וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאישור מהיר: 3,400 דירות באשדוד, 1,000 יח"ד בהרצליה

7.6.2017 / 17:30

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור אישרה להפקדה להתנגדויות הציבור שתי תכניות מגורים חדשות שקודמו על ידי רשות מקרקעי ישראל. מה הן כוללות?

פארק לכיש אשדוד נדלן נדל"ן. אדריכל ארי כהן, רשות מקרקעי ישראל, מערכת וואלה! NEWS
כך תיראה שכונת פארק לכיש באשדוד/מערכת וואלה! NEWS, אדריכל ארי כהן, רשות מקרקעי ישראל

המדינה ממשיכה לקדם תכניות בנייה בהליך מזורז. היום (רביעי) אושרו להפקדה להתנגדויות הציבור שתי תכניות באשדוד ובהרצליה על ידי הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), שנועדה לאשר תכניות מגורים רחבות היקף בהליך מהיר. באשדוד אושרה תכנית לבנייה של 3,400 יחידות דיור בפארק לכיש, ובהרצליה תוספת של 1,000 דירות.

התכנית באשדוד קודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל והיא ממוקמת בצפון העיר, בקרבת נמל אשדוד ופארק לכיש. היא מציעה הקמה של 3,133 יחידות דיור ועוד 240 יחידות דיור מיוחד (דיור מוגן לקשישים), זאת בנוסף ל-60 דונם של מבני ציבור, 23 דונם לשטחים ציבוריים פתוחים, 122 דונם לפארק ציבורי וכן שטחי מסחר, תעסוקה וקריית ספורט.

במסגרת התכנית מוצעת בנייה בעלת אופי מרקמי בגובה של עד עשר קומות. לאורך הדרכים הראשיות והצמתים מוצעים מגדלים בגובה של 18-30 קומות וכן יוקמו צירים חדשים לכלי רכב ושבילים להולכי רגל ורוכבי אופניים. כ-25% מהדירות יהיו קטנות לטובת זוגות צעירים.

התכנית, שתוכננה על ידי אדריכל ארי כהן, מאפשרת זכויות בנייה בהיקף של כ-40 אלף מ"ר שטח עיקרי לתעסוקה וכ-11 אלף מ"ר שטח עיקרי למסחר. היא אף משמרת כ-100 מטרים לאורך נחל לכיש כ"מסדרון אקולוגי".

פארק לכיש אשדוד נדלן נדל"ן. אדריכל ארי כהן, רשות מקרקעי ישראל, מערכת וואלה! NEWS
מבט נוסף על שכונת פארק לכיש/מערכת וואלה! NEWS, אדריכל ארי כהן, רשות מקרקעי ישראל

הרצליה: המשך לתכנית אפולוניה

בהרצליה מדובר בתכנית משלימה לתכנית הכוללת 3,000 יחידות דיור שכבר אושרה בותמ"ל במרץ 2016 בשכונת אפולוניה. התכנית הנוכחית, שכוללת כאמור 1,000 דירות, ממשיכה את המרקם הבנוי של צפון הרצליה לצד הגן הלאומי אפולוניה. היא כוללת שדרה מרכזית המובילה אל הגן הלאומי, ובה חזית מסחרית, שטחים למבני ציבור ומסחר, מגרש למלונאות וכן שטחים פתוחים.

בותמ"ל מציינים כי במסגרת הקמת השכונה יתבצע טיפול בזיהומי הקרקע ומי התהום במתחם. התכנית קודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עם רשות הטבע והגנים, ותוכננה על ידי אדריכל יאיר אביגדור ממשרד מנעד אדריכלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully