וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: התחזה לבן שר - וקיבל מיליונים על שיפוץ שהרס את הבית

21.2.2017 / 8:12

בני זוג מכוכב יאיר שביקשו לתקן נזילה בגג ביתם, מצאו את עצמם בהליך שיפוצים שנמשך שנים, עלה עד כה 4 מיליון שקל - ועדיין לא הושלם. תביעה שהגישו שופכת אור על פרטי הפרשה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנזילה בגג נהפכה לתיקון ב-4 מיליון שקל/מערכת וואלה!, צילום מסך

תביעה שהוגשה בימים האחרונים לבית המשפט המחוזי מרכז, חושפת סיפור כמעט דמיוני על בני זוג מכוכב יאיר שביקשו לתקן נזילה פשוטה בגג ביתם, אך מצאו את עצמם במרכזו של פרויקט שיפוצים ועבודות אינסופי, שעלה להם מיליוני שקלים, נמשך מספר שנים, החריב את ביתם והפך אותו למבנה מסוכן – ולמרבה האבסורד עד היום לא בא על סיומו.

במסגרת התביעה טוענים השניים כי תיקון קל של נזילה בגג ביתם הפך ברבות השנים לשיפוץ ממושך, שבו נשפכו 40 טונות בטון על גג המבנה באופן שהפך אותו למבנה לא בטיחותי, חייב אותם בשורה של פעולות נוספות שעלו להם מיליוני שקלים - בעוד שהבעיה המקורית כלל לא באה על פתרונה.

התביעה הלא שגרתית מגוללת את סיפורם של עולים מארצות הברית שקבעו את ביתם בכוכב יאיר. לפני כמה שנים ביקשו השניים, המתגוררים בנכס עם 6 ילדיהם, לתקן נזילה שהתגלתה בגג ביתם והתקשרו עם התובע. "תחילה, הציג עצמו הנתבע במצגי שקר וטען כי הוא בנו של השר לשעבר פרופ' שלמה בן עמי. הוא הציג עצמו כמהנדס בישראל, כחבר בהתאחדות קבלני השיפוצים, כארכיטקט, כבעל תואר דוקטור PHD וכיועץ הישראלי לבנייה ירוקה היחיד בארץ להתאחדות הקבלנים", לשון התביעה.

"במקביל, קנה הנתבע את ליבם של התובעים בסיפור חיים קורע לב כביכול, על אודות משפחתו ההרוסה, ילדיו הקטנים, רעייתו הראשונה שלטענתו הפכה לצמח, אשפוזו למשך שנה בבית חולים לחולי נפש לאחר שהוכרע על ידי האהבה, התאוששותו המופלאה, שירותו הצבאי במסגרת הצבא הגרמני באפגניסטן ופציעתו במהלך שירותו הצבאי ועוד. הנתבע סיפר כי רעייתו הראשונה נהרגה בתאונת דרכים איומה והותירה אותו עם שלושת ילדיהם. בדיעבד, התברר לתובעים, כי לא דובים ולא יער", נכתב.

במרכזה של התביעה, שהגישו עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און על סך 5 מיליון שקל, אדם שהציג את עצמו כמהנדס, בנו של שר החוץ לשעבר שלמה בן עמי, וכמי שהתיימר להיות איש מקצוע מבוקש מתחום השיפוצים שביצע עבודות בבית ראש הממשלה ובבתי שרים בכירים. נתבעת נוספת היא רעייתו, שעל פי כתב התביעה הוצגה בפניהם כעובדת בכירה בבנק לאומי והיתה לטענתם שותפה לתרמית – במסגרתה נאלצו בני הזוג לשלם יותר ממיליון שקל בפרשת תרמית ממושכת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

כתב התביעה מגולל את אינספור הבעיות שאותרו לטענת התובעים במהלך שנות עבודתו של בעל המקצוע לכאורה בביתם. "הנתבע הציג בפני התובעים אבחון חמור ומבהיל ביותר, לעניין ליקויים מזעזעים אותם מצא בביתם, וקבע שיש לבצע תיקון מקיף יותר. אגב כך חיבל בביתם של התובעים ויצר בו נזקים עצומים, כדי לשכנע את התובעים לשלם לו ממון עתק על מנת שיתקנם".

הפרשה המסועפת המתוארת בכתב התביעה כוללת סיטואציה שבה שפך הנתבע 40 טונות בטון על גג ביתם של הנתבעים וחייב אותם בסכומי עתק על הפעולה המאסיבית. על פי כתב התביעה, בני הזוג התמימים התבקשו לשלם על כל אחד ממשטחי הבטון סכומי עתק שנעו בין 25 אלף שקל ל-36 אלף שקל, בעוד שבדיעבד גילו כי מחירו של משטח בטון הוא 3,500 3,000 שקל בלבד. דו"חות מומחים שצורפו לכתב התביעה מצאו כי נכון להיום יש מפגעים חמורים במבנה, כולל חומרים מסוכנים שהושארו בו, סכנה ליציבותו בשל משטחי הבטון הרבים ומפגעי בטיחות נוספים.

ואולם מעבר למסכת השיפוצים האינסופית אותה מגוללים השניים בתביעתם, כוללת התביעה גם סיפור נוסף, שבו שוכנעו לטענתם על ידי הנתבע למכור את ביתם. בתביעה נכתב כי הנתבע הצהיר כי "אוליגרך מחו"ל שעימו הוא עובד", מתעניין ברכישת ביתם ומציע לרכוש את הנכס – לאחר שהנכס ישופץ. בהמשך מתואר כיצד בביתם התייצב אדם, בליווי מתורגמנית, שהציג את עצמו כאיש עסקים המעוניין לרכוש את הנכס אך ורק אם הנתבע יאשר כי הנכס מצוי במצב טוב.

"התובעים כמובן לא ידעו, כי כל סיפורי הנתבע עורבא פרח, וכי אותו "אוליגרך מחו"ל", שהביא אליהם הנתבע, חנוט בחליפה ומלווה במתורגמנית, אינו אוליגרך כלל, אלא דודה של הנתבעת, רעייתו של הנתבע", נכתב.

בכתב התביעה דורשים התובעים מהנתבעים כ-5 מיליון שקל בגין הנזקים שגרמו הנתבעים ובגין החזר הסכומים ששולמו להם. טרם הוגש כתב הגנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיפוץ בלתי נגמר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על פי התביעה חוייבו בני הזוג בסכומי עתק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנזקים שנגרמו בבית/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully