וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 72% מהציבור מאמין שמחירי הדירות ימשיכו לעלות

16.1.2017 / 14:45

מהסקר שערכה חברת גיאוקרטוגרפיה עולה פסימיות של הציבור בנוגע לשוק הדיור. 17% מהציבור סבור כי לממשלה אין כלים אפקטיביים להורדת המחירים כלל

מערכת וואלה!

בוידאו: שר האוצר משה כחלון על מחירי הדירות

שנת 2016 נגמרה בעליות מחירים נוספות בשוק הנדל"ן, עם הבטחות רבות לצינון השוק באמצעות אלפי דירות מוזלות ששווקו על ידי המדינה בתוכנית "מחיר למשתכן". אלא שסקר מיוחד שבוצע על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה עבור וואלה! חושף כי נכון להיום, עמדות הציבור בנוגע למחירי הדיור בישראל – משקפות פסימיות רבה. ד"ר רינה דגני, מנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה שביצעה את הסקר, מצאה כי רוב הציבור בישראל כ- 72%, סבור שמחירי הדירות ימשיכו ויעלו בשנה הקרובה ורק 9% סבורים כי המחירים ירדו.

מהסקר עולה כי גם צעדיו של שר האוצר משה כחלון נגד משקיעי הנדל"ן אינם משפיעים באופן דרמטי על עמדותיו של הציבור בנוגע להשקעות נדל"ניות, שכן על פי הסקר, כ- 43% חושבים שעדיין הכי כדאי להשקיע בנדל"ן בפריפריה ובבאר שבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממצאי הסקר מלמדים עוד שכ-17% מהציבור לא מאמינים שהכלים של הממשלה יתרמו להורדת מחירי הדיור, לצד כ-14% שהשיבו כי אינם יודעים מה עשוי להוריד את המחירים. אם מצרפים את שני הממצאים הללו, נראה כי כמעט שליש מהישראלים אינם אופטימיים בנוגע לאפשרות שהמחירים יירדו. לעומתם היו מי שענו כי ישנם כלים אפקטיביים להורדת המחירים – ומרביתם ציינו כי אחד הכלים שעשויים לסייע היא כמות מוגברת של דירות בתכנית "מחיר למשכן".

כלים אחרים, שהם נקודתיים יותר כמו הגבלות על משקיעים, או מיסוי עליהם, נתפסים כפחות יעלים על ידי הציבור הכללי וכך גם כלים של הגבלת המשכנתאות. כלומר, הציבור מאמין יותר בכלים של הגדלת היצע (שיווק של דירות זולות יותר במימון המדינה) על פני הקטנת ביקוש (הקטנת מספר המשקיעים בשוק או הגבלה על יכולת רכישה של דירה).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ד"ר רינה דגני, עורכת המחקר ומנכ"לית גיאוקרטוגרפיה התייחסה לממצאים ואמרה כי "הציבור הישראלי כנראה שבע מהבטחות. כבר שנתיים שמבטיחים לנו שמחירי הדירות עומדים לרדת, אבל בפועל הם רק הולכים ועולים וראינו את זה עם פרסום עליית מדד מחירי הדירות בקצב שנתי של כ-8%. הציבור מתקשה להאמין שתהיה ירידה במחירי הדירות ובכך תורם בעצמו לעליית המחירים. העובדה ש- 72% סבורים שמחירי הדירות ימשיכו לעלות מראה את הקושי הגדול של הממשלה לצנן את צד הביקוש. אנחנו צריכים להבין שירידת המחירים לא נמצאת מעבר לפינה, מדובר בתהליך שדורש זמן רב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully