וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: דירות ל-200 סטודנטים במעונות אוניברסיטת תל אביב

12.3.2017 / 17:04

לאחר שמיעת התנגדויות הסטודנטים שחששו מהתייקרות שכר הדירה, אישרו ועדות התכנון תכנית להתאמת מתחם "בית מילמן" באוניברסיטת תל אביב למעונות עבור כ-200 סטודנטים. במקביל ייבנה מגדל מגורים חדש עם 90 דירות שימכרו בשוק הפרטי. צפו בהדמיות

בית מילמן מעונות סטודנטים תל אביב. אדריכל מוטי כסיף,
הדמיית הפרויקט: אדריכל מוטי כסיף/אדריכל מוטי כסיף

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז תל אביב שבמינהל התכנון הודיעה היום (ראשון) כי החליטה לאשר למתן תוקף תכנית במתחם מעונות הסטודנטים "בית מילמן" של אוניברסיטת תל אביב. במסגרת התכנית הוחלט לעגן את המתחם כמעונות בתב"ע (תכנית בניין עיר) ולשפץ אותו על ידי הוספת קומה - כך שיכלול מיטות עבור כ-200 סטודנטים. בסך הכול יכלול המתחם המחודש 50 יחידות מגורים עם שני חדרים. במקביל ייבנה מגדל מגורים עם 16 קומות ו-90 דירות חדשות בבעלות פרטית שיימכר לציבור הרחב.

לתכנית הוגשו התנגדויות מצד התאחדות הסטודנטים הארצית ואגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, שטענו כי היא תקטין את מספר הדירות שיוקצו לסטודנטים. זאת מאחר שכיום מציעה האוניברסיטה לסטודנטים 660 מיטות בסך הכול, מתוכן 250 במעונות בית מילמן, ובמקור הציעה התכנית 130 מיטות בלבד. עוד נטען כי התכנית תייקר את שכר הדירה בגלל הבעלות הפרטית, בזמן שהייעוד המקורי של בית מילמן היה עבור מגורים לאוכלוסיות מוחלשות שאין ביכולתן לשלם שכר דירה גבוה. ההתנגדות התקבלה בחלקה, והוחלט, כאמור, לשפץ את המבנה כך שיתאים ל-200 מיטות במקום 130 (לעומת 250 מיטות כיום).

התכנית משתרעת על פני שטח של כ-3 דונם וממוקמת ברחוב טאגור, בקרבת אוניברסיטת תל אביב וקניון רמת אביב שבשכונת רמת אביב בצפון העיר. בנוסף יוקם חניון תת קרקעי עם כ-6 קומות. לדברי דלית זילבר, יו"ר הוועדה, בשל מצבם הפיזי הירוד של מעונות בית מילמן נבחן הצורך בשיפוץ המבנה והתאמתו למגורים מודרניים לאוכלוסיית הסטודנטים.

נזכיר כי בית מילמן נבנה בראשית שנות ה-60 של המאה הקודמת כמעון לשיכון עולים, וכיום מתפקד כמבנה המשלב מעונות סטודנטים ומרכז מסחרי בקומת הקרקע הנקרא "מרכז טאגור". הקרקע ומבנה בית מילמן נרכשו מידי הסוכנות היהודית, וכיום המתחם נמצא בבעלות אנשי עסקים פרטיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בית מילמן מעונות סטודנטים תל אביב. אדריכל מוטי כסיף,
הדמיית הפרויקט: אדריכל מוטי כסיף/אדריכל מוטי כסיף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully