וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחיפה לעיר החדשה: חריש תגדיל את שטחה בכ-2,200 דונם

19.7.2017 / 9:00

חריש, שעתידה לאכלס בעשור הקרוב כ-100 אלף תושבים, נבנית בקצב מהיר, אך חסרה שטחי תעסוקה ופתרונות תחבורה. שתי ועדות של המועצה הארצית לתכנון ובנייה קבעו כי העיר תורחב ותחובר מדרום לכביש 611

מערכת וואלה!

(בווידאו: ראיון עם ראש מועצת חריש, יצחק קשת)

העיר החדשה חריש, שעל פי תוכניות הממשלה צפויה לאכלס כ-100 אלף תושבים עד שנת 2025, קיבלה בימים האחרונים דחיפה משמעותית. הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) במועצה הארצית לתכנון ולבנייה קיבלה את בקשת המועצה המקומית ואת בקשתה של ועדת התכנון בעיר - להגדלת שטח שיפוטה ב-2,200 דונם נוספים בשטחים צפוניים ודרומיים של היישוב.

החלטה זו מגיעה על רקע מהלך שמבוצע מול ועדת הגבולות במשרד הפנים, במסגרתו ביקשה המועצה המקומית להגדיל את שטחה בכ-13 אלף דונם. בינתיים, בטרם התקבלה הכרעת ועדת הגבולות בנושא, הוחלט לאפשר לעיר להתרחב בכ-2,200 דונם שישמשו לשטחי מסחר ותעסוקה - שכיום חסרים לעיר ומהווים מכשול בפני התפתחות עתידית.

נכון להיום, שטח שיפוטה של המועצה המקומית חריש משתרע על כ-7,000 דונם בלבד. אולם העיר החדשה, שסומנה בהחלטת ממשלה מ-2008 כעיר העתידית הבאה של ישראל (אחרי פרויקט הקמתה של העיר מודיעין), מצויה בשנים האחרונות בתנופת בנייה ושיווקי מגרשים. בשנה החולפת החלו להתאכלס מיזמי מגורים רבים שמשכו למקום אלפי תושבים חדשים.

חריש נדלן נדל"ן בנייה. הילה ציאון, מערכת וואלה! NEWS
מתרחבת. חריש/מערכת וואלה! NEWS, הילה ציאון

לא רק דרך כביש 6

בהחלטת הוועדה נכתב, בין השאר, כי "הוועדה מודעת לכך כי נושא גבולות השיפוט של חריש נמצא עדיין בבחינה, אך עם זאת, הוועדה איננה סבורה כי במצב יש להמתין להחלטת שר הפנים לעניין גבולות השיפוט". כאמור, בשלב זה מדובר בתוספת קטנה יחסית, שתשמש למגורים, תעסוקה, מוסדות ציבור ומתקני ספורט.

לצד ההחלטה על הגדלת שטח השיפוט של המועצה, התקבלה בימים האחרונים גם החלטה תחבורתית מצד הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), שקיבלה את בקשת המועצה המקומית חריש ומשרד הבינוי והשיכון - ואישרה להתחיל בעבודה על תוכניות הנוגעות לחיבורה הדרומי של העיר עם כביש 611.

על פי התוכניות, שכעת ניתן אור ירוק לתחילתן, כביש 611 יקיף את העיר מדרום ויתחבר לכביש 574 - עם בחינת האפשרות להקמת מחלף ייעודי לחריש בכביש 6. נכון להיום, כביש 611 קטוע ומסתיים בכניסה לשכונת המע"ר (מרכז עסקים ראשי) העתידה להיבנות בחריש.

"זהו צעד ראשון וחשוב לקראת אישור הכביש", אמר ראש המועצה, יצחק קשת, "כולי תקווה שנחזה בהתקדמות מהירה של הפרויקט - ונזכה לראות במהרה את הכביש מתחבר לעורקי תחבורה מרכזיים באזור, ומשמש כציר כניסה ראשי שיטיב עם תושבי חריש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully