וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופנהגן מפתיעה עם יציאה נדלני"ת חדשה

בזמן שאצלנו עסוקים בהריסתו של גשר מעריב, בבירת דנמרק מתכוננים לפצצת נדל"ן מרעישה: גשר המחבר בין גורדי השחקים מעל הנמל

מגדלים חדשים וגשר בקופנהגן. הדמיות, אתר רשמי
הגשר החדש לא יפריע לכניסת האוניות לנמל/אתר רשמי, הדמיות

תשכחו כל מה שידעתם על מפלצות המגדלים העצומות שמככבות בשמי ניו יורק ודובאי. בשורה חדשה ומפתיעה מגיעה דווקא מקופנהגן, בירת דנמרק, החושפת תכנית בנייה שאפתנית במיוחד. זאת, כוללת שני מגדלים וגשר שמחבר ביניהם שיתנשא לגובה של 65 מ' מעל פני המים. האחראי לתכנית האמורה הוא משרד אדריכלים השוכן בניו יורק ובראשו עומד האדריכל סטיבן הול. מן הראוי לציין כי הול אמנם קיבל לאחרונה אור ירוק לביצוע התכנית הגרנדיוזית שהציע, אך המתין לה כמעט שמונה שנים מרגע שזכה בתחרות שנערכה עבור ביצוע הפרויקט ב-2008. בתחרות זאת הול נבחר פה אחד על ידי צוות שופטים מקצועי, שראה בתכניותיו אמירה חדשנית ומתוחכמת שתמשוך תשומת לב של רבים, מחוץ לגבולות דנמרק. אלא שהבנייה התעכבה תקופה ארוכה כתוצאה ישירה למיתון הכלכלי שפקד את אותה השנה והיום, היא מניעה גלגליה מחדש.

התכנית של הול כוללת שני מגדלים שיאכלסו בתי מלון ומשרדים. אלו יתרוממו בצדדים מנוגדים של נמל קופנהגן שידוע כמרכז ספנות משגשג. שער L ימוקם בצד הרציף המפורסם "לאנגליניאה", ושער M בצד הרציף Marmormolen. גובה הגשר (65 מ') יאפשר מספיק מרווח וגובה בטיחותי בעבור ספינות שייט שיעברו מתחת. הגשר למעשה נחשב לדובדבן שבקצפת. הוא יבנה עם כבלי פלדה שיתמכו במשקלו וחלקו התחתון יצבע בגוונים בהירים של צהוב וכתום. משטחי האלומיניום שיוצמדו לתחתיתו יהיו מוארים בשעות החשכה כדי ליצור השתקפויות על פני המים שמתחת, וכך יווצר מראה כללי של ציור אימפרסיוניסטי.

החידוש המשמעותי בבניית הפרויקט של הול בא לידי ביטוי באתגר של המים הזורמים מתחת לגשר. אי אפשר שלא להזכיר בנסיבות אלו כמובן את מגדלי פטרונס (Petronas)השוכנים במלזיה, מתנשאים לגובה של 452 מ'. בין שני התאומים האדריכליים הללו מחבר גם כן גשר שגובהו 170 מ' ואורכו 58 מ'.

אז בזמן שאצלנו, כאן בלבנט עסוקים בהריסתו של גשר מעריב בתל אביב לטובת בנייה של רכבת קלה, ברחבי העולם מחממים במרץ מנועים לבנייתם של גשרים מתוחכמים המחברים בין גורדי שחקים.

עוד באותו נושא

מגדלים חדשים וגשר בקופנהגן. הדמיות, אתר רשמי
65 מ' מעל המים בקרוב בקופנהגן/אתר רשמי, הדמיות
מגדלים חדשים וגשר בקופנהגן. הדמיות, אתר רשמי
בשעות החשכה הגשר יאיר את המים ויווצר מראה של ציור אימפרסיוניסטי/אתר רשמי, הדמיות
מגדלים חדשים וגשר בקופנהגן. הדמיות, אתר רשמי
תחתית הגשר תצבע בצבעים בהירים/אתר רשמי, הדמיות
מגדלים חדשים וגשר בקופנהגן. הדמיות, אתר רשמי
סקיצות הפרויקט של משרד האדריכלים/אתר רשמי, הדמיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully