וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש תוכנית מתאר לתל אביב: תוספת של 120 אלף דירות

18.12.2016 / 15:02

הוספת 120 אלף יחידות דיור, הקמת טיילת קירוי איילון, העתקת מבנה התחנה המרכזית, איסור על בניית מגדלים במתחם העיר הלבנה ובשכונות ההיסטוריות של יפו, שימור מבנים טמפלרים וחידוש כיכר אתרים – אחרי 108 שנים יש לתל אביב תוכנית מתאר. חולדאי: "יום חג לעיר"

אתר רשמי

כמעט עשור לאחר שיצאה לדרך, תוכנית המתאר הראשונה לעיר תל אביב-יפו אושרה למתן תוקף על ידי הועדה המחוזית ונחתמה על ידי ראש העירייה רון חולדאי. התוכנית שאושרה סופית כעת כוללת בין השאר תוספת של 120 יחידות דיור לעיר עד לשנת היעד 2025, מגבלות על בנייה גבוהה בתחומי "העיר הלבנה", הוספת שטחי תעסוקה ומסחר וגם טיפול במספר מוקדים מרכזיים בעיר – בהם התחנה המרכזית, כיכר אתרים, ומתחם הקרייה.

על פי התוכנית שאושרה, היקף האוכלוסייה הצפוי בשנת היעד 2025 הוא של כ-500,000 תושבים (לעומת כ-426,000 תושבים כיום). בשל מצוקת הדיור בעיר התוכנית מאפשרת היקפי בניה למגורים גבוהים יותר שמאפשרים לתת מענה אף לגודל אוכלוסייה של כ- 650,000 תושבים. בהתאם לכך התוכנית מציעה להגדיל את המלאי התכנוני בכ- 120,000 יחידות דיור חדשות, שמתווספות לכ- 100,000 יחידות דיור שטרם נבנו, הכלולות בתב"עות מאושרות או בהליכי אישור.

התוכנית מבטיחה בין השאר כי בכל תב"ע משמעותית למגורים, יבחן תמהיל יחידות הדיור ע"מ לאפשר למגוון של אוכלוסיות להתגורר בעיר. התוכנית גם קובעת תנאים כדי לעודד בניה של יחידות דיור בהישג יד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אישור תוכנית המתאר לתל אביב-יפו. חולדאי: "יום חג"/מערכת וואלה!, צילום מסך

תוכנית המתאר החדשה לעיר (תא/5000) חלה על כל שטחה המוניציפלי של העיר וקובעת כאמור את מגמות התכנון ואופן התפתחותה של העיר תל אביב עד לשנת היעד 2025. התוכנית תאפשר כעת לוועדה המקומית בעיר לאשר בסמכותה תכניות בניין עיר אשר תואמת את תוכנית המתאר.

"היום הוא יום חג לעיר תל אביב-יפו. עירנו היא כמעט בת 108 שנים, אך עד היום לא הייתה לה תוכנית מתאר סטטוטורית מאושרת. התוכנית מכפילה את היצע הדיור, תוך שמירת האיכויות האורבניות הייחודיות של תל אביב-יפו כדוגמת עירוב שימושים ומרחב ציבורי מזמין והרחבתם מעבר למרכז העיר, גם לדרומה ולצפונה. התוכנית מעניקה וודאות ושקיפות תכנונית, באמצעותה יוכלו התושבים להתוודע לאופן השפעתה על חייהם", אמר חולדאי.

שטחי תעסוקה

צפי התוכנית הוא ל כ-486,000 מועסקים בשנת היעד- שנת 2025 (לעומת כ-400,000 מועסקים כיום). התוכנית קובעת היקפי בניה לתעסוקה האמורים לתת מענה לצפי זה ומציעה להוסיף כ-5,000,000 מ"ר לתעסוקה.

התוכנית כוללת בין השאר פיתוח של המרחבים הפתוחים בעיר – באמצעות תוכנית קירוי האיילון, אתרי טבע עירוני ופיתוח של כיכר אתרים . בנוגע לקירוי איילון, תוכנית המתאר מסמנת את קירוי ציר האיילון מרחוב פנקס בצפון עד רחוב ההגנה בדרום בפרויקט שצפוי להפוך לשטח חדש ופתוח שיהפוך למוקד של פנאי, מסלולי אופניים והליכה, שטחים ירוקים, בתי קפה ופעילות מסחרית.

התוכנית כוללת כאמור את התכנון והבניה מחדש של כיכר אתרים לטובת חיבור שדרות בן גוריון עם חוף הים . על פי תוכנית המתאר ניתן יהיה להקים בכיכר אתרים בניינים למלונאות ומגורים, במטרה לשפר את הקשר של העיר לים ע"י חיבור של שדרות בן גוריון לרצועת החוף. התוכנית כוללת גם התייחסות לאתרי טבע עירוני וקובעת צירים ירוקים בעיר לטובת תנועת הולכי רגל ואופניים – בין השאר ציר ירוק שיימתח משכונת נחלת יצחק ועד לפארק מנחם בגין.

נמל תל אביב. ראובן קסטרו
תחנת הכוח רידינג בתל אביב/ראובן קסטרו

במתחם תחנת הכוח רדינג נקבע כי שטח תחנת הכוח יצומצם, כך שמבנה רדינג ההיסטורי והשטח שבחזיתו יהפכו לשטחים פתוחים ונגישים לציבור, ויהוו חלק מפיתוח רצועת החוף התל אביבית כולה. עוד בנושא זה, נקבע לכלול בלב שכונת כפר שלם מוקד ציבורי שיהווה מנוף חיובי להתחדשות האזור. כמו כן, התוכנית מתיייחסת גם לאצטדיון בלומפילד וקובעת כי הוא יישאר במקומו כמתקן ספורט מרכזי , אך ישודרג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבני טמפלרים בשרונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגדרת אזורים לשימור

אחד הדברים המרכזיים בתוכנית היא ההתייחסות לתחומי "העיר הלבנה", שזכה להכרה כאתר מורשת עולמית על פי אונסקו. התוכנית אוסרת על בניית מגדלים חדשים בתחום העיר הלבנה ומרחיבה את תחום האיסור לבניה במגדלים ושימור המרקם העירוני צפונה עד לנחל הירקון.

תוכנית המתאר החדשה כוללת גם התייחסות לשימור השכונות ההיסטוריות ביפו וקובעת, בדומה לעיר הלבנה, איסור על בניה גבוהה בשכונות אלו. מטרת התוכנית בהקשר זה היא סימון השכונות ההיסטוריות כמרקם לשימור ברצף עם העיר הלבנה, דרך כרם התימנים, נוה צדק, פלורנטין והמושבה האמריקאית ועד ליפו העתיקה, עג'מי וגבעת עליה. התוכנית כוללת גם את שימור פלורנטין, המושבה האמריקאית ומתחם נגה שהוגדרו כמרקם בנוי לשימור, בו תיאסר בניה גבוהה.
עוד בנושא זה, פארק שימור צפון שרונה שיכלול את מבני המושבה המצויים גם בתחום הקריה הצבאית שמצפון לרחוב קפלן ואינם נגישים כיום לציבור.

רחוב איינשטיין: תוכנית המתאר מציעה להפוך את רחוב איינשטיין לרחוב העירוני המרכזי של רמת אביב תוך ניצול העובדה שבעתיד יעבור בו הקו הירוק של הרכבת הקלה ומציעה לכלול מדרכות רחבות ושבילי אופניים, עם מסחר לאורכו. הרחוב ימשך מערבה תוך יצירת קשר מהאוניברסיטה ועד לחוף הים ולטיילת החוף, שם הוא יסתיים בכיכר ציבורית פתוחה.

זאת ועוד, רחוב לה גוורדיה- תוכנית המתאר מציעה להפוך את רחוב לה גוורדיה לרחוב העירוני המרכזי של שכונת יד אליהו ומזרח העיר – באופן שיאפשר גם פינוי בינוי. רחוב שלבים ורחוב ארלוזרוב – אף הם צפויים להפוך לצירים מרכזיים בעיר.

דורון ספיר, סגן ראש העירייה ויו"ר הועדה המקומית לתכנון ובניה: "אישורה של תוכנית המתאר הוא יום העצמאות התכנוני של העיר תל אביב יפו. התוכנית קובעת את סדר היום התכנוני של העיר לטווח הארוך, שומרת על מרכזיותה ונותנת וודאות תכנונית לתושבי העיר וליזמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully