וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר מטה הדיור: התקשורת מנהלת מלחמה נגד מחיר למשתכן

27.6.2017 / 10:42

בוועידת הנדל"ן השנתית של EY ישראל טען אביגדור יצחקי כי השיח על מלחמה של הממשלה נגד משקיעי הנדל"ן מסתיר את הדיסאינפורמציה המפורסמת נגד תוכנית מחיר למשתכן. "תפסיקו לקרוא עיתונים"

צילום: אבי כהן, עריכה:

"מדברים כל הזמן על כך שהממשלה מנהלת מלחמה נגד משקיעים אבל אף אחד לא מדבר על המלחמה שמתנהלת נגדנו, עם כל הדיסאינפורמציה שמפזרים לגבי מחיר למשתכן", כך אמר הבוקר (שלישי) יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי. "הממשלה הזו הוקמה לפני שנתיים בדיוק, ומטה הדיור הוקם לפני שנה ו-9 חודשים. באוקטובר 2015 פתחנו את המכרז הראשון של מחיר למשתכן בעפולה וב-2017 הם יקבלו מפתחות. מי שמכיר את עולם הנדל"ן יודע שזה זמן שיא. וחוץ מזה, אני מזכיר לכם שאנחנו לא מכריחים אף אחד לקחת דירה, מי שלא רוצה שלא ייקח, ברוך השם יש מי שלוקח".

יצחקי אמר את הדברים בוועידת הנדל"ן השנתית של EY ישראל, בשיתוף משרד עו"ד שטיינמץ הרינג גורמן ושות', שהתקיימה בתל אביב. בכנס תקף יצחקי את התקשורת ואמר "התקשורת – אנחנו יודעים מי מזמין אותה לאן ואיפה. תפסיקו לקרוא עיתונים. אם מסתכלים בשורה התחתונה, אנחנו מרוצים. המחירים בשוק הדיור הם תוצאה, הם לא משהו שאתה יכול ליצור אותו. צריך להבין שמבוקר עד לילה אנחנו, שר האוצר ואני, עובדים כדי לייצב את השוק הזה".

אביגדור יצחקי בוועידת הנדל"ן של גלובס 26.2.2017. ראובן קסטרו
הזוגות הצעירים מרוצים. אביגדור יצחקי/ראובן קסטרו

במהלך דבריו התייחס יצחקי להגרלות המסיביות שנפתחו בתוכנית מחיר למשתכן ואמר כי "עשינו את ההגרלה הגדולה הזו כדי לתת פוטנציאל לעשרות אלפי זוגות וגם כדי לתת ודאות ליזמים. המקסימום שיחכו זה בין 6-9 חודשים עד שיפנו אליהם ויקראו להם לבוא לבחור דירה, והם צריכים להביא רק 100 אלף שקל מהבית. לא היתה לנו ברירה אלא לעשות את התוכנית הזו, זו לא תוכנית להורדת מחירי דיור. כותבים עלינו כל מיני דברים ואני שומע כל מיני הערות, אבל אני מזמין אתכם לדבר עם הזוגות שקיבלו ולראות כמה הם מרוצים. עיקר הדירות הן במרכז הארץ, מודיעין, ראשון לציון, הרצליה, נתניה".

יצחקי התייחס לנתוני שוק הדיור ואמר כי "כבר ב-2015 הגענו ל-100 אלף יחידות מתוכננות, אני מזכיר לכם שהצרכים של מדינת ישראל עומדים על בין 50-55 אלף בשנה בלבד. אנחנו בונים תוכנית אסטרטגית לגבי 2.6 מיליון דירות מתוכננות עד 2040, כי אנחנו יודעים שלא הכל ייבנה וצריך בפועל לבנות 1.5 מיליון דירות. גם בשיווקים - אנחנו שיווקנו 72 אלף יחידות דיור בשנת 2016. נכון שלא הכל נלקח, אבל הקצב הזה נותן מענה לשוק הישראלי ולצרכיו. במקביל אנחנו משווקים אזורי תעסוקה ומסחר, כדי שמי שמגיע לגור באזורים החדשים יוכל לקבל את כל מה שמסביב".

יצחקי התייחס גם לסוגיית תשתיות התחבורה, שאינן עומדות בקצב של הקמת מתחמי הדיור החדשים, והודה כי "בהכל אנחנו 'מסודרים' חוץ מהנושא של תחבורה, בעניין הזה מדינת ישראל מפגרת, אבל אני אומר לכם כמי שאחראי על הוועדה לתשתיות לאומיות – אנחנו מתכננים, ניקינו את השולחן".

בכל הנוגע למצוקת כוח האדם בענף הבנייה, אמר יצחקי כי "ישראלים לא רוצים לעבוד, פלסטינים אנחנו מקוששים, אבל אנחנו במהלך גדול מאוד עם ממשלת סין ואני מקווה שהמטוס על הסינים הראשונים ינחת במהלך אוגוסט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully