וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק פיצול דירות צמודות קרקע מבקש להימנע ממס דירה שלישית

20.12.2016 / 11:33

ועדת הרפורמות, בראשות ח"כ אלי כהן, אישרה לקריאה ראשונה את החוק המאפשר לפצל דירות צמודות קרקע. בחוק פוטנציאל ל-250 אלף דירות להשכרה ואולם עד שיסתיים הליך החקיקה, המכשול המרכזי יהיה הניסיון לפטור את הדירות המפוצלות ממס דירה שלישית – שעשוי למוטט את יישומו

ח"כ אלי כהן, מפלגת כולנו. אולפן וואלה 27 בספטמבר 2016. ראובן קסטרו
אלי כהן/ראובן קסטרו

ועדת הרפורמות אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק שיזם ח"כ אלי כהן (כולנו), יו"ר הועדה, שיאפשר לפצל דירות מגורים צמודות קרקע למטרות מגורים. החוק החדש, המצוי בתחילת הליך החקיקה, מבקש להתקדם על מנת להגדיל את היצע הדיור בישראל – ועל פי ההערכות פוטנציאל הדירות שהוא עשוי להניב לשוק עומד על 250 אלף דירות להשכרה, אולם המכשול המרכזי שעליו מבקשים כעת להתגבר יוזמיו הוא מס דירה שלישית – אשר במידה ויחול על הדירות המפוצלות, עשוי למנוע את יישומו בפועל של החוק ומטרותיו.

על פי החוק החדש המקודם כעת, ניתן יהיה לפצל דירה צמודת קרקע לטובת השכרה לבני משפחה, אולם לא יינתן פטור מהיטל השבחה. כמו כן, במסגרת פיצול דירה צמודת קרקע ניתן יהיה להוסיף יחידת דיור נוספת אחת בלבד. לקראת הדיון המתוכנן לפני ההצבעות בקריאה שנייה ושלישית תידרש הוועדה להכריע במספר סוגיות משמעותיות – ובראשן כאמור סוגיית מס דירה שלישית. ח"כ כהן, יוזם החוק המשמש גם כיו"ר הוועדה, הבהיר כי הוועדה בראשותו מעוניינת לקדם החלטה שבמקרה של פיצול דירות, מיסוי דירה שלישית לא יחול – אולם בשלב זה לא ברור האם מהלך זה יצלח.

סוגיות נוספות שבהן תידרש הוועדה להכריע היא הפחתת הגודל המינימלי של יחידת דיור שתפוצל - על פי הערכות השטח המינימלי ליחידת דיור יופחת מ-60 מטר ל-50. סוגיה נוספת היא האם לאשר פיצול בבנייה רוויה? על פי ההערכות, ככל הנראה שהבקשה תידחה על מנת לא ליצור עומס על התשתיות הציבוריות ומצוקת חנייה. סוגיה נוספת שתובא לדיון בהמשך היא פיצול יחידות דיור במושבים - ועל פי המסתמן בדיון יאושר פיצול יחידות דיור גם במושבים. חוק זה אושר כאמור לקריאה ראשונה במליאת הכנסת, זאת בהמשך לאישור החוק במליאה בקריאה טרומית שאושר בחודש נובמבר האחרון.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הוסטל אקי"ם בנאות צהלה שעמד במוקד סכסוך עם שכנים, נובמבר 2014. דרור עינב
הוסטל אקי"ם בנאות צהלה שעמד במוקד סכסוך עם שכנים, נובמבר 2014/דרור עינב

הצעת החוק של ח"כ אלי כהן נולדה כאמור על רקע המחסור בשוק הדירות להשכרה, בעיקר עבור זוגות צעירים. על פי הנתונים שהובאו בהסבר לחוק, ניכר מחסור בדירות של 2-3 חדרים שבנייתם הלכה והתמעטה לאורך השנים בשוק הדיור והצעת החוק תאפשר לבעלי בתים צמודי קרקע לפצל את דירתם לדירה נוספת בהליך מקוצר ובתנאי ששטח כל אחת מהדירות יהיה בהתאם לזה שתקבע הוועדה.

עוד קובע החוק כי בכל דירה יהיה חובה לכלול מטבח, שירותים וכניסה נפרדים. מדובר בהוראת שעה לחמש שנים בחוק התכנון והבנייה. ח"כ כהן ציין כי "מצוקת הדיור, הגידול במספר הזוגות הצעירים המתחתנים מדי שנה, עליית תוחלת החיים והמחסור החמור בהיצע דירות קטנות לשוכרים, מחייבת היערכות מיידית להגדלת מלאי הדירות להשכרה, ובמיוחד דירות בנות 2 - 3 חדרים. בהתאם, הצעת החוק האמורה תגדיל את היצע הדירות הקטנות להשכרה עבור הזוגות הצעירים, ותסייע בידם לחסוך את תשלומי הארנונה והאחזקה השוטפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully