וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד האוצר: "אל תפתחו שמפניות - חוק מס דירה שלישית יעבור מחדש"

הילה קובו ויעל דראל

7.8.2017 / 14:24

בראיון בלעדי למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS מתח שי באב"ד ביקורת חריפה על החלטת בג"ץ: "היו חוקים שעברו גם תוך דקות. ששופטי בג"ץ יבואו פעם לראות איך נראים דיונים בכנסת. לא נשנה את מודל החוק שהביא לירידת מחירים"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: ראיון בלעדי למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS עם מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד)

"אל תפתחו שמפניות - חוק מס דירה שלישית יעבור מחדש". כך קבע היום (שני) מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, בראיון ראשון מאז החלטת בג"ץ למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS. באב"ד מתח ביקורת חריפה על החלטת בג"ץ לבטל את חוק ריבוי דירות ולהחזירו לדיונים בוועדת הכספים של הכנסת, ובעיקר על הפירוט של ההחלטה, שהציג ביקורת על התנהלות ועדת הכספים.

"היו חוקים שעברו גם תוך דקות. ששופטי בג"ץ יבואו פעם לראות איך נראים דיונים בכנסת. לא נשנה את מודל החוק שהביא לירידת מחירים", אמר באב"ד. בכך התייחס לביקורת השופטים להתנהלות המדינה בהליך החקיקה, וגם להתנהלותו שלו.

בפסק הדין של שופטי בג"ץ שפורסם אתמול נכתב: "עיון בפרוטוקול הדיון בוועדה מלמד, כי לכל אורכו האיצו נציגי הממשלה שוב ושוב, עמם כמה מנציגי הקואליציה ולעתים גם יו"ר הוועדה, בחברי הכנסת שלא להערים קשיים, לא לשאול, לא לחקור ולא לדרוש; הכול כדי להגיע חיש מהר אל היעד - אישור הצעת החוק".

עוד נכתב: "נציגי הממשלה דחקו במקריא הצעת החוק להמשיך בהקראה - חרף שאלות שנשאלו ובקשות להבהרה ולהסבר. הפרוטוקול גדוש בהתבטאויות שדוגמתן: 'הכול בסדר, תרוץ. הכול בסדר. יאללה, רוצו', 'נו, ישי, תקריא', 'כמה שפחות להפריע, שנגמור מהר', 'לא לנהל את הוויכוח הזה', 'הלאה', 'נגמר הדיון', 'עזוב את זה', 'בואו נתקדם', 'מספיק. אי אפשר לשאול שאלות. אתם רוצים להישאר עד עשר בבוקר? מה קרה לכם?', 'לקרוא, לקרוא. כן, תקרא', 'יאללה ישי תמשיך תמשיך תקרא'".

עוד צוין בהחלטת השופטים כי גם מנכ"ל האוצר באב"ד דחק באופן אישי בנוכחים בדיון. "באופן דומה דחק בו מנכ"ל משרד האוצר גם בשעה שהגיש חבר כנסת אחר, בגדרה ביקש להוסיף הסדר אשר ימנע את עליית מחירי השכירות בעקבות המס, נאמר: 'אתה השתגעת? זה לפתוח משהו לשעתיים', 'בוא נגמור את החוק' ו'למה להכניס עכשיו את כל התיקונים האלה'?", נכתב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS/מערכת וואלה!, צילום מסך

"נגן על שוכרי הדירות באמצעות חקיקה"

באב"ד הדגיש: "זו לא הפעם הראשונה וזו לא הפעם האחרונה שכך מתנהלים הליכי חקיקה בכנסת. אני לא הייתי פותח שמפניות במקום המשקיעים. החוק הזה יחזור, פשוט ייקח קצת יותר זמן".

בנוגע לביקורת שנמתחה עליו באופן אישי בסק הדין של בג"ץ הוסיף: "כשיש שבע שעות דיון ובמהלכו יש 'מסחרה', וחברי כנסת יוצאים, אז אולי הם לא היו בכנסת. אני מכיר חקיקות שעברו לא בשבע שעות, אלא בדקות ספורות בלי שום דיון ענייני - ומשום מה שם בחרו שלא לפתוח את הדיון. אני מציע לשופטי בג"ץ להתחיל להגיע לדיונים בכנסת".

באב"ד התייחס למודל החוק: "החוק הזה הוא חוק נכון, החוק הזה הרחיק את המשקיעים מהשוק, וזו פעם ראשונה שכמות המכירות של המשקיעים היו גדולות מכמות הרכישות שלהם. מי שהיה אחראי מרכזי לעליית מחירי הדיור הם המשקיעים - והתחרות שלהם מול הזוגות הצעירים לא הייתה הוגנת".

מנכ"ל האוצר אף התייחס לפגיעה בשוכרי הדירות ואמר כי "אנחנו נתייחס לזה באמצעות חקיקה, שתגן על שוכרי הדירות. אנחנו לא רוצים שהמשקיעים יפסידו כסף - אלא שהם לא יחזיקו דירות. אם יש להם כסף, שישקיעו אותו באפיקים אחרים. המטרה היא לייצר מלאי דירות בזמן הקצר עבור הזוגות הצעירים שאין להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully