וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה עתירה של עיריית פ"ת נגד תכנית הבנייה בכפר סירקין

19.4.2017 / 14:22

עיריית פתח תקווה והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הגישו באחרונה עתירה מנהלית נגד התכנית לבניית אלפי דירות במחנה הצבאי, אולם ביהמ"ש דחה אותה: "לא נכון כלל ועיקר לערב את ביהמ"ש לעניינים מנהליים בשלבי תכנון ראשוניים ומקדמיים"

תכנית שלד מתחם סירקין פתח תקווה פ"ת נדלן נדל"ן. ארי כהן מתכננים ובוני ערים בע"מ,
הדמיית תכנית השלד בכפר סירקין/ארי כהן מתכננים ובוני ערים בע"מ

בית המשפט המחוזי מרכז לוד דחה היום (רביעי) את העתירה המנהלית שהגישו עיריית פתח תקווה והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיר נגד תכנית השלד של המחנה הצבאי סירקין להקמת אלפי דירות.

בעתירה נגד הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, נדרש בית המשפט לבטל את אישורה של תכנית השלד למתחם סירקין, ולהורות לוועדה לא להמשיך ולקדם את התוכנית עד להכרעה בעתירה המנהלית. העותרות כינו את התכנית "נמהרת והרסנית". עוד צוין שם כי מדובר ב"שכונה בממדים של עיר, עתידה לקום ולהפוך את תושביה כמו גם את תושבי פתח תקווה וסביבתה לנצורים תחת קטסטרופה תחבורתית".

שופטת בית המשפט המחוזי, ורדה מרוז, קבעה בהחלטתה כי לא ניתן לתקוף תכנית שלד, "אשר כל כולה מתווה לעקרונות יסוד בבחינת אבני דרך לשם תכנון תכניות מפורטות". עוד ציינה כי "דומה, כי באמצעות הבקשה והעתירה, מעלות המבקשות את מחאתן כצעד אסטרטגי - הא ותו לא".

עוד נקבע כי "לא נכון כלל ועיקר לערב את בית המשפט לעניינים מנהליים בשלבי תכנון ראשוניים ומקדמיים שאינם ניתנים לתקיפה ישירה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

12 אלף דירות במקום בסיס צבאי

נזכיר כי בחודש פברואר האחרון אישרה הוועדה המחוזית מרכז את תכנית השלד לכפר סירקין, אשר גובשה והוגשה בהתאם להחלטת הממשלה לפינוי מחנות צה''ל במרכז הארץ לדרומה וכן תכנונם ופיתוחם של השטחים המתפנים לטובת פיתוח עירוני של מגורים ותעסוקה.

שטחה של התכנית כ-2,600 דונם והיא מציעה בנוסף לפיתוח 12 אלף יחידות דיור גם הקמת 365 אלף מ"ר עבור מסחר ותעסוקה, שטחי ציבור, שטחים פתוחים ותשתיות. במסגרת התוכנית מוצע שטח בהיקף של כ-200 דונם המיועד לתכנון עתידי.

התוכנית הציגה את עקרונות הפיתוח של שטח המחנה הצבאי, הכוללים שימור ופיתוח שני פארקים לאורך הנחלים מזור ושילה, וכן פארק המשמר חורשת אקליפטוסים ותיקה בסמוך לכפר סירקין. במסגרתה אף תפותח תחנת הרכבת "סגולה" הסמוכה.

דניאלה פוסק, מתכננת המחוז בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז שבמנהל התכנון, אמרה עם החלטת בית המשפט כי "לאחר שהוסר המכשול המשפטי, מחוז מרכז במנהל התכנון ימשיך לקדם את הפרויקט באופן מקצועי, תוך שמירה על האיזון בין ההיבטים והצרכים השונים במרחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully