וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי קראת נישה? חלל עבודה משותף לאדריכלים בלבד

3.3.2017 / 10:32

חללי העבודה המשותפים, שהציעו עד עתה בעיקר משרד מעוצב עם אפשרות להתחבר למחשב נייד, משתדרגים ומתאימים את עצמם לנישות מקצועיות: היי-טקיסטים בתחום התחבורה, אמנים, ומתחם ייחודי לאדריכלים ומעצבים. צפו

יח"צ - חד פעמי

שוק חללי העבודה המשותפים, שפורח בשנים האחרונות לאחר שענקיות כמו ריג'ס או WEWORK התמקמו בו, הוביל לפתיחתם של עשרות מקומות חדשים בארץ – אך מרביתם מציעים מוצר דומה: חלל מעוצב להפליא, עם תפריט מגוון של עמדות עבודה ומשרדים שדורשים מחויבות נמוכה יחסית מצד הלקוחות. אלא שהתפריט הגנרי הזה, שעד כה משך בעיקר חברות סטארט-אפ מסוגים שונים, מתחיל אט אט להשתנות ולקבל צורה מזוקקת יותר. מתברר ש"הסטארט-אפ ניישן" שישראל הפכה להיות - בעיניי העולם וגם בעיניי עצמה - השפיעה רבות בשנים האחרונות גם על עולם הנדל"ן.

חלל עבודה שנפתח לאחרונה ברחוב שוקן 7 בתל אביב, בלב אזור התעשייה והמלאכה הישנים של דרום העיר, מדגים היטב את המגמה החדשה ומציע לראשונה קונספט אחר: חללי עבודה נקיים ונטולי עיצוב-יתר, שבהם סדנת ייצור דיגיטלית הכוללת מדפסות תלת מימד, מכונת חיתוך בלייזר, עמדות עבודה מיוחדות המיועדים לאדריכלים ומעצבים - וללא שלטים גדולים ונוצצים בחזית הבניין.

אבל לא מדובר במוצר בוטיקי, המיועד לנישה מקצועית קטנה. "החברות הגדולות פונות כיום למכנה המשותף הרחב ביותר שכולל מקצועות חופשיים שזקוקים לטלפון ומחשב. אבל יש כיום כ-5,000 אנשי מקצוע עצמאיים בתחומי האדריכלות והעיצוב, שעובדים בחללים שונים. רובם עובדים מהסטודיו שלהם, או מעמדות אישיות בשכירות משתנה, וחלקם - בבתי קפה או בחללי עבודה משותפים שלא מתאימים לצרכים שלהם", אמר בראיון לוואלה! NEWS מייסד המיזם, מתן לאוב, יזם ואדריכל במקצועו שהקים את המקום בשיתוף עם אמו, אדריכלית ובעלת משרד האדריכלות הוותיק אריקה לאוב אדריכלים. "הרעיון להקים את ש'7 נולד מתוך ההבנה שיש למקצועות האלה דרישות מאוד ספציפיות – ושנכון להיום, השוק לא נותן להם כל מענה", הוא מדגיש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחם ש 7/מערכת וואלה!, צילום מסך

החלל של ש'7, המשתרע על שטח של 420 מ"ר ברחוב שוקן בתל אביב, מציע תפריט מגוון למדי של מחירים ואפשרויות עבודה, אך מייסדיו מציינים כי יש לחלל הזה עוד מטרה והיא לספק עולם תוכן מקצועי לקהילה פעילה של אדריכלים ומעצבים בלבד. "כשעובדים עם קהילה מקצועית ספציפית כמו אדריכלים ומעצבים אפשר להציע להם מרכז תוכן שלם – וזו אחת המטרות המרכזיות של ש'7. הכוונה היא להרצאות, אירועים מקצועיים, תערוכות ותחרויות. נוסף על הרצון לתת לאנשי המקצוע משרד או חלל לעבוד בו, הכוונה היא לאפשר להם להיות חלק ממרכז של מחקר ופיתוח וחממה לחדשנות יזמית לענף הבנייה", מציין לאוב.

הפלטפורמה הייחודית של ש'7 עשויה להישמע כמוצר יוצא דופן, אך במידה רבה היא מסמלת את מה שקורה בתחומים רבים כיום - במסגרת החיפוש העולמי הגובר אחר המודל הטבעי של קהילות. החיפוש הזה כולל לא מעט מודלים אלטרנטיביים שנולדו בשנים האחרונות לאורח החיים העירוני המנוכר, וכולל גם אינספור קהילות שפורחות ברשתות החברתיות – החל מקהילות של הורים ושל שכונות, וכלה בקהילות מקצועיות שמייצרות שיח מקצועי ומתחזקות נטוורקינג ממוקד למטרותיהן. לתנועת הקהילות הזו יש כאמור גם ביטוי נדל"ני – שחללי העבודה המשותפים זיהו בחוכמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחם אייכה/מערכת וואלה!, צילום מסך
לא בטוח שדימוי האמן המיוסר, הפועל בתקציב דל ומתקשה להתפרנס, הולך יד ביד עם שאר מתקני המקום המפוארים, בהם מרחבי עבודה פרטיים ומעוצבים, סוויטות עבודה וגם מתקני חדר כושר, בריכת שחייה, פאטיו ומקלחות

אדריכלים אינם הקהילה המקצועית היחידה שעולם החללים המשותפים זיהה כצורך. בין נווה צדק לפלורנטין בתל אביב נפתח בימים אלה חלל עבודה קהילתי בשם "אייכה" שפונה לקהילות אמנים, יוצרים ואנשי תקשורת. "אנחנו פונים לקהלים נוספים שאינם סטארטאפים ובהם יוצרים, גלריות לאמנות, במאים, אנשי תקשורת, סופרים, או כותבים. חברי הקהילה שלנו יכולים לארח במקום תערוכות, כיתות אמן או כל פעילות תרבותית אחרת והתוכנית השנתית שלנו כוללת אירועי תרבות, אמנות ומוזיקה לצד סדנאות כתיבה, או כיתות אמן", אומרת שרון חן, מנכ"לית ומייסדת המקום.

בדומה לש'7, גם בתפריט של אייכה ניתן למצוא שירותים לא שגרתיים – בדמות אולפן צילום וטלוויזיה, חדר הקרנה וגלריה לאמנות, אלא שלא בטוח שדימוי האמן המיוסר, הפועל בתקציב דל ומתקשה להתפרנס, הולך יד ביד עם שאר מתקני המקום המפוארים, בהם מרחבי עבודה פרטיים ומעוצבים, סוויטות עבודה וגם מתקני חדר כושר, בריכת שחייה, פאטיו ומקלחות.

מרכז אחר שנפתח אף הוא בעיר ללא הפסקה, מושך אליו אמנם סטארטאפיסטים – אך רק כאלה הפועלים בתחום התחבורה. החלל החדש, שנפתח תחת השם DRIVE, מהווה מרכז חדשנות לתחבורה ומציע גם חממה טכנולוגית שתשרת סטארט-אפים בתחום זה בלבד, תחת חסותן של יצרניות הרכב וולבו, הונדה סיליקון וואלי, חברת השכרת הרכב הבינלאומית 'הרץ' וחברת הטלמטיקס איתוראן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחם אייכה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו לא מקבלים לכאן כל סטארט-אפ. המטרה היא ליצור קהילה ייחודית של סטארטאפים בתחום התחבורה, מתוך ההבנה שהקהילה הזו גדלה וצומחת במהירות בשנים האחרונות. אם לפני 4 שנים היו 70 חברות הזנק בתחום, הרי שכיום יש בישראל כ-400 סטארט-אפים הפעילים בתחום התחבורה", מציין בשיחה עם וואלה! NEWS בועז ממו, מנכ"ל DRIVE.

"הצמיחה המשמעותית התרחשה בשלוש השנים האחרונות כי התעשייה הזו עוברת שינוי דרמטי שנובע משילוב של שתי מגמות מרכזיות: מגמת הכלכלה השיתופית שמשפיעה מאוד על עולם הרכב – אובר, קאר טו גו ומיזמים נוספים שמעודדים הפחתת בעלות על כלי רכב וגם המגמה הטכנולוגית שמביאה לעולם את הרכב החשמל והרכב האוטונומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully