וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכמה נרכשה דירת 3 חדרים בשכונה ותיקה בהוד השרון?

29.8.2017 / 11:30

מדובר בדירה מיד שנייה עם מרפסת גדולה בשכונה מבוקשת בעיר. היא נמכרה במחיר נמוך מזה שביקש בעל הבית - האם העסקה משתלמת? בדיקת אתר מדלן עבור וואלה! נדל"ן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שכונת מגדיאל בהוד השרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשלושה חודשים נמכרה ברחוב הסתיו 5 שבשכונת מגדיאל בהוד השרון דירת שלושה חדרים בשטח של 83 מ"ר בקומה השנייה מתוך שמונה קומות תמורת 1.86 מיליון שקל. המחיר המבוקש עבור הדירה, שכוללת גם מרפסת שמש בשטח של 20 מ"ר, חניה ומחסן, עמד על 1.95 מיליון שקל. הדירה מצויה בבניין מגורים משותף שנבנה בשנת 2005.

על פי ניתוח שערך את מדלן עבור וואלה! נדל"ן, מחיר העסקה גבוה מהמחיר הממוצע לדירות יד שנייה בנות שלושה חדרים בשכונה. על פי שקלול עסקאות אחרונות בלוח הדירות של מדלן, מחיר זה עומד על כ-1.72 מיליון שקל. את הסיבה לכך ניתן לייחס לעובדה שמדובר בבניין חדש יחסית בהשוואה לבתים אחרים בשכונה. בנוסף, השטח של מרפסת הדירה גדול ביחס למרבית הדירות שנמכרו בתקופה האחרונה בשכונה, שכללו מרפסות בשטח של 8-10 מ"ר. כמו כן, לדירה מחסן המגולם במחיר העסקה.

לדברי חיים וסר מחברת טופ נכסים שסגרה את העסקה, "בהוד השרון יש היצע נמוך של דירות קטנות בנות 2-3 חדרים, כתוצאה מהעדפה הרשות המקומית לבנייה של דירות בנות 4-5 חדרים לקהל יעד שמורכב בעיקר ממשפחות מבוססות. המחסור בדירות קטנות בשכונה, הוביל לכך שדירות שלושה חדרים נחטפות בזמן מהיר יחסית. בעסקה זו למשל, הזמן שעבר מהיום שבו יצאה הדירה לשוק עד למכירתה עמד על שלושה שבועות בלבד, במהלכם הגיעו עשרות מתעניינים".

סביבת הנכס

שכונת מגדיאל היא אחת השכונות הוותיקות ביותר בהוד השרון. היא ממוקמת במזרח העיר וקרובה לכביש הרוחב 531 - מה שמאפשר גישה יחסית מהירה לכביש 6 ולכיוון תל אביב. אופי הבנייה בשכונה מגוון למדי - ניתן למצוא בה בתים צמודי קרקע ובנייה רוויה. באזורים הקרובים לרחובות הרצל וסוקולוב ישנם בניינים שחלקם בגובה של 15 קומות וכוללים תמהיל דירות מגוון בנות 3-5 חדרים.

לדברי אלעד ויסמן, חוקר שכונות באתר מדלן, "על אף התועלות הרבות שיש לכביש 531, הגישה אליו עשויה להיות מעט בעייתית בעיקר בשעות השיא. בשל פיתוחה המואץ של העיר בשנים האחרונות, והקמת שכונות 200 ו-1200 שמשכו אליהן אלפי תושבים חדשים, גבר גם העומס על התשתיות באזור".

ויסמן מציין כי "אחת הבעיות שנוצרו היא עומסי תנועה, בעיקר ברחובות הראשיים בשכונה כדוגמת סוקולוב, הרצל, חנקין ודרך מגדיאל. העומס צפי לגבור עם המשך הקמת שכונת 1200, ובעתיד הרחוק יותר עם הקמת שכונה נוספת בשטחים החקלאיים הפתוחים שנותרו מדרום לכביש 531 - מתחם 1202".

לפי ויסמן, "תמהיל דירות מגוון בשכונה הוא פוטנציאל לזוגות צעירים לשדרג בבוא העת את הדירה בה הם מתגוררים, ללא צורך לצאת מהשכונה ולהתנתק מסביבת המגורים אליה התרגלו. בשכונה פועלים מספר בתי ספר מיסודי ועד תיכון, ובחלקה הדרומי יש גם את מכללת שערי משפט".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכמה נמכרו דירות יד שנייה ודירות חדשות בשכונה?

ברחוב הסתיו 9, דירת ארבעה חדרים בשטח 138 מ"ר עם מרפסת בשטח 18 מ"ר מוצעת למכירה בלוח מדלן ב-2.37 מיליון שקל. הדירה בקומה החמישית מתוך תשע קומות בבניין מ-2006 והיא כוללת מעלית וחניה.

ברחוב רש"י מוצעת למכירה דירת שלושה חדרים בשטח של 84 מ"ר עם מרפסת בשטח של 12 מ"ר ב-1.71 מיליון שקל. הדירה בקומה השנייה מתוך ארבע קומות בבניין משותף עם חניה ומעלית.

ברחוב האהבה מוצעת למכירה דירת ארבעה חדרים בשטח 110 מ"ר ב-1.85 מיליון שקל. הדירה בקומה השלישית מתוך שבע קומות בבניין שנבנה ב-2004 והיא כוללת מעלית, חניה מקורה ומרפסת שמש.

אשר לעסקאות שנסגרו לאחרונה בשכונה, בחודש יולי נמכרה ברחוב עזר ויצמן דירת שישה חדרים חדשה מקבלן בשטח 146 מ"ר ב-2.91 מיליון שקל. הדירה בקומה 11 מתוך 14 קומות בפרויקט חדש שקיבל היתר בנייה לפני כחודשיים.

לפי לוח מדלן, בחודש מרץ השנה נרכשה ברחוב חנקין 14 דירת ארבעה חדרים בשטח 93 מ"ר ב-1.96 מיליון שקל. הדירה בקומה הרביעית מתוך שמונה קומות בבניין שנבנה לפני 20 שנה.

בתחילת 2017 נרכשה ברחוב פדויים 1 דירת שלושה חדרים בשטח 73 מ"ר ב-1.665 מיליון שקל. הדירה בקומה השלישית מתוך ארבע קומות בבניין מ-1970, שקיבל היתר בנייה במסגרת תמ"א 38 (במסלול חיזוק ותוספת).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully