וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רשות המסים לא ערוכה לגביית מס על דירה שלישית"

20.12.2016 / 10:46

יו"ר הוועד הארצי של עובדי רשות המסים ואדים אבנשטיין מבהיר כי אין בכוונת עובדי הרשות לגבות את המס שעתיד להיות מאושר בקרוב כל עוד לא יוסכם על תוספת כוח האדם הדרושה לשם כך

שר האוצר משה כחלון בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. ניב אהרונסון
משה כחלון/ניב אהרונסון

"רשות המסים אינה ערוכה לגביית מס על דירה שלישית, והעובדים אינם מתכוונים לגבות את המס כל עוד לא הוסכם על תוספת כוח האדם הדרושה לגבייה ותוספות שכר על המאמץ הנוסף שיידרש מעובדי הרשות", כך אמר הבוקר (שלישי) לוואלה! NEWS ואדים אבנשטיין, יו"ר הוועד הארצי של עובדי רשות המסים. "אנחנו לא מתכוונים לגבות את המס הזה. מדובר בתוספת של הרבה מאד עבודה. זה לא מס רגיל. איש לא דיבר אתנו עדיין ואנחנו לא ערוכים לגבייה. אם לא נגיע להדברות נפתח בעוד מספר ימים בעיצומים", אומר אבנשטיין.

החוק למיסוי דירה שלישית אושר בוועדת הכספים וצפוי לקבל את אישור מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית בימים הקרובים. החוק צפוי להיכנס לתוקפו בתחילת השנה הבאה והוא נחשב לחוק מסובך וקשה ליישום. גביית החוק תוטל על אגף למיסוי ומקרקעין ברשות. בין היתר צפויים אנשי הגבייה להיתקל במחלוקות על ערך הדירות החייבות במס. החוק הציג נוסחת חישוב מסובכת ונתונה לפרשנויות שונות, המתבססת בין היתר על האזור בו נמצאת הדירה ושטחה, ואינה כוללת מרכיבים רבים המשפיעים באופן מהותי על שווי הדירות בפועל.

עובדי רשות המסים ערכו בשבועות האחרונים סידרת עיצומים במחאה על עיכובים שהיו לטענתם במשא ומתן על הסכם שכר חדש. בשבוע שעבר הוסכם על הפסקת העצומים והאוצר התחייב שהמו"מ יקודם באופן אישי על ידי מנכ"ל המשרד, שי באב"ד. "מאז ההסכם לא ראינו את באב"ד, שכנראה עסוק בדברים אחרים, אבל אותנו זה לא צריך לעניין. בימים הקרובים נתכנס ונחליט לפתוח בעצומים, חריפים יותר מאלה שנקטנו בהם עד כה", אומר אבנשטיין.

מרשות המסים נמסר בתגובה: "בהתאם לסיכום עם אגף התקציבים, עם השלמת החקיקה הרשות תקלוט כוח אדם נוסף לצורך הטיפול ביישום החוק. עד לקליטת העובדים יוקצו עובדים קיימים לטיפול בנושא על חשבון משימות אחרות".

ברשות אומרים כי הוכנה תשתית מחשוב לצורך גביית המס ועל פי ההערכות הרשות תידרש תוספת עובדים קטנה יחסית של 30-40 אנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully