וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר למשתכן: דירת 75 מ"ר בפחות ממיליון שקל בראשל"צ

29.8.2017 / 15:00

הושלמו שני מכרזי דיור מוזל בראשון לציון ובשוהם ל-923 דירות. 210 יחידות דיור ייבנו בשכונת נוריות בראשון לציון, בשטח מחנה צריפין, במחיר התחלתי של 907 אלף שקל

רחוב פינסקר בראשון לציון. ראובן קסטרו
ראשון לציון/ראובן קסטרו

תוכנית מחיר למשתכן ממשיכה להתרחב, והפעם עם שיווק של מגרשים להקמה של 923 דירות חדשות ביישובים ראשון לציון ושוהם. על פי תוצאות המכרזים שנסגרו ברשות מקרקעי ישראל ופורסמו היום (שלישי) על ידי משרדי האוצר והשיכון, מרבית הדירות החדשות בתוכנית (716) צפויות להיבנות ביישוב שוהם; וכ-210 דירות צפויות להיבנות בעיר ראשון לציון, שהייתה בין הערים המבוקשות בהגרלה הגדולה האחרונה שהתקיימה לאחרונה.

על פי מחירי הדירות שלהם התחייבו הקבלנים במכרזים, המחיר ההתחלתי לדירת 75 מ"ר בשכונת נוריות, שכונה חדשה המוקמת בחלקה הצפון מזרחי של ראשון לציון, יעמוד על כ-907 שקל. המחיר ההתחלתי לדירת 100 מ"ר בשכונה זו יעמוד על כ-1.17 מיליון שקל ואילו המחיר ההתחלתי לדירת 120 מ"ר יעמוד על כ-1.4 מיליון שקל. הדירות כוללות חניה מחסן ומרפסת.

שכונת המגורים החדשה נוריות תיבנה בשטח בו שוכן מחנה צריפין המתפנה. השכונה תכלול כ-3,500 יחידות דיור ותכלול, על פי התוכניות, מגורים בבנייה רוויה, מבנים ומוסדות ציבור, שטחי מסחר ושטחים ציבוריים פתוחים. השכונה צפויה ליהנות מתוואי הרכבת הקלה שחולף בשטחה. במשרד האוצר ציינו כי מחירים אלו משקפים הנחה של כ-20% ממחירי השוק של דירות דומות באזור.

על פי תוצאות המכרזים בשוהם, המחיר ההתחלתי לדירת 75 מ"ר יעמוד על כ-1.15 מיליון שקל; המחיר ההתחלתי לדירת 110 מ"ר יעמוד על כ-1.5 מיליון שקל; ואילו המחיר ההתחלתי לדירת 120 מ"ר יעמוד על כ-1.72 מיליון שקל. הדירות כוללות חניה, מחסן ומרפסת. הדירות בשוהם משקפות, להערכת משרד האוצר, הנחה של כ-19% ממחירי השוק של דירות דומות ביישוב.

על פי התוכנית, פרויקט מחיר למשתכן בשוהם יוקם בשכונה כ"א - שכונה חדשה הממוקמת בכניסה הדרומית של שוהם, הכוללת כ-1,500 דירות למגורים ומגורים מיוחדים. בשכונה ישנם מבנים ומוסדות ציבור, ספורט ונופש, שטחים ציבוריים פתוחים וכן גשרים להולכי רגל בנחל בית עריף הקרוב.

עוד באותו נושא

מה סיכויי הזכייה שלכם בהגרלות הבאות של תוכנית מחיר למשתכן?

לכתבה המלאה

כ-680 דירות מוזלות נפתחו לזכאי סדרה ב'

בשבועות האחרונים קיבלו קרוב ל-15 אלף משקי בית, שנרשמו להגרלה הגדולה של תוכנית מחיר למשתכן, הודעה על כך שזכו בדירה עם הנחה של מאות אלפי שקלים ממחיר השוק. יחד עם זאת, כ-65% מסך הנרשמים קיבלו תשובה שלילית, וינסו את מזלם בהגרלות הבאות, שלפי דיווח של שר האוצר לפחות אחת מהן צפויה להיפתח ב-3 בספטמבר במקום ב-15 בספטמבר. הרוב המוחלט של ההגרלות היו פתוחות לזכאי סדרה א' בתוכנית שנרשמו אליה עד אוגוסט 2016.

היום נודע כי גם זכאי מחיר למשתכן מסדרה ב' יוכלו להשתתף בהגרלות העתידיות, ולא רק זכאי סדרה א' כפי שהיה עד היום. כ-11 הגרלות צפויות לכלול כ-681 דירות בשישה יישובים ברחבי הארץ, שבהם לא היו ביקושים נרחבים על ידי זכאי סדרה א' לדירות מוזלות, ולכן ההגרלות נפתחו גם לזכאי סדרה ב'.

מדובר ביישובים טירת כרמל (462 דירות בשכונת החותרים), בית שמש (7 דירות באזור התעסוקה), דימונה (80 דירות בשכונת השחר), ירוחם (64 דירות), קריית מוצקין (26 דירות במתחם כורדני) ורכסים (42 דירות בגבעת חרובים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully