וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכו: 8,200 דירות חדשות אושרו בהליך מהיר

24.5.2017 / 16:33

ועדות התכנון הפקידו להתנגדויות הציבור את התכנית, כחלק מתחילת יישום הסכם הגג שנחתם בעיר הצפונית. במקביל אושרה תכנית ל-550 דירות במועצה המקומית עילוט

תכנית בנייה הסכם גג עכו נדלן נדל"ן. יחיאל קורין אדריכלים בע"מ,
שכונת המגורים החדשה בעכו/יחיאל קורין אדריכלים בע"מ

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) שבמנהל התכנון אישרה היום (רביעי) להפקדה להתנגדויות הציבור תכנית להקמת 8,200 דירות חדשות בעכו. זאת כחלק מתחילת יישום הסכם הגג שנחתם בתחילת החודש בעיר הצפונית, אשר מאפשר הקמה של כ-18 אלף דירות בסך הכול. בנוסף אושרה תכנית מגורים להקמת כ-550 יחידות דיור במועצה המקומית עילוט שבצפון הארץ.

לקריאה נוספת:
מנהל התכנון: כשליש מהדירות ב-2016 אושרו בהליך מזורז
שוק איכרים מהגדולים בישראל ייבנה בקריית אונו
16 שנים לאסון ורסאי: מאות מבני "פל-קל" טרם טופלו

התכנית בעכו ממוקמת מעברו המזרחי של כביש 4 והיא כוללת, בין היתר, דירות קטנות ובמסגרת של דיור מוגן, שעשויות להתאים לאוכלוסיות שונות כמו זוגות צעירים ובני גיל הזהב. אופי הבינוי מגוון וכולל בנייה מרקמית של עד 10 קומות, בנייה גבוהה של עד 20 קומות ובנייה צמודת קרקע בהיקף מצומצם.

נוסף לכך, כוללת התכנית כ-850 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר, וכ-340 אלף מ"ר המיועדים למבני ציבור. יתרה מכך, מתוכננים שטחים פתוחים לרווחת תושבי העיר והשכונה, וכן כיכרות עירוניות שישמשו מוקדים לפעילות עירונית חברתית כלכלית.

במסגרת התכנון הנופי ובשיתוף עם עיריית עכו, הוסדר נחל עכו בפאתי הרובע העירוני החדש, בשילוב עם רצועת שטחים פתוחים. כמו כן, ניתן דגש על הסדרת שבילי הליכה ברגל ורכיבה על אופניים, וכן על חיבורה לעיר הקיימת.

מערך התחבורה בעכו ישודרג

כחלק מהתוכנית, ישודרג מערך התחבורה הציבורית בעכו וסביבתה על ידי הקמת תחנת רכבת חדשה לעכו וחיבורה למסילת כרמיאל-חיפה, ושילוב של נתיבי תחבורה עתירת נוסעים - מטרונית בשדרות הראשיות של הרובע החדש. במקביל מציעה התכנית הקמת מחלף עתידי לדרכים ארציות 4 ו-85, תוך שיפור קישורה של העיר עכו עם מערכת הדרכים הארצית.

יו"ר הוועדה, סגן הממונה על התקציבים באוצר ערן ניצן, מסר כי "התכניות שהובאו בפני הוועדה נותנות מענה לפתרון מצוקת הדיור גם בצפון הארץ, יחד עם תרומה משמעותית לתשתיות הדרושות במרחב, דוגמת תחנת הרכבת החדשה ומחלף לדרכים הראשיות והעתידיות במרחב עכו. תכניות אלה, שהן חלק בלתי נפרד מהסכם הגג בעכו, מצטרפות לשורה של תכניות משמעותיות אשר מקודמות בותמ"ל".

הוא הוסיף כי "מתחילת השנה, הוועדה דנה בתכניות למגורים בפריסה ארצית רחבה, ממעלות וקצרין בצפון בואכה נתיבות ואשקלון, וכן בלב אזורי הביקוש במרכז הארץ. תכניות אלה כוללות כ-63,500 יחידות דיור: החלטה לאישור של כ-6,400 יחידות דיור, החלטה להפקדה של כ-30,400 יחידות דיור וכן הפקדה להתנגדויות של כ-26,700 יחידות דיור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תכנית בנייה הסכם גג עכו נדלן נדל"ן. יחיאל קורין אדריכלים בע"מ,
שכונת המגורים החדשה בעכו/יחיאל קורין אדריכלים בע"מ

עילוט: התכנית הראשונה מזה עשרות שנים

התכנית בעילוט ממוקמת בדרום מזרח היישוב, שחלק ניכר ממנה מסתמך על קרקעות מדינה. היא מציעה שכונת מגורים חדשה הצמודה לשטח הבנוי הקיים של היישוב. חלק ניכר מהשכונה מתוכנן במגרשים קטנים יחסית, בהם מוצעות בין ארבע לחמש יחידות דיור במגרש, וזאת כדי לאפשר שיווק המותאם לאוכלוסייה ולמאפיינים הכפריים של היישוב.

נוסף לתוספת המגורים, התוכנית כוללת כ-3,600 מ"ר המיועדים לשטחי מסחר, כ-9,000 מ"ר המיועדים למבנים ומוסדות ציבור וכ-11 דונם המיועדים לשטחים ציבוריים פתוחים. התכנית קודמה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל ונערכה באמצעות דני לזר אדריכלים.

אבראהים אבו ראס, ראש המועצה המקומית עילוט, בירך על התכנית וציין כי "זאת התכנית הראשונה המאושרת ביישוב מזה עשרות שנים. בשל מצוקת הדיור הקשה בעילוט, הישוב סובל מנטישת תושבים משמעותית והתכנית מהווה פתרון לסוגיה, זו תוך חיזוק היישוב על ידי שכונת מגורים איכותית עם תשתיות ושטחי ציבור לרווחת הכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully