וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רהט: אושרה תוכנית ל-4,500 דירות בהליך מהיר

5.7.2017 / 13:29

תוספת הדירות - חלק מיוזמה כוללת עבור המגזר הבדואי. במגדל העמק אושרה תוכנית מתאר ל-7,000 יחידות דיור, ותוכנית המתאר של ראשון לציון, הכוללת 32 אלף דירות, פורסמה ברשומות. ברמת השרון דחתה העירייה 2,000 דירות במזרח העיר

ישוב בדואי ברהט. ראובן קסטרו
על המפה. רהט/ראובן קסטרו

רהט בתנופה: הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), שתפקידה לאשר תוכניות מגורים רחבות היקף בהליך מהיר, אישרה היום (רביעי) להפקדה להתנגדויות הציבור תוספת של 4,541 יחידות דיור חדשות לעיר רהט. הדירות ייבנו בשטח של 2,256 דונם בשכונות 9,10 ו-12.

התוכנית ממוקמת בדרום היישוב ומיושמת ברובה על קרקעות מדינה ובחלקה על קרקע בבעלות תושבים בדואים. היא מציעה שכונת מגורים חדשה הצמודה לשטח הבנוי הקיים של היישוב, כאשר תוספת הדירות תאפשר אכלוס של עוד כ-20,435 נפש לעיר, המונה כיום למעלה מ-62 אלף נפש.

הבנייה תתבצע בבניינים בני 2-10 קומות. 360 דירות יהיו קטנות ועוד 130 ישמשו לדיור מוגן. בחלק מהן יותר גם שימוש עבור מסחר כדי לחזק את כוחה הכלכלי של הרשות המקומית. לפיכך כוללת התוכנית כ-42 אלף מ"ר לשטחי מסחר, כ-300 דונם למבנים ומוסדות ציבור וכן כ-190 דונם עבור שטחים ציבוריים.

מדובר בחלק מתוכנית כוללת שהרשות לפיתוח והסדרת התיישבות הבדואים בנגב גיבשה עבור רהט. התוכנית המלאה כוללת 16,500 יחידות דיור, לאחר 15 שנים בהן שווקו בסך הכול 4,500 דירות ביישוב. בשנים הקרובות ישווקו כ-13 אלף יחידות דיור נוספות ברהט, על פי התוכנית.

גגות אזבסט במגדל העמק. דוברות עיריית מגדל העמק,
צפויה לגדול. מגדל העמק/דוברות עיריית מגדל העמק

32 אלף דירות בראשל"צ, 7,000 דירות במגדל העמק

בתוך כך, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז צפון שבמינהל התכנון אישרה היום תוכנית מתאר למגדל העמק, הכוללת תוספת של כ-7,000 יחידות דיור. זאת במטרה לתת מענה להיקף אוכלוסייה של כ-50 אלף איש. הדירות יוקמו בשטחי פיתוח חדשים ובמרקם העירוני הקיים. כמו כן יוקצו כ-300 אלף מ"ר לתעסוקה ו-300 אלף מ"ר לתעשייה - הכפלה של השטחים הקיימים כיום.

תמהיל הבינוי יכלול בנייה לגובה לצד צמודי קרקע, בין היתר על ידי התחדשות עירונית ועיבוי השכונות הוותיקות. כמו כן, תאפשר התוכנית יצירת מערך תחבורתי חדש המבוסס על שני צירים מרכזיים - ציר צפון-דרום וציר מזרח-מערב. זאת לצד פיתוח ושימור של מערך שטחים פתוחים וצירים ירוקים בעיר לרווחת התושבים.

יצוין כי השבוע פורסמה ברשומות תוכנית המתאר של העיר ראשון לציון, שאושרה למתן תוקף כבר בנובמבר 2016. התוכנית כוללת תוספת של כ-32 אלף יחידות דיור בעיר, כך שהאוכלוסייה תגדל ב-100 אלף איש ל-350 אלף נפש.

תוספת הדירות תבוצע במתחם התעסוקה החדש "מתחם האלף", שיכלול 5,500 דירות; במסגרת של התחדשות עירונית בשכונת נחלת יהודה, שתכלול כ-4,200 דירות; במתחם צריפין שפונה לעיר הבה"דים, שיכלול 7,500 יחידות דיור; ותוספת של 5,200 דירות נוספות בדרום ומערב העיר.

שכונת מורשה. ראובן קסטרו
מנפץ את "החלומות הגרנדיוזיים של הקבלנים". שכונת מורשה ברמת השרון/ראובן קסטרו

רמת השרון תדחתה פרויקט מגדלים: "בלי פקקי ענק"

במקביל דיווחה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ברמת השרון כי דחתה תוכנית להקמת פרויקט מגדלי "אלקו-רמת השרון החדשה" בשכונת מורשה של חברת קנדה ישראל. מהוועדה נמסר כי התוכנית מצויה בשטח המיועד לתעשייה, ומציעה רובע מגורים ותעסוקה מעורב שימושים הכולל 2,000 יחידות דיור וכ- 300 אלף מ"ר תעסוקה ומסחר, במגדלים בגובה 27-45 קומות.

הוועדה המקומית החליטה לדחות את התוכנית במתכונתה הנוכחית ונימקה את החלטתה בכך שקיימת "אי התאמה לתוכנית הכוללנית המתגבשת, היעדר התניות תחבורתיות ושלביות ביצוע, היקף בנייה וגובה בנייה חריגים מאוד לסביבתם, חוסר בשטחים פתוחים ובשטחים למבני ציבור, וחוסר חיבוריות למרקם העירוני הסובב".

ראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר, אמר עם ההחלטה: "אני מצטער לנפץ את החלומות הגרנדיוזיים של הקבלנים על מגדלי ענק בשכונת מורשה, אבל בשום פנים ואופן לא אאפשר לחסל את איכות חייהם של כלל תושבי רמת השרון, עם פקקי ענק ואלפי משפחות חדשות בעיר שיגורו ללא תשתיות ומבני ציבור הולמים. לא אתן לבנות לבנה נוספת במזרח העיר ללא פתרונות תחבורתיים, כמו בניית מחלפון בצומת מורשה וכדומה".

מחברת קנדה ישראל נמסר בתגובה: "מצער הדבר, שבשל שיקולים פוליטיים מקומיים לקראת הבחירות הקרבות, מוסיף ראש עירית רמת השרון להתנגד לכל מיזם משמעותי לפיתוח עירו ולשיפור רמת החיים של תושביה הקיימים והעתידיים, לרבות התנגדות למתחם פי גלילות תוך ניסיון לקידום תוכנית מתאר להגבלת הבנייה בעיר, תוכנית שנדחתה על הסף.
"תוכנית רמת השרון החדשה המקודמת על ידינו, בליווי טובי המתכננים והיועצים, היא תוכנית שבשל היקפה וחשיבותה האסטרטגית היא תוכנית בסמכות הוועדה המחוזית ולא בסמכות הוועדה המקומית. בימים אלה אנו מצויים בשלבי תיאום תכנון עם צוות התכנון בוועדה המחוזית, שהיא המוסמכת לעניין כאמור.

"אזור השרון מאותר ומסומן על ידי כל גורמי התכנון הארציים כאזור המועדף לפיתוח מתחמי מגורים רבי קומות, כחלק מהצורך לענות על צרכי שוק הדיור המשווע להגדלה מסיבית של היצע הדירות באזורי הביקוש במרכז הארץ. מתחם אלקו לשעבר, בשל מיקומו האסטרטגי על עורקי התחבורה הראשיים, הוא המועמד המתבקש ביותר לראש סדר העדיפויות במימוש כוונות תכנוניות אלה.

"יש להצר על כך שמשיקולים מקומיים פוליטיים, ובשל רצונה של העירייה לשמר אופי כפרי לרמת השרון, מתנהלת הוועדה המקומית בצורה לעומתית, המנסה לתקוע מקלות בגלגלי ההליך התכנוני של כל מיזם מקרקעין רחב היקף בתחום שיפוטה, במקום להירתם לקידום מתואם של התוכניות, שיאושרו בסופו של דבר בהובלת הועדה המחוזית.

"גם במתחם גלילות נתקלנו בהתנהלות זו ,וגם שם לא מתאפשר לוועדה המקומית לעצור את הפיתוח הבלתי נמנע של קרקעות אלה. חזקה על כל הרשויות, שיחד עם שינוי הסדרי התחבורה במקום, תהליך המקודם במקביל לתכנון המתחם, יעשו את הכול לפיתוחו בצורה המיטבית. ראש העיר רמת השרון יהיה בוודאות אחד מאורחי הכבוד בגזירת הסרטים בטקס הנחת אבן הפינה למגדלי רמת השרון הצעירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully