וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלצת נדל"ן חדשה תתרומם בשמי לונדון

24.10.2015 / 13:10

גורד שחקים חדש צפוי להתרומם בשמי לונדון. הוא יתנשא לגובה 224 מ' ויכלול 200 דירות, קומות מסחר וגן בוטני. האם הבריטים מוכנים לעוד מבנה שיפצע להם את קו הרקיע?

מגדל חדש יבנה בלונדון בתכנון רנצו פיאנו. הדמיות,
מה מצפה לתושבים הבריטים באזור פדינגטון?/הדמיות

תושבי לונדון עוד לא הספיקו לעכל את המפלצת הנדלני"ת ושמה "השארד" (רסיס) - גורד השחקים הגבוה והיקר ביותר באיחוד האירופי שגרף קיתונות של ביקורת וכבר, אותו אדריכל שאחראי לו - רנצו פיאנו, מטיל פצצה נוספת על העיר. מגדל חדש בבירה האירופית קורם עור וגידים בימים אלה ממש. הוא צפוי להתרומם לאוויר ברחוב לונדון 31, שם ניצב בעבר בניין המשרדים של הדואר המלכותי בפדינגטון. "נכון להיום, המרחב הציבורי בפטינגדון עני ולא מפותח" ציין פיאנו בהודעה רשמית שניתנה לעיתונות. "נוצר סביבו גודש חוסם שצפוי להיפתר הודות לתכנית החדשה. אולי זו תהיה הסנונית הראשונה והזרז לשיפור האזור, כשהוא טומן בחובו פוטנציאל לשיפור המרחב הקיים".

המגדל החדש צפוי להתרומם לגובה של 224 מ' על פי התכנון. הוא יכלול 65 קומות ובהן, 200 דירות למגורים. בקומה ה-60 יהיו מסעדות, קומות 61-62 יאכלסו חנויות וגינת גג שתעוצב על פי המודל של גני קיו (הגנים הבוטניים המלכותיים). שלא כמו השארד, הכולל אזכור לצריחים המחודדים של הכנסייה ההיסטורית בלונדון, המגדל החדש יתאפיין בצורה גלילית. הוא יהיה הרביעי בגובהו בלונדון אחרי השארד שמתנשא לגובה 306 מ' וכולל 87 קומות, מגדל כיכר קנדה 1 שגובהו 235 מ' עם 50 קומות ומגדל הרון בן 230 מ' ו-46 קומות.

לא ברור עדיין כיצד המקומיים יגיבו לתכנית של פיאנו, אך הזיכרונות של השארד הפומפוזי, שבנייתו הסתיימה רק לפני שלוש שנים הותירו חותם מר. שכן, המבנה חורג מקנה המידה הפורפורציונלי של בנייני לונדון ויש שגורסים כי גם מדובר במונומנט המצהיר על בצע ואי שוויון.

בחודש הבא (נובמבר 2015) עתידים להתפרסם נתונים נוספים על הבניין המתהווה. תאריך סיום בנייתו מתוכנן ל-2020 ועלותו כשישה מיליארד שקלים. לצורך ההשוואה המתבקשת, עלות בנייתו של השארד נאמדה על כ-8.8 מיליארד שקלים.

מן הראוי לציין כי האדריכל האיטלקי רנצו פיאנו (78), נחשב לאחד האדריכלים המוערכים בעולם וב-1998 זכה בפרס פריצקר לאדריכלות הנחשק. פיאנו אחראי בין היתר על תכנון מרכז פומפידו בפריז, מגדל הניו יורק טיימס סניו יורק ונמל התעופה הבינלאומי קנסאי של אוסקה. מספיק מבט חטוף ברשימת הפרויקטים שעליהם הוא חתום כדי להבין שהאדריכל הזה לא חושש מתכנון מבנים הגוררים אחריהם מסכת שלמה של ביקורות והשמצות. בדיוק מאותה הסיבה שאחרי שנים מספר התכנון מוכיח את עצמו כיעיל ומוצלח. "הבניין החדש" כך ציין פיאנו במעמד חשיפת התכניות "ישקף את חשיבותו של האזור כשער ללונדון".

מגדל חדש יבנה בלונדון בתכנון רנצו פיאנו. הדמיות,
200 דירות, קומות מסחר וגנים בוטניים/הדמיות
מגדל שארד בלונדון. ShutterStock
השארד בתכנון רנצו פיאנו בלונדון - הבניין היקר והגבוה ביותר באיחוד האירופי/ShutterStock
מגדל שארד בלונדון. ShutterStock, ShutterStock
השארד פוצע את קו הרקיע של הבירה הבריטית/ShutterStock, ShutterStock
מרכז פומפידו. ShutterStock
גם על מרכז פומפידו היו קיתונות של ביקורת וגם אותו רנצו פיאנו תכנן/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully