וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תל אביב: גם אשדוד משיקה חוזה שכירות מומלץ

25.5.2017 / 14:00

אחרי הדיון השבוע בכנסת על חוק שכירות הוגנת, שעורר בין היתר מחלוקות על הצורך בחוזה סטנדרטי לשכירות - העיר החמישית בגודלה לא מחכה לממשלה

חוזה. ShutterStock
חוזה/ShutterStock

השבוע התקיים דיון בכנסת לגבי התיקונים המוצעים לחוק שכירות הוגנת, אולם לגבי חלק מהם התעוררו מחלוקות - כמו על הצורך בחוזה סטנדרטי לשכירות. אבל נראה שלפחות חלק מהרשויות המקומיות לא ממש מחכות לממשלה: אחרי שהעיר תל אביב השיקה חוזה שכירות עירוני מומלץ לציבור שוכרי הדירות, כעת מגיע תורה של העיר החמישית בגודלה בישראל - אשדוד.

לקריאה נוספת:
קרחון בתל אביב: צפו במתחם המשרדים המיוחד בדרך השלום
16 שנים לאסון ורסאי: מאות מבני "פל-קל" טרם טופלו
שוק איכרים מהגדולים בישראל ייבנה בקריית אונו

מדובר בחוזה שכירות עירוני, הכולל הגנות על השוכרים והמשכירים בעיר המאכלסת כ-250 אלף תושבים, ואף מספק כלים לצמצום הסיכוי לחיכוכים. החוזה נוסח על ידי העירייה בשיתוף האתרים יד 2 ואשדוד נט ויעודכן בעקרונות שיכללו בחוק השכירות ההוגנת, כאשר יעבור בכנסת.

עם סעיפי החוזה ניתן למנות אופציה לשוכרים להמשיך לשנת שכירות שנייה, כאשר מחיר השכירות יעלה בשיעור של לא יותר מ-3% משכר הדירה הקיים; והגדרת ביטחונות שיאפשרו הגנה לבעלי הדירות, והגבלתם לגובה שיהיה הוגן גם כלפי השוכרים.

עוד קובע חוזה השכירות המומלץ הגדרה ברורה לגבי האחריות לתיקונים בין השוכרים למשכירים וקביעת לוחות זמנים לביצועם. כלי נוסף שמציע החוזה הוא "פרוטוקול מצב הדירה", המאפשר למשכירים והשוכרים לתעד את כל הליקויים במועד מסירת הדירה, כדי למנוע אי-הסכמות בהמשך.

לדברי נאור ביטון, יועצו של ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, "שמנו לנו למטרה לסייע לשוכרים ומשכירים להשתמש בחוזה ברור ושוויוני, שיאפשר הגנה מרבית לשני הצדדים. שוק הדיור בישראל נמצא במצב לא פשוט ואנו מאמינים שקיימת חשיבות במתן כלים הוגנים יותר לתושבים בשוק השכירות המקומי, לצד צעדים להגדלת היצע הדיור כמו החתימה הצפויה על הסכם לתוספת 30 אלף דירות בעיר".

  • עוד באותו נושא:
  • אשדוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully