וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכו: נחתם הסכם גג לבנייה של 18 אלף דירות חדשות

3.5.2017 / 18:00

במסגרת ההסכם, שתקציבו מוערך ב-3 מיליארד שקל, ישווקו בשנים הקרובות 17,780 יחידות דיור, אליהן עשויות להתווסף עוד כ-3,500 דירות מכוח אישור הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. בנוסף יוקמו מוסדות ציבור, בתי ספר וגנים, מתנ"סים ואולמות ספורט

נושא: הסכם גג עכו בנימין נתניהו יואב גלנט עדיאל שמרון אביגדור יצחקי משה כחלון שמעון לנקרי. משרד הבינוי והשיכון, אתר רשמי
מימין לשמאל: שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט; מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון; ראש מטה הדיור באוצר, אביגדור יצחקי; שר האוצר, משה כחלון; רה"מ בנימין נתניהו; וראש עיריית עכו, שמעון לנקרי - בחתימת הסכם הגג היום/אתר רשמי, משרד הבינוי והשיכון

תוספת משמעותית של דירות חדשות לעיר עכו: המדינה חתמה הערב (רביעי) על הסכם גג עם עיריית עכו לבנייה של קרוב ל-18 אלף יחידות דיור, מחציתן יוקצו לבני המקום. בטקס שנערך הערב בעיר לקחו חלק ראש הממשלה, בנימין נתניהו; שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט; שר האוצר, משה כחלון; מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון; ראש מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי; וראש עיריית עכו, שמעון לנקרי.

לקריאה נוספת:
מעיצוב צנוע לסמל סטטוס: גלגולה של הדירה הישראלית
הסתיימה הגרלה לשכירות מוזלת לטווח ארוך ברמת השרון: כמה זוגות זכו?
מגה פרויקט בנשר: שכונה עם 5,000 דירות חדשות במקום מפעל המלט

כיום ישנן כבר כ-1,500 יחידות דיור בשלבי מכרזים המשווקים בשכונת צפון הכרם ג', כאשר כ-75% מהן שווקו בשיטת מחיר למשתכן. בשנים 2017-2021 צפויות להיות משווקות עוד 16,279 יחידות דיור. לאלה עשויות להתווסף באישור הוועדה המקומית כ-3,568 יחידות דיור מכוח תקנות התכנון והבנייה, כך שסך הצפי יעמוד על 21,348 יחידות דיור.

בנוסף יוקמו בעיר גם מוסדות ציבור, ובהם 121 גני ילדים, 538 כיתות בית ספר, 52 כיתות חינוך מיוחד, 12 מעונות יום, 8 בתי כנסת, 3 מקוואות, 3 מתנ"סים, 3 ספריות ו-7 אולמות ספורט. כלל תקציב ההסכם מסתכם ב-3 מיליארד שקל. מתוכם עבודות הפיתוח מוערכות ב-2.3 מיליארד שקל, עלות מוסדות הציבור מוערכת ב-440 מיליון שקל ולעבודות שיקום "ישן מול חדש" הוקצו 200 מיליון שקל.

על פי נתוני העירייה, בשכונה החדשה ייבנו בניינים בגובה של עד 26 קומות, כאשר שטח הדירה בממוצע יעמוד על 120 מ"ר. שטח השכונה יכלול כ-86 דונם עבור מגורים, כ-55 דונם עבור מבנים ומוסדות ציבור, כ-13.5 דונם עבור מסחר ותעסוקה וכ-90 דונם פארקים ושטחים פתוחים.

כחלק מתכנון מערך התחבורה, יוקמו קו מטרונית חדש, שבילי אופניים וגשר שיחבר את השכונה החדשה לאזור המערבי של העיר. כמו כן, תכנון השכונה יכלול נטיעת עצים ושימור שדרת האקליפטוסים הנמצאת לאורך כביש 4 (כביש עכו נהריה).

"בתוך עשור עכו תכפיל את עצמה"

ראש הממשלה נתניהו אמר כי "אנו רוצים להפוך את ישראל לכוח עולמי בצבא ובכלכלה. באמצעות הסכם הגג נגדיל את ההיצע, הערים יתפתחו וכך נוכל להוריד את מגמת מחירי הדיור. בתוך עשור עכו תכפיל את עצמה ותהפוך לעיר של 100 אלף תושבים, וזה נותן מענה ותקווה לזוגות צעירים. תזכרו את הטקס הזה אשר מסמן את העתיד. לעכו יש אפשרויות גדולות. זו עיר עם עוגן היסטורי מדהים. יש פה אפשרויות לעיר תיירות עולמית ואנו נחושים לפתח ולעזור לה לממש את הפוטנציאל".

השר גלנט ציין כי "כ-18 אלף יחידות הדיור ותוספת שטחי המסחר שייבנו במסגרת הסכם הגג שנחתם בעכו, יחזקו משמעותית את העיר ואת מרחב הצפון והגליל המערבי כולו. זהו הסכם שמתווסף לתנופת הבנייה יוצאת הדופן במדינת ישראל ולחיזוק המשמעותי של הנגב והגליל, תוך עידוד ופיתוח ההתיישבות באזורים הללו, חיזוק האוכלוסייה והחוסן הלאומי במרחב".

השר כחלון הוסיף כי "היום אנחנו בונים עוד עכו - מכפילים את גודל העיר. הסכם הגג הזה יכניס צעירים לעיר וכל הממשלה כאן כדי להזניק את העיר הזו קדימה. עכו בכיוון הנכון. הסכמי הגג זו מדיניות ממשלתית וחלק מתכנית ברורה ומובנת".

ראש העיר לנקרי סיכם כי "תנופת הבנייה בעכו היא חלק מההתחדשות העירונית שעליה אנחנו שוקדים בשנים האחרונות. אין לי ספק שההתחדשות תציב את העיר עכו בראש מדד הערים האטרקטיביות למגורים, ותשפר את איכות חיי תושביה ללא היכר. נמשיך לפעול בכל הכוח על מנת שעכו תמשיך להתפתח ולשגשג בכל התחומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully