וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובע חדש במערב לוד יוסיף כ-11,300 דירות – 30% להשכרה

1.2.2017 / 8:54

אל שולחנה של הוותמ"ל תגיע היום תכנית חדשה להרחבתה של העיר לוד. התוכנית כוללת תוספת של 11,300 דירות חדשות במערב העיר, הרחבת תחנת הרכבת הקיימת וגם הקצאה של כ-30% מהדירות לטובת השכרה ארוכת טווח

שכונת שניר בלוד. ראובן קסטרו
לוד/ראובן קסטרו

כחצי שנה לאחר שהוכרזה כמתחם מועדף, מגיעה התוכנית להרחבת העיר לוד לשולחנה של הוותמ"ל: התוכנית כוללת את הקמתו של רובע חדש בלוד, בהיקף של כ-11,300 דירות חדשות שיוקמו במערב העיר – כ-30% מהן יוקצו לטובת דירות להשכרה ארוכת טווח. התוכנית החדשה, המקודמת על ידי החברה הממשלתית "דירה להשכיר" ועיריית לוד, צפויה להיות מוקמת בסמוך לכביש 200 ובסמוך לתחנת הרכבת הקיימת גני אביב – שאף היא תשודרג במסגרת המהלך.

הוותמ"ל, הוועדה המיוחדת שהוקמה לטובת קידום מואץ של מתחמי דיור גדולים (תכניות בנות 750 יחידות דיור ומעלה), תדון בתוכנית החדשה לקראת הפקדתה. תכנית הרחבתה של לוד משתרעת על פני שטח של כ-1,600 דונם, הממוקם כאמור משני עבריו של כביש 200 המתוכנן, וכוללת תמהיל מגורים מגוון בצפיפות של כ-23.4 דירות לדונם. בחברת דירה להשכיר ציינו כי התוכנית כוללת גם את בנייתם של מבני ציבור לאוכלוסיית האזור, לצד שטחי מסחר תעסוקה ומגורים, שטחים פתוחים וכן תכנית להרחבתה של תחנת הרכבת. מיקומה של התוכנית, בסמוך לשכונות גני אביב ופרדס שניר, צפוי ליצור רצף של רחובות עירוניים מסחריים המקשרים ויוצרים המשכיות בין הקיים לחדש.

מנכ"ל חברת דירה להשכיר, עוזי לוי ציין כי הליך קידומה של התוכנית היה מהיר במיוחד: "התוכנית הוכרזה בקבינט הדיור כמתחם מועדף ב 23.5.16 ובפרק זמן קצר, היא מובאת לדיון להפקדה. מדובר בקידום תכנון מהיר מאוד, בטח עבור היקף דירות משמעותי כל כך בלב אזור הביקוש".

לדבריו, "הקרבה לתחנה והזמינות של תחבורה ציבורית בכביש 200 תועיל לאוכלוסייה המקומית כפוטנציאל חיבור נוח למטרופולין שאינו נסמך על שימוש ברכב פרטי. מדובר על עוד צעד אחד משמעותי בהפיכת העיר לוד לאלטרנטיבה מועדפת למגורים במרכז הארץ".

אחד המוקדים בתוכנית הינו "שלד ירוק" - המחבר שטחים פתוחים בעיר הקיימת לפארק רובעי-עירוני חדש שיוקם משני עבריו של כביש 200 הממוקם באזור בו קיים מטע אקליפטוסים. "הפארק מקושר לשטחים הפתוחים והחקלאיים ממערב לרובע בשדרות עירוניות, כך שנוצר שלד ירוק רציף ומוגדר בין העיר הקיימת לרובע החדש ולשטחים הפתוחים. שלד זה יאפשר קשר יומיומי ומידי לשטחים הפתוחים והחקלאיים", ציינו בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully