וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם הגג בקריית גת: מ-1 בספטמבר אין היתרי בנייה

30.7.2017 / 9:30

הרשויות נאבקות זו בזו בשכונת הענק כרמי גת והציבור משלם. העירייה הודיעה כי היזמים יידרשו לחתום על הסכם ויתור שבו יתחייבו שלא לבקש היתרי בנייה מה-1 בספטמבר, עד להשלמת התשתיות במקום על ידי המדינה

ShutterStock

בווידאו: חשיפת וואלה! נדל"ן על הקשיים בהסכם הגג בשכונה

המאבק סביב יישום הסכם הגג בשכונת הענק כרמי גת עולה שלב – ונראה כי רוכשי הדירות ישלמו את המחיר. עיריית קריית גת הודיעה הבוקר (ראשון) ליזמים שהם ידרשו לחתום על כתב ויתור, בו יתחייבו לא לבקש עוד היתרי בנייה במתחם זה – עד להשלמת עבודות התשתית באזור על ידי המדינה. הודעה זו מגיעה כמה ימים לאחר שרשות מקרקעי ישראל פנתה למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ, בבקשה לפתוח בהליך משפטי כנגד העירייה, שלטענת הרשות מתנהלת בבריונות ואינה מאפשרת את קידום הבניה במתחם.

הבוקר הודיעה העירייה כך: "עיריית קריית גת מבקשת להודיע כי מיום 01.09.2017 ייערך אגף ההנדסה בעירייה לאפשר ליזמים ולרוכשים במתחמים הללו ,לפתוח תיקי מידע לשם תכנון. היזמים והרוכשים ידרשו לחתום על כתב ויתור בו יתחייבו הרוכשים והיזמים לא לבקש היתרי בניה עד להסרת כל החסמים לבניה במתחם זה, לרבות השלמת המחלף המזרחי ופתיחתו לתנועה וכן עד שיתקבלו בעירייה ההרשאות לבניית כל מוסדות החינוך והציבור המתוכננים להיבנות במתחם".

עוד נכתב בהודעה כי "ציבור הרוכשים והיזמים וכל הגופים המעורבים מבינים היום יותר מתמיד את המצב לאשורו ואת העובדה כי עיריית קריית גת פועלת מתוך שיקול דעת ואחריות להבטיח עבורם תשתיות מגורים מפותחות , שירותים מוניציפליים ראויים ואיכות חיים ברובע כרמי גת".

עוד באותו נושא

כישלון להסכם הגג בקריית גת: המדינה פתחה בהליך משפטי נגד העירייה

לכתבה המלאה

הסכם ראשון מסוגו

כאמור הסכסוך בין רשות מקרקעי ישראל לעיריית קריית גת במקום, אינו חדש. כפי שנחשף לפני כשנה בוואלה! נדל"ן, הסכם הגג בקריית גת אמור היה להיות פרויקט הדגל של המדינה – אך הוא אינו מיושם על פי הבטחות הממשלה וכעת נראה כי הבנייה במקום תתעכב עוד תקופה ארוכה.

בדצמבר 2013 היה זה ההסכם הראשון שנחתם, במסגרת המאמץ לפתור את משבר הדיור המשתולל, והוא כלל מודל חדש להקמתן המואצת של למעלה מ-7,000 דירות חדשות בכרמי גת - מגה שכונה חדשה בעיר הדרומית, שתוכננה לקום על גדות נחל לכיש שמצפון לעיר. העיקרון מאחורי הסכם הגג כולל התחייבות של המדינה לספק קדם מימון לפיתוח התשתיות באזור, והעירייה מצדה אמורה היתה לאפשר קבלת היתרים במהירות, על מנת להאיץ את הבנייה ולסייע בהגדלת היצע הדיור. הצורך לבנות כמה שיותר מהר הוליד הבטחה ממשלתית רבת משמעות, שקיבלה בשעתו כותרות: היתרי הבנייה בשכונה החדשה יינתנו תוך 90 ימים (הבטחה שנותרה אגב עד היום כהודעה באתרי האינטרנט של משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל).

קריית גת אמורה הייתה להיות מודל, פרויקט חלוצי. אחריה הגיעו עוד שורה של הסכמים בערים רבות - כולם מבטיחים לרשות המקומית את האמצעים והגיבוי הממשלתי להקמת שכונות ענק של אלפי יחידות דיור במהירות. אלא שבזמן שחלף מאז ההשקה החגיגית, לא נותר הרבה מההבטחות "לבנות מהר". בתקופה זו סבל הפרויקט הלאומי משורה של עיכובים וכשלים - וההבטחה הגדולה למתן היתרי בנייה תוך 90 יום נותרה על הנייר בלבד.

המתחם המדובר (מתחם 01) שלגביו נמסרה ההודעה כולל כ-1,800 יחידות דיור. במתחם נבנים גם קרית חינוך, שטחי מסחר ומתקני ספורט בהיקף של כ-80 דונם. המתחם נקרא רובע נחלים ומאופיין בבנייה בתמהיל מגוון, החל מבנייה צמודת קרקע ועד לבנייה רוויה גבוהה של מגדלי מגורים.

  • עוד באותו נושא:
  • קריית גת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully