וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה להגנת הטבע נגד הסכם הגג באשדוד: "יהרוס את הדיונה הגדולה"

8.8.2017 / 12:36

לקראת החתימה הצפויה על הסכם הגג בין המדינה לעיריית אשדוד, פנתה החברה להגנת הטבע לשרי האוצר והבינוי בבקשה למקד את הבנייה בצפון ובמזרח העיר ולא בחולות בדרום

טיול רומנטי חולות אשדוד הדיונה הגדולה. ShutterStock
הדיונה הגדולה באשדוד/ShutterStock

חתימתו הצפויה של הסכם הגג בעיר אשדוד, המתוכננת להתקיים בתחילת השבוע הבא, מלווה במחאה מצד ארגוני הסביבה. החברה להגנת הטבע פנתה היום לשר האוצר, משה כחלון ולשר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, בבקשה כי בנייתן של אלפי יחידות הדיור המתוכננות במסגרת ההסכם – תתמקד בגבולות הפיתוח שנקבעו בתוכנית המתאר של העיר, וכי לא תהיה בנייה בחולות אשדוד ובשטחי הדיונה הגדולה, המוגדרים כשטחים ייחודיים וערכיים מבחינה סביבתית.

ההסכם אמור להיחתם כאמור בראשון בערב, אולם מבדיקת וואלה! נדל"ן עולה כי עד לרגע זה אין עדיין הסכמה בין הגורמים המקצועיים באשר למספר יחידות הדיור שייבנו בעיר במסגרת המהלך. הוויכוח בין רשות מקרקעי ישראל לבין משרד השיכון נע בין 13 אלף יחידות דיור ל-15 אלף יחידות דיור, כלומר פער של כ-2,000 דירות שעליהם חלוקים גורמי המקצוע.

במכתב ששיגרה מנכ"לית החברה להגנת הטבע, איריס האן, היא כותבת בין השאר כי "החברה להגנת הטבע קוראת לכם להימנע מלחתום על הסכם הגג באשדוד, כל עוד הוא כולל את הבנייה באזורי הדיונות הייחודיים של דרום אשדוד".

"מרחב זה ראוי להיות מוכרז כשמורת טבע"

"החברה להגנת הטבע היא גם שותפה בוועדת ההיגוי לתוכנית המתאר הכוללנית החדשה לעיר אשדוד וועדה זו השתכנעה כי כיווני ההתפתחות הנכונים לעיר אשדוד הוא בהתפרשות בשטחי הבנייה בצפון העיר ובמזרחה (בתחומי "המשולש החקלאי"). אולם בניגוד להמלצות, מייעד הסכם הגג שטחים נרחבים לפיתוח עירוני ברבעים החדשים (י"ד ו - ט"ז) בחלקה הדרומי של העיר אשדוד ועל חולות אשדוד ו"הדיונה הגדולה", לשון המכתב.

האן מדגישה במכתבה כי שטחים אלו נגרעו מעתודות הפיתוח של העיר אשדוד עוד בשנות ה-90 של המאה הקודמת במסגרת "תוכנית הרביזיה", ואין כל הצדקה, לדבריה, לחדש את התכנון בהם, בניגוד מוחלט למדיניות התכנון העדכנית ולהמלצות תוכנית המתאר הכוללנית.

"שטחי החולות הללו הם נכס לאומי ייחודי ומשאב טבעי חשוב בו התברכה העיר אשדוד. שטחי החולות הללו הם פיקדון בידינו לשימור ולא לפיתוח. חולות אלה הם חלק מיחידת החולות האחרונה במישור החוף, שנותרו בה מרחבים של דיונות גבוהות ונודדות, המקיימות מערכת אקולוגית של בתי גידול ייחודיים. מרחב זה הוא מוקד משיכה לתושבי העיר אשדוד וסביבתה ולמטיילים מכל רחבי הארץ. מרחב זה ראוי להיות מוכרז כשמורת טבע", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully