וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד הגרלת ענק של תוכנית מחיר למשתכן: 12 אלף דירות ב-22 ישובים

3.9.2017 / 11:17

שר האוצר הודיע כי הלילה תיפתח ההרשמה להגרלה למשך שבועיים. בחלק מהיישובים גם זכאי סדרה ב' שנרשמו לתוכנית יוכלו להירשם להגרלה, כגון בית שמש, יבנה, עכו וכרמיאל

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: הילה ציאון במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על הגרלת מחיר למשתכן הקודמת)

הלילה בחצות (שני) תיפתח הגרלת הענק השנייה במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, שתכלול כ-12 אלף דירות (11,507 יחידות דיור ליתר דיוק) ב-22 יישובים ברחבי הארץ. כך הודיע היום שר האוצר, משה כחלון, בעמוד הפייסבוק שלו. ההרשמה תהיה פתוחה למשך כשבועיים עד 18 בספטמבר. הודעות בדבר הזכייה יימסרו ב-31 באוקטובר.

במסגרת ההגרלה יכללו היישובים ראשון לציון, נתניה, באר שבע, רמת גן, אשקלון, בית שמש, חדרה, מודיעין, ראש העין, יבנה, קריית ביאליק, אור יהודה, דימונה, נשר, שדרות, שוהם, קריית טבעון, בית שאן, חצור הגלילית, בית דגן, עכו וכרמיאל. באוצר מסרו כי ההגרלה ליישובי המגזר הערבי תידחה, כדי לאפשר למשתתפים נוספים להירשם לתוכנית.

ההגרלות מיועדות ברובן לזכאים השייכים לסדרה א' של תוכנית הדיור המוזל, מלבד ההגרלות בבית שמש שמיועדות גם לזכאי סדרה ב'. ביבנה ההרשמה תהיה פתוחה לבני המקום זכאי סדרה ב', לאחר שכל בני המקום זכאי סדרה א' כבר זכו בדירה. בערים עכו וכרמיאל ההגרלות יהיו פתוחות גם לבני המקום נרשמי סדרה ב', לאחר שיזכו קודם בני המקום זכאי סדרה א'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

33 אלף זכאים נותרו בסדרה א'

כיום נותרו בסדרה א' 33,066 זכאים (רק 19,452 מתוכם נרשמו להגרלה הגדולה בחודש יוני) שטרם מימשו את זכותם לדירה. באוצר מעריכים כי ההגרלה הנוכחית תצמצם את מספר הזכאים בסדרה א' הממתינים לדירה, על ידי כך שתוציא כ-12 אלף זוגות צעירים נוספים ממעגל הביקוש לדירות.

כללי ההשתתפות בהגרלה הנוכחית יעשו באמצעות הרשמה באתר הייעודי לכך. אלא שלהבדיל מהגרלות קודמות, בהגרלה הגדולה הזכאים יוכלו להירשם להגרלות בשלוש ערים שונות במקביל, וכך לשפר את סיכויי הזכייה בדירה ביישוב המועדף עליהם, בעיקר ביישוב שבו הם בני מקום. הגרלה גדולה נוספת צפויה להיפתח בחודש נובמבר. עד כה שווקו לקבלנים יותר מ-45 אלף דירות מוזלות וכ-27 אלף זכאים זכו בדירה.

"בזמן האחרון אנחנו עדים להתקפות חסרות תקדים על התוכנית מצד גורמים אינטרסנטים שרוצים להכשיל אותה", אמר כחלון, "אותם גורמים לא רוצים שתהיה לצעירים דירה; או שהם רוצים שהם יקנו דירה במחירים מטורפים. אותם גורמים חגגו פה במשך שנים והרוויחו סכומים עצומים על הגב של הזוגות הצעירים. במסגרת התוכנית, אנחנו מחזירים את השפיות ומוכרים את אותן דירות במאות אלפי שקלים פחות ממחיר השוק".

שר האוצר הוסיף כי "הדירות בתוכנית הן דירות מצוינות ובאיכות הגבוהה ביותר. כל הגורמים שתוקפים את התוכנית ורוצים שתיכשל לא תוקפים אותי - הם תוקפים את הצעירים והתקווה שלהם לדירה. הם רואים את הטירוף של המחירים נעצר, ואת האמון של הזוגות הצעירים בתוכנית, והם מבינים שהחגיגה נגמרה. אנחנו לא מתכוונים לעצור אותה אלא להמשיך לשווק עשרות אלפי יחידות דיור נוספות. נמשיך ללא מורא וללא חשש מאף אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully