וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיה לפוליטיקאים בגרמניה: לא מצליחים לשכור משרד

17.1.2017 / 9:52

פוליטיקאים משתי מפלגות קיצון בגרמניה מדווחים כי הם אינם מצליחים לשכור משרדים, לאחר שבשנה החולפת חוששים בעלי נכסים להשכיר להם שטחים – מחשש להתקפות אלימות וונדליזם

הפגנה בגרמניה. GettyImages
הפגנה בגרמניה/GettyImages

למפלגת השמאל הגרמני "די לינקה" ולמפלגה הימנית "אלטרנטיבה לגרמניה" (AFD) יש מעט מאוד מן המשותף בכל הנוגע לעמדות פוליטיות, אך בתקופה האחרונה ניכר כי שתי המפלגות חולקות בעיה משותפת, דווקא מתחום הנדל"ן: העיתון הגרמני סודויטש צייטונג מדווח כי במזרח גרמניה נתקלים הפוליטיקאים מקרב שתי המפלגות בקושי רב למצוא שטחי משרדים, לאחר שבעלי נכסים בחלק זה של המדינה מהססים לחתום עימם על חוזי שכירות.

הסיבה למצב היא העובדה כי בשנה החולפת התרבו מאוד מקרי האלימות והוונדליזם שהופנו כנגד משרדי המפלגות – והחשש של בעלי הנכסים הוא מפני השחתה וירידת ערך לנכסיהם. העיתון הגרמני מפרסם בהקשר זה נתונים חריגים למדי: במדינת סקסוניה למשל, מדינה שבירתה דרזדן הממוקמת על גבול צ'כיה ופולין, תועדו 45 התקפות על משרדי מפלגת "די לינקה", לעומת 36 התקפות על נכסי הנדל"ן שאותם שכרה מפלגת "AFD", שתועדו בשנה החולפת בלבד באותה מדינה.

פראוקה פטרי, יו"ר AFD ועמיתיה למפלגה ציינו כי כבר הורגלו לתקיפות מצד פעילי שמאל קיצוני ופטרי עצמה הצהירה כי האלימות כלפי המפלגה הגיעה גם למעונה הפרטי. במקרה אחד, אלמונים הציתו את רכבה לפני הבחירות בברלין בספטמבר האחרון. פטרי עצמה, המתגוררת בלייפציג, מעידה כי התקיפות החוזרות ונשנות כלפיה וכלפי פעילות מפלגתה מקשות עליה לא רק למצוא נכס למקם בו את משרדה, אלא גם למצוא נכס למגורים. בעלי בתים רבים לא מסכימים לטענתה להשכיר לה או לעמיתיה דירות, מחשש לתקיפות והשחתה.

כאמור, למצב שותפים גם חברי מפלגת השמאל הקיצוני "די לינקה" שהפכו קורבנות של תקיפות וונדליזם בתדירות הולכת וגוברת. לפני כשנה ניפצו פעילים ניאו-נאצים את חלונות משרדה של חברת המפלגה, סוזן שאפר, וריססו כתובות נאצה בקומת הכניסה של בניין המשרדים בו עבדה. בעל הבית של שאפר הודיע לאחר האירוע כי הוא מבטל את חוזה השכירות עם המפלגה ומאז מדווחת המפלגה כי הם אינם מצליחים למצוא משרד חלופי וכי עשרה משכירים סירבו עד כה להשכיר את נכסיהם. שאפר הסבירה לעיתון הגרמני SZ כי היא מבינה את חששם של השוכרים הדואגים לשלמות הנכס שלהם, אך לטענתה סירובם להשכיר נכסים מעביר מסר שלילי.

הסיטואציה החריגה לא נעלמה מעינו של הממשל המרכזי במדינה: בחודש ספטמבר האחרון פרסמה הממשלה בגרמניה דוח מדאיג המזהיר מפני האלימות הפוליטית הגואה במדינה, שעלולה לאיים על הסדר במזרח גרמניה. בסקסוניה, למשל, בשל המצב נאלץ הפרלמנט בדרזדן להקים קרן מיוחדת, לאחר שחברות הביטוח סרבו לכסות את הנזקים, לצד סיוע פרלמנטרי שהוקצה במדינה לטובת שיפור אמצעי המיגון בבתיהם ובמשרדיהם של הפוליטיקאים.

  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully