וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשכנתאות עלו - וגם הביקושים: עליות בחיפוש דירות בחודש מאי

26.6.2017 / 11:45

בדיקה שערך אתר יד2 עבור וואלה! נדל"ן מעלה כי למרות דיווחי הלמ"ס על ירידות בביקושים לדירות מתחילת השנה, בחודש מאי חל דווקא זינוק של 22% בביקוש לנכסים מיד שנייה לעומת אפריל. גם הקבלנים מדווחים על גידול ברכישת דירות חדשות בחודש שעבר

סלע השקעות ופיננסים. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

בעוד שבלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) מדווחים על צניחה בביקושים לדירות בין החודשים פברואר-אפריל השנה, נראה כי בחודש שעבר דווקא חלה עלייה. בדיקה שערך אתר יד 2 עבור וואלה! נדל"ן מעלה כי בחודש מאי חל זינוק בשיעור של 22% בביקושים לדירות יד שנייה לעומת חודש אפריל, ועלייה של 8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

נתון נוסף שמעיד על התעוררות בשוק הנדל"ן מיד שנייה הוא גידול בהיצע הדירות באתר. על פי הנתונים, במאי חלה עלייה של 36% בהיצע הדירות לעומת חודש אפריל, ועלייה של 5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מהנתונים עולה כי בחודש מאי השנה נרשמה כמות של 10.3 מיליון חיפושים לדירות באתר - הנתון הגבוה ביותר מאז אוגוסט 2016, אז נרשמו 10.6 מיליון חיפושים. לשם השוואה, באפריל נרשמו 8.4 מיליון חיפושים, במרץ נרשמו 8.9 מיליון חיפושים, בפברואר נרשמו 8.5 מיליון ביקושים ובינואר נרשמו 10 מיליון חיפושים.

ביד2 בודקים גם את מספר החיפושים באתר, המתגרמים לפנייה בפועל לבעל המודעה. גם כאן ניתן לזהות זינוק בחודש מאי בשיעור של 36% במספר המודעות שקיבלו פנייה בפועל מגולשי האתר בהשוואה לחודש אפריל, ועלייה של 57% ביחס למאי אשתקד.

ביקושים לדירות יד שנייה מתחילת השנה. אתר יד2,
ביקושים לדירות יד שנייה מתחילת השנה/אתר יד2

נזכיר כי אתמול פרסם בנק ישראל בנק ישראל את נתוני המשכנתאות החודשיים, לפיהם במאי חל זינוק בהיקף המשכנתאות שנטל הציבור ביחס לחודש אפריל. למעשה מדובר בסכום הגבוה ביותר מאז תחילת השנה.

לדברי גל עופרים, סמנכ"לית שיווק ומוצר באתר יד2, "בניגוד לטענות שנשמעות לאחרונה כאילו יש קיפאון בשוק הנדל"ן, הנתונים מוכיחים כי שוק היד השנייה ממשיך להתנהל כרגיל, ואף רושם עליות בביקושים ובהיצע. הנתון המשמעותי ביותר הוא זה של מאי 2017, לפיו נרשמה עלייה משמעותית של 22% בביקושים לעומת אפריל".

עופרים מוסיפה כי "העלייה הזו כנראה נובעת מהתעוררות השוק לאחר החגים, אבל בנוסף ניתן לשים לב כי גם בהשוואה למאי אשתקד נרשמה עלייה של 8% בביקושים. לכן קשה מאוד לצאת בהכרזות כאילו השוק נכנס לקיפאון, ולמעשה העליות שנרשמו מראות שלרוכשי הדירות נמאס לחכות שמאמצי הממשלה ישפיעו על השוק".

עוד באותו נושא

נתוני המשכנתאות חושפים: רוכשי דירות זולות מסתכנים יותר

לכתבה המלאה

זכאי סדרה ב' של מחיר למשתכן לא מחכים להגרלה?

בדיקה לגבי המצב בשוק יד ראשונה מעלה מגמה דומה, ונראה כי בחודש שעבר עלו הביקושים גם בתחום הזה, כך לפחות לפי דיווחי היזמים. כך לדוגמה, חברת אפי קפיטל מדווחת על זינוק של 63% במכירת דירות בחודש מאי לעומת אפריל. רוב הדירות שנמכרו בפרויקטים בראש העין ובפרויקט OPARAK באור עקיבא היו של דירות בנות 5 חדרים.

בחברת אביסרור מדווחים על זינוק בביקוש לדירות, כאשר עיקר העלייה הייתה בבאר שבע. לדברי יורם אביסרור, סמנכ"ל השיווק, "במאי האחרון נרשמה עלייה של כ-40% במכירות בכל הפרויקטים שאנו מקימים ברחבי הארץ לעומת המכירות באפריל. העליות הגבוהות ביותר נרשמו בבאר שבע, שם יש לנו גם מספר רב של פרויקטים הנמצאים בשיווק. כך למשל, בפרויקט גרנד אביסרור רשמנו שיא במכירות בחודש מאי האחרון עם עלייה של 60% לעומת החודש הקודם, כשמרבית הרוכשים הם משפרי דיור שמחפשים לרכוש דירות גדולות בנות 5-6 חדרים".

גם בחברת דונה מודים כי חודש מאי היה אחד החזקים מתחילת השנה. מדובר בעלייה של 60% לעומת ארבעת החודשים הראשונים של השנה. הפרויקטים שבלטו במכירות היו בפסגות אפק בראש העין, בשכונת גילה בירושלים ובחריש.

"עיקר הביקושים כיום הן לדירות שעוברות או צפויות לעבור תהליך של התחדשות עירונית במרכז הארץ", אומר אבי נאור, מנכ"ל ראדקו 38 מקבוצת רפאלי, "השינוי שנוצר הוא שהביקוש מגיע גם מזוגות צעירים שזכאים להשתתף בהגרלות מחיר למשתכן. אנחנו מזהים שזוגות צעירים הרשומים בסדרה ב' לא ממהרים להמתין זמן ארוך ולכן חלקם לפחות בוחרים להתקדם הלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully