וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמסה חמסה: המגדל החמישי בגובהו בעולם הושק בסיאול

בזמן שבצפון קוריאה עסוקים ברוחות מלחמה, בחלק הדרומי של חצי האי מתרגשים לרגל פתיחת המגדל החמישי בגובהו בעולם שצפוי לעמוד גם ברעידות אדמה חזקות במיוחד

מגדל  Lotte World Tower בסיאול. GettyImages
555 מטרים, 3,000 טונות של פלדה והמעלית המהירה בעולם/GettyImages

למקרה שחשבתם כי גורדי השחקים הפכו לטרנד חולף המדשדש עם השנים, תנו לנו לספר לכם על מגדל חדש המושק בימים אלה. מדובר במבנה עצום שהתרומם בשמי סיאול אשר בדרום קוריאה, והוא מרקיע ל-555 מטרים. יש בו 123 קומות והוא מוכתר למגדל החמישי בגובהו בעולם. המגדל שזכה לשם: Lotte World Tower תוכנן כבר לפני 13 שנים. תחילת בנייתו החלה ב-2011 והסתיימה בדצמבר האחרון. למרות הבנייה הידועה כמהירה ביבשת המזרחית המגדל החדש התעכב בשל תקני הבטיחות בסיאול, שהפכו למחמירים יותר עם השנים. זה קורה לאור רשלנות רבה באתרי בנייה ומקרי מוות של פועלים.

לקריאה נוספת:
בקרוב בקופנהגן: שני מגדלים וגשר מעל המים שמחבר ביניהם
יערות בשחקים: כך זה נראה בסינגפור
הכירו את המגדל הארוך ביותר בניו יורק

מגדל  Lotte World Tower בסיאול. GettyImages
נקודת התצפית המרהיבה של המגדל בסיאול/GettyImages

למגדל החדש צורת אדריכלית מיוחדת של קונוס עשוי מפלדה במשקל כולל המוערך בכ-3,000 טונות. המתכת שבה בחרו להשתמש במבנה האמור הינה מסוג לבן ומלוטש המעניק מראה אלגנטי, כשההשראה לכך נלקחה מהקרמיקה הקוריאנית. יחד עם זאת המגדל עטוף בחזית זכוכית שמשווה לו מראה קליל למרות השימוש בחומרים הכבדים. יש לציין עוד כי בשלבי הבנייה של זה נעשתה התחשבות מרבית במצבים של רעידות אדמה המגיעות ל-9 בסולם ריכטר - הידועות כהרסניות וככאלה שעלולות לגרום נזק חמור עד למרחק של 500 ק"מ ממוקד הרעש. החדש של הדרום קוריאנים בדומה למגדלים הגבוהים בעולם, כולל קניון ענק, משרדים פרטיים, מלון יוקרתי ומגורי פאר. בגג המבנה יש כבר תצפית שעל פי הערכות צפויה למשוך אליה 50 מיליון מבקרים בשנה, שייהנו משימוש במעלית הנחשבת למהירה ביותר בעולם - נכון לעתה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מגדל  Lotte World Tower בסיאול. GettyImages
הקניון שנמצא במגדל משלב קירות אינטרקטיביים/GettyImages

מגדל Lotte World Tower תוכנן על ידי משרד האדריכלים הבינלאומי "קוהן פדרסן פוקס" הכולל שישה משרדים ברחבי העולם מניו יורק, לונדון, אבו דאבי וגם בסיאול. מבט חטוף על רשימת הפרויקטים שעליהם חתומים אדריכלי המשרד ומיד אפשר להבין מדוע נבחר להוביל את המגדל החדש שאחראי על מוזיאונים; בנקים; מרכזי תרבות; אוניברסיטאות; מטה חברות גדולות (סמסונג, יוניליוור, IBM ועוד); מלונות, קניונים וחנויות דגל של מותגי אופנה.

מגדל  Lotte World Tower בסיאול. GettyImages
המגדל הושק בתחילת אפריל עם מסיבה גדולה וזיקוקי דינור שיצאו מתוך המבנה/GettyImages
מגדל  Lotte World Tower בסיאול. GettyImages
מבט על הקניון שנמצא במגדל/GettyImages
מגדל  Lotte World Tower בסיאול. GettyImages
וכך נראה חדר רחצה בחדר במלון היוקרתי שבמגדל/GettyImages
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully