וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה התכנית להקמת מגדל מגורים במקום בית מעריב

26.6.2017 / 15:00

כשלוש שנים לאחר שאושרה בעירייה, הפקידה הוועדה המחוזית תל אביב תכנית שתהפוך את המשכן המיתולוגי של העיתון למגדל בן 60 קומות. התכנית המקורית כללה 55 קומות

מגדל בית מעריב תל אביב ת"א נדלן נדל"ן. משה צור אדריכלים,
מגדל בית מעריב המתוכנן/משה צור אדריכלים

כשלוש שנים לאחר שאושרה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתל אביב, אישרה היום (שני) הוועדה המחוזית שבמנהל התכנון את התכנית של חברת הכשרת היישוב, שתהפוך את בית מעריב למגדל מגורים. מדובר בתכנית שהופקדה להתנגדויות הציבור, במסגרתה יוקם מגדל בן 60 קומות עבור תעסוקה, מסחר ומלונאות בצומת מעריב. נזכיר כי התכנית שאושרה בינואר 2014 כללה 55 קומות.

התכנית משתרעת על שטח כולל של כ-1.7 דונם וממוקמת במפגש הרחובות מנחם בגין וקרליבך. היא כוללת כ-60 אלף מ"ר עבור תעסוקה, מסחר ומלונאות, וכ-5,500 מ"ר עבור שטחי ציבור, מוסדות חינוך והשכלה, רווחה, קהילה, בריאות ומשרדי עירייה וממשלה.

בית מעריב. נמרוד סונדרס
בית מעריב/נמרוד סונדרס

צומת בית מעריב מהווה מבחינת ועדות התכנון אזור חשוב במרכז העיר, בשל היותו חלק ממרכז עסקים ראשי ובשל מיקומו בין ארבעה רחובות מרכזיים: קרליבך, דרך מנחם בגין, לינקולן ויצחק שדה. כיום האזור מתאפיין בעירוב שימושים שעיקרם מסחר, תעסוקה ותעשייה קלה; ובהמשך יכלול האזור גם מגורים במתחם השוק הסיטונאי שבנייתו כבר כמעט הסתיימה.

תחנת הרכבת הקלה "תחנת קרליבך", שתהווה את החיבור בין שני קווי הרכבת הקלה הירוק והאדום, תמוקם תחת הצומת. התכנית שמה דגש על תכנון מעברים מותאמים הן להולכי רגל והן לרוכבי אופניים במרחב הקיים סביב המגדל. בנוסף היא מחייבת הקמת חניון תת-קרקעי ציבורי לאופניים, הכולל 200 מקומות חניה וגישה ממנו ישירות לתחנה.

מתכננת מחוז תל אביב נעמי אנג'ל ציינה כי "במסגרת שינוי פניו של המע"ר התל אביבי הכולל מרחבים המתוכננים עבור הולכי הרגל ומערכת תחבורה עתירת נוסעים ניתן כעת להביט על המרחב בעיניים אחרות. התכנית מציגה באופן מובהק את השינוי התפיסתי- מאיזור סואן רווי תנועת כלי רכב, תהפוך הצומת למרחב נגיש להולכי רגל ורוכבי אופניים ונקודת כניסה חשובה לעיר תל אביב. התוצאה היא האפשרות להוסיף שטחי תעסוקה ומסחר לטובת הציבור באיזורי הביקוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully