וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר למשתכן במודיעין: הנחה של חצי מיליון שקל

2.4.2017 / 13:25

הושלם מכרז של תכנית הדיור המוזל במודיעין, במסגרתו ייבנו 3,600 דירות בשכונת מורשת בעיר. דירת 85 מ"ר תעלה החל מ-944 אלף שקל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית השכונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרדי האוצר והבינוי הודיעו היום (ראשון) כי הושלם מכרז מחיר למשתכן בעיר מודיעין להקמת 3,607 יחידי תודיור מוזלות בהנחה של יותר מחצי מיליון שקל ממחיר השוק. מחירה של דירת 85 מ"ר במודיעין הכוללת מרפסת, חניה, ומחסן יעמוד על כ-944,178 שקלים - כ-30% פחות ממחיר השוק. זאת מאחר שדירה דומה עולה בשוק הפרטי למעלה מ-1.3 מיליון שקל. מדובר בהנחה של יותר מ-400 אלף שקל.

הדירות שווקו על ידי רשות מקרקעי ישראל בשכונת מורשת (מתחם P) בעיר. יחידות דיור אלו מהוות את השיווק השלישי במספר, במסגרת הסכם הגג של מודיעין הכולל כ-12 אלף יחידות דיור. דירת 120 מ"ר, שבשוק הפרטי תעלה מעל ל-1.8 מיליון שקל, תזכה להנחה של יותר מחצי מיליון שקל ועלותה תהיה כ-1.2 מיליון שקל.

כ-20% מהדירות ששווקו יועדו 'לבני מקום (בני העיר מודיעין) ותמהיל הדירות יהיה מגוון ויכלול דירות בנות 3-5 חדרים. 30% מיחידות הדיור יהיו בנות 2 חדרים, 30% מהדירות יהיו בנות 3 חדרים והיתר יכללו 4-5 חדרים.

במסגרת הסכם הגג של מודיעין סוכם על פיתוח תשתיות, בניית מוסדות ציבור (בתי ספר וגני ילדים) וכן בניית מוסדות חינוך כגון ספריות, מתנ"סים, מועדוני נוער ומועדוני קשישים שיבוצעו על ידי עיריית מודיעין מכבים רעות. במסגרת ההסכם תוקם ועדת היגוי לליווי הפרויקט שחבריה יהיו נציגי רשות מקרקעי ישראל, משרד האוצר ומשרד הבינוי השיכון והעירייה.

לדברי שר האוצר משה כחלון, "ההשפעה החיובית של תכנית מחיר למשתכן ממשיכה להוכיח את עצמה עם הגדלת היצע הדירות לזוגות צעירים, הפעם במודיעין. הקבלנים מביעים אמון בשיטה, הרשויות המקומיות עומדות בתור, אנחנו מוצפים בפניות של זוגות צעירים ושל הוריהם. גם גורמים בעלי אינטרסים זרים שמנסים להכפיש את התוכנית לא יסיטו אותנו מלדאוג לזוגות הצעירים. האחריות על דיור במחיר הוגן היא של המדינה, ולאחר עשור של משבר דיור מתמשך המדינה סוף סוף דואגת להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully