וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגה פרויקט בנשר: שכונה עם 5,000 דירות חדשות במקום מפעל המלט

3.5.2017 / 11:37

הוועדה המחוזית הפקידה להתנגדויות הציבור תכנית בשטח של 2,500 דונם במזרח נשר. במסגרתה ייבנו אלפי דירות לצד מתחם תעסוקה ופארק ענק בשטח של 250 אלף מ"ר

שכונה חדשה במקום מפעל מלט נשר נדלן נדל"ן. אבירם אדריכלים בע"מ,
הדמיית התכנית החדשה בנשר/אבירם אדריכלים בע"מ

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז חיפה שבמנהל התכנון הודיעה היום (רביעי) כי החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור תכנית לבנייה של כ-5,000 יחידות דיור על שטחי מפעל המלט נשר ושטחים נוספים הסמוכים אליו. התכנית כוללת כ-250 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ופארק מטרופוליני, שיהווה שטח ציבורי פתוח לרווחת כלל תושבי האזור.

לקריאה נוספת:
הסתיימה הגרלה לשכירות מוזלת לטווח ארוך ברמת השרון: כמה זוגות זכו?
עסקת ענק בראשון לציון: אלקטרה מוצרי צריכה רכשה קרקע ב-185 מיליון שקל
מעמד חברתי-כלכלי גבוה וקשר קהילתי: אלה השכונות המועדפות על זוגות צעירים

התוכנית משתרעת על שטח כולל של כ-2,500 דונם וממוקמת במזרח העיר, לאורך דרך בר יהודה וכביש מספר 75. החיבור בין שכונת המגורים לפארק המטרופוליני יעשה באמצעות כביש 75 ששימש דרך גישה למפעל. למעשה, פועלת התכנית ליצירת מערך תחבורתי שיחבר בין פארק הכרמל, פארק נשר העתידי והעיר נשר. כמו כן, יוקם כביש כניסה נוסף שיחבר בין פארק הכרמל וכביש 752.

עוד קובעת התכנית כי דרך בר יהודה תהפוך להיות ציר עירוני מרכזי, שיכלול שימושים מעורבים כגון מגורים, מסחר ומשרדים. בוועדה מדגישים כי דרך זו תיהנה מפיתוח מערך תחבורה ציבורית, לצד שמירת ברכות חורף הקיימות בה.

בוועדה הוחלט כי בשלב הראשון תוקם שכונת מגורים בהיקף של 2,000 יחידות דיור בשטחים הנמצאים מדרום לשטח המפעל, בשילוב שטחי תעסוקה, מסחר ושטחי ציבור. בשלב השני יוקמו 3,000 יחידות דיור נוספות בשילוב שטחי תעסוקה ומסחר על שטח המפעל.

"התכנית נותנת מקום להיסטוריה המקומית"

פעילות מפעל המלט נשר הועברה בסמוך לעיר רמלה, וכיום קיים במקום מפעל המשמש רק לטחינה של חומרי גלם. מימוש השלב השני של התכנית מותנה במעבר מפעל זה, ובימים אלה נבחנות חלופות להעתקתו. יצוין כי עוד טרם ההחלטה, הוועדה המחוזית ערכה תסקיר סביבתי מקיף לבחינת השטח על פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה.

מתכננת מחוז חיפה, ליאת פלד, ציינה כי "הוועדה רואה חשיבות רבה בקידום תכנית המשלבת מגורים, תעסוקה ופארק מטרופוליני הכולל שטחי נופש בנשר. הקמת השכונה תיעשה תוך מתן דגש לפיתוח שכונה איכותית, הכוללת תמהיל בינוי מגוון, פיתוח מערך שטחי ציבור, שבילי הליכה ושבילי אופניים".

בוועדה אמרו היום כי התכנית, שקידמה חברת כלל תעשיות (שרוב השטחים הכלולים בתכנית בבעלותה) תוכננה על ידי אדריכל מודי אבירם ממשרד אבירם אדריכלים. עוד הוסיפו כי היא "נותנת מקום להיסטוריה המקומית ולערכי הנוף שבסביבה, כמו נכסי מורשת בהם מתקני הגנה מתקופת מלחמת העולם השנייה ומבנים מראשית היישוב נשר".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שכונה חדשה במקום מפעל מלט נשר נדלן נדל"ן. אבירם אדריכלים בע"מ,
הדמיית התכנית החדשה בנשר/אבירם אדריכלים בע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully