וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה לצפון: אושרה תכנית מתאר לנצרת עלית שתוסיף 12 אלף דירות

30.4.2017 / 11:36

במסגרת התכנית יוקמו 3,000 חדרי מלון ושטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של 1.4 מיליון מ"ר. כמו כן יקודמו תכניות התחדשות עירונית ויתבצע פיתוח תשתיות

השכונה החרדית החדשה בנצרת עילית, אפריל 2015. ערן גילווארג
בנייה בנצרת עילית/ערן גילווארג

חיזוק משמעותי לנצרת עילית: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז צפון שבמנהל התכנון הפקידה היום (ראשון) להתנגדויות הציבור תכנית מתאר כוללנית לעיר הצפונית. התכנית כוללת תוספת של 12 אלף יחידות דיור חדשות, 3,000 חדרי מלון ושטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של 1.4 מיליון מ"ר.

לקריאה נוספת:
מי צריך הנחה? הטרנד הלוהט בדירות על הנייר: שלמו 20% עכשיו והיתרה בסוף
כך ניצח המתווך הפצפון את עורכי הדין הגדולים
זרוע רובוטית ורחפנים: כך ייראה ענף הבנייה בשנים הקרובות

על פי התכנית, כ-7,000 יחידות דיור ייבנו בשטחי פיתוח חדשים וכ-5,000 יחידות נוספות בתחום הבנוי הקיים במסגרת התחדשות עירונית. כיום כוללת העיר 41 אלף איש, ומטרת התכנית היא לספק מענה להיקף אוכלוסייה של כ-100 אלף.

התוכנית מתמקדת בחיזוק והתחדשות המרקם הקיים לצד פיתוח מוקדי פעילות עירונית על ידי הקמת אזורי מגורים חדשים, מסחר ותעסוקה. בנוסף, היא מיועדת לפתח את התשתיות בעיר לצורך שיפור מערך הדרכים המחברות את העיר לכביש 77 מכיוון צפון ולאזור התעשייה ציפורית.

במנהל התכנון מציינים כי "תכנית המתאר, שתוכננה על ידי אדריכל דני קידר ממשרד א.ב מתכננים, תסייע לפיתוח העיר כמוקד כלכלי אזורי ומרכז תרבות וחינוך מרכזי באזור ותתרום לשיתופי פעולה כלכליים ותיירותיים עם היישובים הסמוכים".

במנהל מגדירים את נצרת עלית "עיר גנים" משום ששני שליש משטחה שטחים ירוקים ויערות. העיר נמצאת במרכזו של מטרופולין הרי נצרת, המהווה את המרקם העירוני הגדול ביותר במחוז הצפון ובו יותר מ-400 אלף תושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully