברת משה"ב במתחם נחלים שבשכונת הדר גנים בפתח תקווה, כולל חמישה בניינים עם כ-310 דירות המיועדות לקהל הדתי-לאומי. אלא שתחקיר וואלה! נדל"ן סיפק לאופן שבו נבנה הבניין האחרון בפרויקט, וחשף כי חברת משה"ב החלה בחפירת שטחי חניה מוגדלים לבניין, חודשים רבים לפני שאושרו לה תוספות בנייה על ידי הוועדה המקומית.

בחברה הודו כי לקחו על עצמם סיכון כלכלי - שכן החלו בחפירות תת קרקעיות יקרות עוד בטרם אושרה להם תוספת בנייה; אך טענו כי זוהי פרקטיקה מקובלת בענף הבנייה.

דירקטור בהתנדבות

התנהלות חברת משה"ב בהקמת הבניין האחרון מעוררת שאלות, גם נוכח העובדה כי שכונת הדר גנים מוגדרת על ידי עיריית פתח תקווה כשכונה הסובלת ממצוקה חמורה של שטחי ציבור ושטחים פתוחים בהיקף של עשרות דונם; וגם כשכונה שסובלת מעומס ופקקים, שצפויים - כך להערכת הגורמים המקצועיים בעירייה - להחריף בשנים הקרובות. לכן, עד כה מדיניות הוועדה הייתה שלא לאשר תוספות של בנייה בשכונה, גם כשמדובר בתוספות מינוריות של מספר דירות.

במציאות שבה מצבן של חברות הבנייה רגיש, וחברות ביצוע רבות קרסו בשל מוסר תשלומים לקוי מצד מזמיני עבודה, עוררה התנהלותה של משה"ב תהיות הנוגעות לסיכון הכלכלי שהן נטלו לכאורה; בכך שהחלו לבנות עוד טרם התנהל דיון בוועדה בעניינה.

בכל הנוגע לדיעי, תחקיר וואלה! נדל"ן חשף עוד כי כהונתו בעירייה החלה לפני כ-3.5 שנים, תפקיד שעליו הוא מקבל שכר ברוטו של כ-36 אלף שקל, וכי כהונתו כדירקטור בחברה נמשכה זה 12 שנים. בתחילה טענו בחברה כי הוא מקבל שכר על כהונתו כדירקטור; אולם לאחר פרסום הידיעה, טענו כי נפלה טעות בתגובתם - וכי למעשה, משנת 2013 דיעי אינו מקבל כל תמורה עבור כהונתו. כך, במשך תשע שנים דיעי קיבל תמורה עבור עבודתו כדירקטור, אולם לפני כשלוש שנים, כשהחל לכהן בתפקידיו הבכירים בעירייה - המשיך לעבוד בהתנדבות כדירקטור בחברת הנדל"ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully