וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: הטבות בדיור למשפחות שכולות

עו"ד בועז אופק

30.4.2017 / 17:30

אלמנות ויתומי צה"ל, נפגעי פעולות האיבה ונכים זכאים לזכויות שונות בתחום הנדל"ן. ריכזנו את תחומי הזכאות וההטבות העיקריות על פי חוק

אתר בנייה. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

כמדי שנה, מציינת מדינת ישראל את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. יום בו כולנו מרכינים ראשנו ומתייחדים עם זכרם של הנופלים, מוקירים את הפצועים ומחבקים את המשפחות השכולות.

לקריאה נוספת:
מי צריך הנחה? הטרנד הלוהט בדירות על הנייר: שלמו 20% עכשיו והיתרה בסוף
זרוע רובוטית ורחפנים: כך ייראה ענף הבנייה בשנים הקרובות
לשפשף את העיניים: כך נראות דירות נופש שרוכשים תושבי חוץ במיליונים

אף שמדובר בנושא טעון וכאוב, דווקא ביום זה כדאי לכל אחת ממשפחות החללים אשר חירפו נפשם לטובת המדינה ולכל אלו שנפצעו (פיזית או נפשית) לבדוק האם הם מקבלים את ההטבות וההנחות המשמעותיות להן הם זכאים בתחום הדיור.

על מנת להקל על הזכאים את מלאכת הבדיקה, וכדי לעשות את הסדר הראוי בנושא, ריכזנו את תחומי הזכאות וההטבות העיקריות על פי חוק.

הנחה בתשלום מס רכישה

נכה, נפגע פעולת איבה או בן משפחה של חייל שנספה במערכה זכאי לקבל הטבה בשתי עסקאות מקרקעין אשר יעשה במהלך חייו.

ברכישת יחידת דיור יחידה שנעשתה מיום 06.12.2016 ואילך, של דירה שמחירה אינו עולה על 2.5 מיליון שקל - לא ישולם מס רכישה על חלק השווי של עד 1,623,320 שקל; ובנוסף, יינתן פטור ממס על מדרגת התשלום הראשונה.
על החלק שנותר עד לסכום שוויה של הדירה (עד 2.5 מיליון שקל כאמור), ישולם מס רכישה בשיעור של 0.5% משווי אותו חלק בלבד.

ברכישת דירה שאינה דירה יחידה, או שהיא דירה יחידה ששוויה עולה על 2.5 מיליון שקל, וכן ברכישה שנעשתה לפני יום 06.12.2016 של דירה יחידה ששוויה נמוך מסכום זה, קיימת הזכאות לתשלום מס רכישה מופחת בשיעור של 0.5% בלבד משווי הדירה כולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הטבה בתשלום ארנונה עירונית

הורים שכולים, אלמנות צה"ל, נכי צה"ל ושאירים זכאים להנחה של 66% בתשלום הארנונה העירונית לגבי 70 מ"ר משטח הנכס, במידה שמדובר במשפחה ובה עד 4 נפשות.

אם מדובר במשפחה גדולה יותר, המונה 5 נפשות ומעלה, 66% הנחה יוענקו בגין 90 מ"ר משטח הנכס. בשביל שתוכלו לקבל את ההנחה הזו, יש להציג בפני העירייה בראשותה ממוקם הנכס את אישור משרד הביטחון, ולפיו הזכאי נמנה על אחת מקבוצת הזכאות (הורים שכולים, אלמנות צה"ל ונכי צה"ל).

הנחה, פטור והחזר תשלומים לרשות מקרקעי ישראל

נכה צה"ל, שדרגת נכותו עולה על 50%, יהיה זכאי לפטור מתשלום דמי הסכמה לרשות מקרקעי ישראל, בגין העברת המקרקעין המוחזקים בידו בחכירה.

בנוסף ,נכה שדרגת נכותו היא 100% יהיה זכאי, בתנאים הקבועים, להחזר תשלום דמי חכירה (התשלום שמשלם החוכר לרשות מדי שנה בשנה עבור שימוש במקרקעין בהתאם למטרת ההקצאה); ואף להחזר מלא של דמי ההיוון (תשלום חד פעמי מראש של דמי החכירה השנתיים העתידיים, עד לתום תקופת החכירה), במידה שאכן כבר שילם אותם.

סיוע בדיור לאלמנות ויתומי צה"ל

אלמנות ויתומי צה"ל זכאים לסיוע חד פעמי ברכישת דירה ראשונה/החלפת דירה ראשונה או החזר משכנתא וכן בסיוע בשיפוץ הדירה, בתנאים ובסכומים הבאים:

סיוע ברכישת דירה ראשונה (לאלמנות צה"ל שאינן ולא היו מעולם בעלות דירה): אלמנת צה"ל ללא ילדים או שילדיה עברו את גיל 30 זכאית לקבלת מענק בסך 55,800 שקל ברכישת דירה ראשונה.

אלמנת צה"ל עם 3 ילדים יתומי צה"ל (או פחות) המתגוררים עמה ואשר לא עברו את גיל 30, זכאית למענק של עד 177,500 שקל ברכישת דירה ראשונה. כל יתום צה"ל נוסף (מעבר ל-3 המוגדרים על פי חוק) מזכה במענק נוסף על סך 13,400 שקל.

אלמנת צה"ל עם ילדים שהוכרו כיתומי צה"ל שהם רווקים ומתחת לגיל 30 ואשר לא מתגוררים עם האם, זכאית למענק בסך 145 אלף שקל בסיוע לרכישת דירה ראשונה. כמו כן, אלמנות צה"ל עם ילדים זכאיות להלוואה נוספת של עד 226,500 שקל, אשר ניתנת בתנאים מועדפים.

סיוע בהחלפת דירה ראשונה או החזר משכנתא או סיוע בשיפוץ דירה קיימת לאלמנות ויתומי צה"ל: אלמנת צה"ל זכאית להסתייע בהלוואה של עד 113,250 שקל לטובת החלפת דירתה, או במענק של עד 22,300 שקל לשיפוץ דירתה (ללא צורך בהחזר מענק זה כמובן), אם לא קיבלה בעבר מענק לאחת ממטרות הדיור הנוספות.

עוד זכאית אלמנת צה"ל לקבל סיוע בשכר דירתה, במידה שהיא עומדת בתנאים אשר נקבעו לכך.

יתום שטרם הגיע לגיל 30 שרכש דירה או בונה בית, או יחידת דיור על בית קיים למטרת מגוריו בטרם נישא זכאי למענק של 89,844 שקל.

סיוע לנכי צה"ל מחוסרי דיור

נכי צה"ל מחוסרי דיור, הרוכשים דירה ראשונה בקומה נמוכה, זכאים למענק של בין 25,700 שקל ועד ל-94,500 שקל בגין רכישת דירה זו. נכי צה"ל שמחליפים את דירתם ועוברים מדירה הממוקמת בקומה גבוהה לדירת אחרת הממוקמת בקומה נמוכה, זכאים למענק של עד 51,400 שקל בגין החלפת הדירה.

הכותב הוא עו"ד מומחה בתחום הנדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully