וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכמה נמכרה דירת 3 חדרים במרחק 20 דקות נסיעה מת"א?

18.4.2017 / 16:29

דירה בשטח של 85 מ"ר עם מרפסת, חניה ומחסן בקומה ה-14 בבניין חדש בשכונת נווה סביון באור יהודה נמכרה ב-1.615 מיליון שקל. האם העסקה אטרקטיבית ביחס לשוק? בדקנו

רחוב שיזף אור יהודה. google street view, צילום מסך
רחוב שיזף בשכונת נווה סביון באור יהודה/צילום מסך, google street view

באחרונה נמכרה ברחוב שיזף שבשכונת נווה סביון בצפון אור יהודה דירת 3 חדרים תמורת 1.615 מיליון שקל. מדובר בדירה בשטח של 85 מ"ר עם מרפסת בשטח של 10 מ"ר בקומה השמינית מתוך 14 קומות בבניין מגורים חדש שנבנה בשנות ה-2000. לדירה יש גם חניה ומחסן. האם מדובר בעסקה אטרקטיבית?

לפי לוח הדירות באתר מדלן, המחיר הממוצע של דירות 3 חדרים בשכונה עומד על כ-1.614 מיליון שקל - סכום המשקף מחיר של כ-20 אלף שקל למ"ר. המשמעות היא שמחיר העסקה משקף את מחירי השוק בשכונה. עם זאת, יש לקחת בחשבון שהמחיר הממוצע של דירות 3 חדרים בנווה סביון מורכב מממוצע עסקאות כאלה בשני סוגי בניינים הנפוצים בשכונה: בני 9-15 קומות ובני 5 קומות.

בבחינת הנתונים עולה כי ביחס לדירות הנמכרות בבניינים הגבוהים, נראה שמחיר העסקה משקף מחיר הנמוך במקצת ממחיר השוק. לפי סניף אנגלו סכסון באור יהודה שסגר את העסקה, ייתכן שהפער במחירים נובע מכך שכיווני האוויר בדירה פונים לצפון ולמזרח, וגורמים לה להיות מוצלת וקרירה יותר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סביבת הנכס

לדברי אלעד ויסמן, חוקר שכונות באתר מדלן, "נווה סביון היא שכונה חדשה יחסית, שהוקמה לפני כ-20 שנה. הבנייה בשכונה היא של בתים צמודי קרקע ובניינים נמוכים, למעט האזור המרכזי שלה - המאופיין בבניינים בני עד כ-15 קומות. השכונה ממוקמת בכניסה לעיר, כך שההגעה והיציאה קלות ומהירות יחסית".

ויסמן מציין כי הקרבה לכביש 461 המוביל לכיוון תל אביב, משרתת בצורה טובה את התושבים שעובדים מחוץ לעיר. "פרט ליתרון הנגישות, לשכונה מאפיינים ייחודיים בעיר, בהם אוכלוסייה חזקה והיצע שטחים ירוקים ומטופחים, שהפכו אותה לאחת המבוקשות באור יהודה", הוא מציין.

בסניף אנגלו סכסון אור יהודה מוסיפים כי דירות דומות נמכרות לרוב במחיר גבוה יותר ממחיר העסקה. "המחיר אטרקטיבי, בהינתן העובדה שמדובר בדירה חדשה יחסית, בשכונה יוקרתית שנמצאת במרחק נסיעה קצר מתל אביב, ובקרבה ליציאה מהירה מהעיר דרך כביש 461. רוב המתעניינים שהגיעו לראות את הדירה היו זוגות צעירים שחיפשו נכס למגורים בשכונה איכותית בקרבה למקומות העבודה בתל אביב. הדירה נמכרה לבסוף על ידי משקיע לזוג צעיר מאור יהודה שחיפש נכס לטובת מגורים", נמסר.

עסקאות בקרבת הנכס לשם השוואה

• בינואר 2017 נמכרה דירת 3 חדרים בשטח של 80 מ"ר ברחוב הדקל 13 תמורת כ-1.7 מיליון שקל – מדובר בסכום המשקף מחיר של כ-21 אלף שקל למ"ר. הדירה בקומה העשירית מתוך 15 קומות בבניין משנת 2005. לדירה מרפסת, חניה ומחסן.

• בספטמבר 2016 נמכרה דירת 3 חדרים בשטח של 82 מ"ר ברחוב שיזף 1 תמורת כ-1.655 מיליון שקל – מדובר בסכום המשקף מחיר של כ-20,200 שקל למ"ר. הדירה בקומה השישית מתוך 9 קומות בבניין שהוקם בסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת.

• באוגוסט 2016 נמכרה דירת 3 חדרים בשטח של 78 מ"ר ברחוב הדקל 7 תמורת כ-1.550 מיליון שקל – מדובר בסכום המשקף מחיר של כ-19,200 שקל למ"ר. הדירה בקומה ה-13 מתוך 14 קומות בבניין שהוקם בשנת 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully