וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון תוקף את הבנקים: "שיעבדו את הזוגות הצעירים"

5.7.2017 / 16:00

בכנס לשכת רואי החשבון באילת התייחס שר האוצר לשוק הנדל"ן ומתח ביקורת חריפה על התנהלות בנק ישראל: "הבנקים נתנו אשראי חסר תקדים, הצעירים השתעבדו למשכנתאות"

15,000 דירות חדשות באזורי ביקוש: כחלון הכריז על הרחבת תכנית "מחיר למשתכן". אבי כהן
שר האוצר, משה כחלון/אבי כהן

שר האוצר, משה כחלון, תוקף את הבנקים: בכנס לשכת רואי החשבון שמתקיים היום (רביעי) באילת התייחס השר כחלון לשוק הנדל"ן. "הבנקים נתנו אשראי חסר תקדים ושיעבדו את הזוגות הצעירים - שהשתעבדו למשכנתאות", אמר וטען עוד: "בנק ישראל לא רוצה שמחירי הדירות יירדו. בגלל זה הוא מתעקש להוציא את נתוני מחיר למשתכן מהמדד של הלמ"ס". לטענת כחלון, המטרה של בנק ישראל להראות שהמחירים עדיין גבוהים - לטובת הבנקים.

בדבריו התייחס, בין היתר, שר האוצר לתוכנית הדיור המוזל שהוא מקדם יחד עם משרד הבינוי והשיכון. בשבועות האחרונים הכריז כחלון על הרשמה להגרלה נוספת במסגרת התוכנית, שאמורה לאפשר לזכאים לזכות בזכות לרכישת 15 אלף יחידות דיור חדשות. בתחילת השבוע הבא ההרשמה להגרלה צפויה להסתיים, ולאחר מכן יוכרזו הזוכים. עד כה נרשמו להגרלה למעלה מ-36 אלף משקי בית.

כחלון התייחס גם לסוגיית נפילת הטייקונים, בין היתר לאיש העסקים אליעזר פישמן, לאחר שוועדת הכנסת אישרה את הקמתה של ועדת חקירה פרלמנטרית להסדר החוב שגובש עבורו ולנוטלי הלוואות אחרים במשק. הוועדה צפויה לחקור את תפקוד הגופים המוסדיים והבנקים בהקצאת אשראי ללווים גדולים ובתפקוד הרגולטורים. בעניין הזה הרגיע כחלון: "מהשיחות שלי עם נגידת בנק ישראל והמפקחת על הבנקים, אני לא רואה פישמנים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully