וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם גג בדרך לנהריה: 10,000 דירות חדשות אושרו במועצת העיר

31.8.2017 / 12:54

מועצת העיר נהריה אישרה את ההסכם שייחתם עם משרדי האוצר והבינוי ורשות מקרקעי ישראל, במסגרתו אוכלוסיית העיר הצפונית תגדל מכ-60 אלף תושבים כיום ל-100 אלף

נהריה. ShutterStock
צפויה להתרחב. נהריה/ShutterStock

הסכמי הגג שמקדמת המדינה מול רשויות מקומיות מגיעים גם לנהריה. השבוע אישרה מועצת העיר, בראשות ראש עיריית נהריה ג'קי סבג, את ההסכם שייחתם עם משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל. במסגרתו צפויות להיבנות 10,000 דירות חדשות, שיגדילו את אוכלוסיית העיר מכ-60 אלף תושבים כיום ל-100 אלף תושבים בעתיד.

על פי טיוטת ההסכם שאושרה במועצה, והגיעה לידי וואלה! נדל"ן, מרבית יחידות הדיור החדשות בעיר מתוכננות להיבנות בשכונות המזרחיות והצפוניות של העיר. בנוסף ייבנה גם אזור תעשיה חדש בגבעת שעל - כשני ק"מ מזרחית לצומת כברי, על כביש 89. תוכנית זו, ששכבה במגירות במשך תקופה ארוכה, מתפרשת על פני שטח כולל של כ-550 דונם.

מנייר העמדה שנשלח לפני הדיון לחברי המועצה, עולה כי הסכם הגג קיבל תקצוב בסך כ-318 מיליון שקל המיועדים לפיתוח העיר, בהיבטי תשתיות ופיתוח. על פי ההסכם, מובטחת עדיפות בהקצאת יחידות דיור החדשות לבני המקום תושבי נהריה שעומדת כיום, על פי החלטת רשות מקרקעי ישראל, על עד 50% מהיחידות החדשות.

עו"ד אושרי שלוש, שותף מייסד בפירמת אושרי שלוש עורכי דין ונוטריון המתמחה בנדל"ן, התייחס להסכם הגג והעריך כי מבחינה נדל"נית המהלך צפוי לחזק את העיר. "בעוד הדיווחים על התקררות מסוימת הפוקדת את השוק, הרי שבנהריה השוק יציב. מבדיקה שביצענו במערכת דיווחי העסקאות של רשות המסים עולה כי בין ה-1 במאי השנה לבין ה-30 ביוני השנה, דווחו בנהריה עסקאות למכירתן של 168 דירות בעיר, בהשוואה ל-100 דירות שנמכרו בעיר עכו ו-125 דירות בכרמיאל וקרית ביאליק", אמר.

לדבריו, "אנו עדים בשנים האחרונות לצמיחה והתפתחות משמעותית של העיר. בכניסה לעיר, שבעבר הייתה שטח חקלאי הוקם מתחם מגורים המונה מאות יחידות, בשכונה הצפון מזרחית בקרבת בית החולים מתוכננות להיבנות בכמה שלבים מגה שכונה הכוללת כ-2,400 יחידות דיור ושכונת אכזיב המוקמת בימים אלה. ניתן לראות בעיר נהריה את מיטב חברות בנייה מהמובילות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully