וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבלנים: "מחירי הדירות ממשיכים לטפס - את הסחרור הזה חייבים לעצור"

26.3.2017 / 19:33

בכנס של ארגון קבלני מחוז חיפה אמר היו"ר, היזם חיים פייגלין: "למרות מאמצי הממשלה, רמות הסיכון של הקבלנים ממשיכות לעלות". יו"ר מטה הדיור באוצר, אביגדור יצחקי: "כדי לייצר תנאים נוחים ליזמים אנחנו מסירים חסמים - את 2016 סיימנו עם 111 אלף דירות"

בניינים בתל אביב. מרץ 2017. ראובן קסטרו
צילום: ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

"למרות מאמצי הממשלה, מחירי הדירות ממשיכים לטפס ורמות הסיכון של הקבלנים ממשיכות לעלות - את הסחרור הזה חייבים לעצור". כך אמר היום (ראשון) היזם חיים פייגלין, מנכ"ל חברת צמח המרמן ויו"ר ארגון קבלני מחוז חיפה בכנס שערך הארגון בעיר. פייגלין הציע להוריד את המיסוי על ענף הבנייה כאחד הפתרונות למשבר הדיור.

בכנס השתתף יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי, שהתייחס למשבר הקואליציוני ולחשש מהקדמת בחירות וכתוצאה מכך ירידה בהיצע הדירות. "התפקיד שלי הוא לאפשר לענף הנדל"ן בישראל לעשות את עבודתו - ולייצר את כמות הדירות הדרושות במדינה. זה לא פשוט אחרי שנים רבות שהזניחו את הענף. אז כדי לייצר את התנאים הנוחים ליזמים אנחנו מסירים חסמים, ואת 2016 סיימנו עם 111 אלף יחידות דיור בתכניות בניין (תב"ע) עיר מאושרות".

"המספר עוד יגדל השנה", הצהיר יצחקי אך הודה כי "יש עדיין בעיות שאנחנו פועלים כדי לפתור אותן. הוועדות המחוזיות מייצרות הרבה התניות למימוש תב"ע, כמו אי קבלת היתר עד לפתרון תחבורתי. יצרנו מכשיר שהוועדה הארצית יכולה לבטל כל התניה. אם יש בעיית תחבורה - שאנשים יעמדו עוד רבע שעה בפקק. אנחנו מקווים שהתחבורה הציבורית תיתן את הטון בשנים הקרובות".

אשר לדיור להשכרה והתחדשות עירונית אמר יצחקי: "ראשי הערים לא כל כך רוצים דירות להשכרה, אבל כבר השנה נשווק עוד 4,000 יחידות דיור. ניתן לראות פרויקט מאוכלס בהרצליה. זה עובד עד כה יפה מאוד. נושא ההתחדשות העירונית הרבה יותר מורכב. הקמנו 20 מנהלות שהמטרה שלהן היא שמי שתעמוד מול האזרח תהיה הרשות המקומית. אנחנו מבקשים מראשי ערים לערוך תכנית אב להתחדשות עירונית - למשל כל בית בקריית אונו יודע אם הוא בתכנית של פינוי בינוי תמ"א 38/1 או תמ"א 38/2. כך שגם כאשר היזם מגיע לבניין מסוים הוא כבר יודע מה ניתן לבנות שם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

יצחקי סיים את דבריו בפנייה לאנשי ענף הבנייה: "שיתוף הפעולה עמכם חשוב כדי לייצר דירות בישראל. אם לא נהיה תלויים אחד בשני נהיה תלויים אחד ליד השני", אמר. על כך השיב פייגלין: "ענף הבנייה נמצא כרגיל תחת מתקפה אבל יש גם נקודות אור. היו מספר חסמים שהשתחררו בזכות פעילות מטה הדיור כמו חסמי תכנון ופועלי בניין זרים".

עם זאת הדגיש כי עדיין קיימת בעיית מימון של חברות הביצוע. "חברות הבנייה הולכות ונכנסות למצוקה לא רק בשל חסם של אשראי בבנקים אלא בשל נתונים שלא משתקפים במדד תשומות הבנייה. המדד לא משקף את המציאות, והחברות המבצעות הולכות ונשחקות. זה משפיע על זמני ביצוע ואיכות הבנייה", טען.

נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק, השתתף גם הוא בכנס והתייחס לחתימת הסכם להבאת אלפי פועלי בנייה מסין בשבוע שעבר. "מדובר בהסכם מבורך עם פוטנציאל לאיתור והבאת עשרות אלפי עובדים מקצועיים לענף הבנייה בישראל. מיצוי פוטנציאל להבאת העובדים לענף הבנייה מכלל המדינות שאיתן יש הסכם בילטרלי יכול בהחלט לענות על הצרכים של ענף הבנייה בתחום העבודות הרטובות (טיח ריצוף ושלד) ולאפשר לנו, קבלנים בוני הארץ, לעמוד במשימה של הגדלת היקף הבנייה כפי שסומנה על ידי ממשלת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully