וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה סיכויי הזכייה שלכם בהגרלות הבאות של תוכנית מחיר למשתכן?

25.8.2017 / 0:02

כ-50% מהדירות שיכללו במסגרת ההגרלות הבאות של תוכנית הדיור המוזל מצויות ביישובי מרכז הארץ. בדיקה שערך אתר מדלן עבור וואלה! נדל"ן בחנה מה הסיכוי שלכם לזכות בהגרלה באזורי הביקוש, והאם יותר משתלם לנסות בצפון ובדרום הארץ

מחיר למשתכן עפולה. שלומי גבאי
זכאי מחיר למשתכן בעפולה/שלומי גבאי

בשבועות האחרונים קיבלו קרוב ל-15 אלף משקי בית, שנרשמו להגרלה הגדולה של תוכנית מחיר למשתכן, הודעה על כך שזכו בדירה עם הנחה של מאות אלפי שקלים ממחיר השוק. יחד עם זאת, כ-65% מסך הנרשמים קיבלו תשובה שלילית, וינסו את מזלם בהגרלות הבאות, שלפי דיווח של שר האוצר לפחות אחת מהן צפויה להיפתח ב-3 בספטמבר במקום ב-15 בספטמבר.

בדיקה מיוחדת שערך אתר מדלן עבור וואלה! נדל"ן בחנה את היקף שיווקי הקרקעות להקמת אלפי דירות במסגרת מכרזי מחיר למשתכן שהושלמו. על פי הבדיקה, בחודשים הבאים צפויות לצאת להגרלה מעל ל-15 אלף דירות מוזלות. לפחות כ-27 אלף נרשמים להגרלות החדשות יהיו זכאים שקיבלו תשובה שלילית בתום פרסום תוצאות ההגרלה הגדולה האחרונה, יחד עם משקי בית שכן זכו - אך ויתרו על הזכייה משיקולים שונים.

למספר זה יש להוסיף זכאים שירשמו לראשונה להגרלה הקרובה, לאחר שהשתכנעו שהסיכוי לזכות בדירה מוזלת אינו נמוך כפי שהניחו כאשר תוכנית מחיר למשתכן יצאה לדרך. לפיכך, ניתן לשער שלהגרלה הגדולה הבאה יירשמו מעל ל-30 אלף זכאים המשתייכים לסדרה א', כאשר בטירת כרמל יוכלו להשתתף גם זכאי סדרה ב', המעוניינים בכך.

"ברמה התיאורטית, בהנחה שהביקוש לדירות מחיר למשתכן היה מתפזר באופן אחיד בין יישובי הצפון, המרכז והדרום, היחס בין מספר הנרשמים למספר משקי הבית היה 2 זכאים לכל דירה - כך שסיכוי הזכייה היה עומד על כ-50%", מסבירה אלה גרינגאוז, אנליסטית באתר מדלן, בשיחה עם וואלה! נדל"ן.

עם זאת, היא מציינת כי "ניתוח דפוסי ההרשמה בהגרלה הגדולה בחודש אוגוסט, מראה שהביקוש לדירות מוזלות במרכז היה גבוה פי יותר מ-7 מאשר הפריפריה הדרומית ופי יותר מ-5 מאשר יישובי הפריפריה הצפונית. לכן, אם דפוסי ההרשמה שראינו בהגרלה הגדולה יחזרו על עצמם בהגרלה הבאה, נראה גם הפעם סיכויי זכייה נמוכים יותר במרכז הארץ, וסיכויי זכייה שיעברו את ה-50% ביישובי הפריפריה".

עוד באותו נושא

זוכה במחיר למשתכן: "חיכינו לזה הרבה זמן"; מפסיד: "עשו עלי ספין"

לכתבה המלאה

סיכוי הזכייה הגבוה ביותר בדרום הארץ

על פי בדיקת מדלן, סיכוי הזכייה באחד מיישובי הדרום שישתתפו בהגרלות הבאות יהיה הגבוה ביותר. את הסיבה לכך ניתן לייחס לעודף בהיצע דירות מחיר למשתכן באזור, לעומת הביקוש המתון יחסית מצד הזכאים - שכאמור בא לידי ביטוי בהגרלה הגדולה האחרונה.

"לפי ניתוח דפוסי ההרשמה להגרלה הגדולה, מספר זכאי מחיר למשתכן שנרשמו ולא זכו בדירה מוזלת בדרום הוא לכל היותר 3,158", אומרת גרינגאוז, "סביר להניח שהיה מדובר במספר נמוך יותר, שכן במקרים מסוימים משק בית נרשם ליותר מהגרלה אחת באזור".

לדבריה, "בהגרלה הבאה יוגרלו כ-5,700 דירות באזור הדרום, ולכן גם בהנחה שמספר הרישומים להגרלות בדרום יגדל ב-40% ביחס למספר הרישומים בהגרלה הגדולה האחרונה - נראה פער בין הביקוש לדירה מוזלת למספר הדירות המוגרלות".

אשר לאזור המרכז, במצב קצה תיאורטי, שבו כל הזכאים ירשמו ליישוב אחד באזור מרכז הארץ (ובנוסף חלקם ירשמו גם לצפון/דרום), נקבל לכל היותר 30 אלף מתמודדים על כ-8,400 דירות מוזלות - כך שסיכוי הזכייה יעמוד על שיעור מינימלי של 28%.

אלא שלדברי גרינגאוז, "ככל הנראה פחות זכאים יתמודדו על מספר הדירות המוזלות במרכז, ולכן סיכוי הזכייה באחד מיישובי הביקוש בהגרלה הבאה יהיה גבוה מ-28%. סביר להניח שכמות מסוימת של זכאים לא תירשם לאף הגרלה ביישובי המרכז מסיבות שונות, כמו אי יכולת רכישת דירה ברמת המחירים שם על אף ההנחה, או העדפה להירשם להגרלות ביישובי הדרום והצפון".

עוד היא אומרת כי "בנוסף, בדומה לדפוס ההרשמה להגרלה הגדולה באוגוסט, ישנו סיכוי שחלק מהזכאים ירשמו ליותר מיישוב אחד במרכז. לכן מספר הזכאים שיתמודדו על 8,400 הדירות שיוגרלו במרכז יהיה נמוך יותר, מה שמביא לסיכוי זכייה גבוה מהאחוז המינימלי".

גרף גרפים אינפו מדלן נדלן מחיר למשתכן סיכויי זכייה. מקור: אתר מדלן,
גרף גרפים אינפו מדלן נדלן מחיר למשתכן סיכויי זכייה/מקור: אתר מדלן
אינפו טבלה מדלן נדלן מחיר למשתכן סיכויי זכייה סיכוי זכיה. מקור: אתר מדלן,
אינפו טבלה מדלן נדלן מחיר למשתכן סיכויי זכייה סיכוי זכיה/מקור: אתר מדלן

היישובים בהגרלות הבאות על פי בחינת המכרזים שנסגרו בהצלחה

בסך הכול דירות שצפויות לצאת להגרלה: כ-17 אלף. מתוכן כ-17% בצפון, כ-50% במרכז וכ-33% בדרום.

מדלן נדלן מחיר למשתכן אינפו גרף גרפים. מקור: אתר מדלן,
מדלן נדלן מחיר למשתכן אינפו גרף גרפים/מקור: אתר מדלן
מדלן נדלן מחיר למשתכן אינפו טבלה צפון. מקור: אתר מדלן,
מדלן נדלן מחיר למשתכן אינפו טבלה צפון/מקור: אתר מדלן
מדלן נדלן מחיר למשתכן אינפו טבלה מרכז. מקור: אתר מדלן,
מדלן נדלן מחיר למשתכן אינפו טבלה מרכז/מקור: אתר מדלן
מדלן נדלן מחיר למשתכן אינפו טבלה דרום. מקור: אתר מדלן,
מדלן נדלן מחיר למשתכן אינפו טבלה דרום/מקור: אתר מדלן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully